Bir botu teknenizin arkasında çekerseniz, halatının kopup kopmamasına değil ne zaman kopacağına odaklanmalısınız. Tekne arkasında çekilen bot bir gün mutlaka sizi terkeder. "Ben yıllardır çekiyorum bir şey olmadı" diyenlerin botlarının kopma zamanı gelmeiştir ama aynı deprem gibi bir gün olacaktır. Yedekleme konusunda bir kaç bilgi vereyim:
Yedeklediğiniz bot veya tekne hızınızı mutlaka düşürür, liman girişlerinde çapariz yaratır.
Çekme halatınızı sık sık kontrol etmeli ve değiştirmelisiniz ki kopma olasılığı azalsın. Kopma olasılığının azalması basğların çözülme olasılıklarını azaltmaz. Başka türlü bağlanma yolları da tam emniyetli değildir. Emniyet kemeri için kullanılan ""en emniyetli" bağlantı aparatları bile açılarak insanların denize düşmesine ve boğulmasına neden olmuştur.
Çekmeniz gerekiyorsa, uzun bir halata patalyayı bağlayın, motoru, kürekleri ve içinde ne varsa ana tekneye alın. Seyir hızınızı ayarladıktan sonra halat boyunu kısaltıp uzatarak patalyanın dalga sırıtında kalmasını sağlayın. Hawaii usulü dalga sırtında sörf yaparak yol alınabildiğini unutmayın. Patalyanın uzakta kalması sizde patalyanızı kaybettiğiniz hissini uyandırabilir, merak etmeyin, kopacaksa kopacaktır, dalga sırtında size daha az yük olur.
Bir diğer yöntem de patalyanın başını tekne kıçına yapıştırıp, daha doğrusu başını kaldırıp sadece kıçının suda kalmasını sağlamaktır. Sağlam bağlandığında biraz daha emniyetli olur ve eğer patalya kıçtan su almasa ki alma olasılığı düşüktür, daha az yol keser.
Gezi teknelerinde botun konulabileceği yerler baş üstü ve kamara üstüdür. Eski usulde botlar kamara üstünde taşınırdı. Yeni teknelerde kamara üstü mandar ve iskota halatları ile dolu olduğundan ve botun görüşü engelleyeceği düşünüldüğünden baş üstü tercih ediliyor. Büyük teknelerde bile küçücük botlar baş üstüne oldukça zor sığıyor, genovayı engelliyor ve başa geçmenizi nerede ise imkansız hale getiriyor. Halbuki başa geçmek önemlidir. Demirlemek için ve bağlanmak için başa geçebilmelisiniz.
Bir diğer yöntem de tekne kıçına yapılacak askıya (matafora) botu asmaktır. Mataforalar tekne
kıçında iki adet dikmeye bağlı palanga sistemi ile donatılırlar ve bot baş ve kıçındaki bağlama
yerlerinden asılarak mataforada taşınır. Yelkenli teknelerde ağırlık merkezinin aşağıda tutulması
düşünülerek ve kıçta görüşü engellememek için mataforalar genellikle alçak yapılır veya yüksek
olsa bile bot alçakta taşınır. Özellikle pupadan gelen dalgalarda dalga tekne altına girene kadar
tekne yükselmez ve bot genellikle dalganın çarpmasına açık kalır. Bu tür bir çarpma botu tekneye
çarpabileceği gibi dalgalar botu mataforadan da ayırabilir veya içine su dolabilir. Bir matafora düşünürseniz mümkün
olduğu kadar yüksek yaptırmanız ve botunuzu oldukça yukarı çekmeniz önerilir. Kıçtan kara
bağlanırken botu aşağı indirip görüşü kazanabilir ve botun üzerinden geçen bir pasarella ile iskeleye
çıkabilirsiniz.
Oldukça pratik ve en az çapariz veren taşıma sistemi ise kıçı düz olan teknelerde (ayna kıç veya
şarap şişesi kıç) botu bağlayarak taşımaktır. Bot tekne kıçına bordalanır. Bordalandığı taraftaki tüp
biraz yükseltilerek tekneye bağlanır. Botun diğer bordasından alınacak halatlarla bot yan yatırılarak
tekne puşpitine veya kıçta uygun bir yere bağlanır. Böylece görüşü engelemeden, güverte üstünde
çapariz vermeden ve kıçtan gelen dalgalardan etkilenmeden bot kolaylıkla taşınır.