Teknelerle bir iskeleye aborda olmak doğrudur. Özellikle denizci olan ülkelerin tekneleri için yakın zamana kadar yeterli iskeleleri vardı. Tekne sayısı artıp bazı yerler de beğenilir olunca yetgerl iskele kalmadı ama alışkanlık değişmedi, biri gelip aborda oluyor. yEr klamayınca da diğerleri onun üstüne aborda oluyor. Özellikle nehir ağızlarının bağlanmak için kullanıldığı düşünüldüğünde aborda olmak daha mantıklı görünüyor. Tekne başını akıntının geldiği yöne verip en az dirençle karşılaşıyorsunuz. Dalgalı yerlerde baş kıç bağlanmak düşünülebilirse de kapalı bir limanda tamamının aynı yönde bağlanması daha mantıklı, karaya çıkacaklar, hep baş üsütünden geçip, bağlandıkları trrekneyi rahatsız etmiyorlar ve tekne başı da akıntıya doğru duruyor.
Tekneler aborda olduğunda neredeyse tüm tekneler baş ve kıç koltukarını sahile kadar uzatıyorlar, yani yükü en içteki teknenin taşıması engelleniyor. Akdeniz ülkelerinde bağlanacak emniyetli yer alan olarak kısıtlı bu nedenle kıçtak kotuk alarak baştan demirli veya tonozlu durmak daha fazla tekneyi barındırabiliyor ve her tekne personeli diğer teknelere rahatsızlık vermeden inip binebiliyor. Finger bizde biraz az kullanılıyor, yer tasarrufu sağlıyor. Aborda olmaya alışmış ülkelerde fingere aborda oluyorsunuz, tekneyi de fingere bağlıyorsunuz. Tonoz almak, kıç koltuk yok, sizi finger taşıyor.