Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Karada tekneyi tutan desteklerle oynamayın

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Zehirli mevsimi geldi, karaya çıktığımızda zehirli boya ve yanı sıra tekne altında onarımlar yapacağız. Her ne kadar tekneler denizde devrilmeden dursa da karada tekneyi ayakta tutan altına koyulan desteklerdir. Yerlerinin değişmesi gerekiyorsa bırakın bunu çekek yeri personeli yapsın. Tekneyi devirirseniz yadaki tekneleri de devirebiliirsiniz, en kötüsü altında kalan siz olabilirsiniz:

 https://www.thesun.co.uk/news/6073725/company-director-pictured-crushed-to-death-by-his-own-29ft-yacht-after-it-toppled-on-him-in-dockyard/
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Tekneyi siz devirirseniz sigortadan para alamazsiniz. Bunu marina personeli yaparsa alırsınız diye eklemek isterim. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Bir hatırlatma da benden...
Hala tek tük de olsa karada iken salmasının altı desteklenmemiş, boşta tekneler görüyorum. Bunun gövdenin sıhhat ve afiyeti açısindan hiç de iyi bir şey olmadığını belirtmek isterim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Bir hatırlatma da benden...
Hala tek tük de olsa karada iken salmasının altı desteklenmemiş, boşta tekneler görüyorum. Bunun gövdenin sıhhat ve afiyeti açısindan hiç de iyi bir şey olmadığını belirtmek isterim.

 ;D ;D ;D  Sen farkında değilsin belki amma... Salma altına destek koymayanların muradı salma ağırlığı ile tekne karinasının sarkarak sintinede ek hacim kazanmadır.  Kaçak katın tersi yani  :P :P ;)
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
İzmir Özbek balıkçı barınağına bağlıyken , bakım için karaya alındığında teknem usta gelip kütükleri dik şekilde  teknenin altına koyardı. Tekne o kütüklerin üstünden dururdu ben de altında yere yatmış şekilde zımpara yapardım. Hep aklıma gelirdik ya usta iyi koymadıysa ya deprem olursa ben bunun altında ezilirim diye resmen fobim olmuştu.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Hala tek tük de olsa karada iken salmasının altı desteklenmemiş, boşta tekneler görüyorum. Bunun gövdenin sıhhat ve afiyeti açısindan hiç de iyi bir şey olmadığını belirtmek isterim.
bu salma üstüne oturma işi bana pek doğru gelmiyor.

İki seçenek:
1) Teknenin tüm ağırlığı salma üstüne biner, yandaki dayaklar sadece devrilmemesi için destektir. Belki baş ve kıçtaki destekler biraz yükü alıyordur, ama çoğu ağırlık direk salmaya biner.

2) Teknenin ağırlığı bir beşik (cradle) üzerinde tüm gövdeye (mümkün olduğunca artık) yayılır, salma askıda durur, sadece kendi ağırlığını taşır.

Sanki 2. seçenek daha sağlıklı gibi geliyor bana.

Sonuçta salma denizde asılı duruyor, sadece kendi ağırlığını (denizin kaldırma kuvveti kadar eksiğini) taşıyor, tüm tekneyi değil. Sadece yelken yaparken üzerine ekstra yük biniyor.
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
2) Teknenin ağırlığı bir beşik (cradle) üzerinde tüm gövdeye (mümkün olduğunca artık) yayılır, salma askıda durur, sadece kendi ağırlığını taşır.

İyi de neden hepsi birden olmasın, tekneyi bir beşik üzerine oturtup taşıyalım, sonra da salmanın altını biraz destekleyelim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Evet bence de...
Ben yazarken eksik ifade etmişim, yani tekne havadayken salmayı koca dörtköşe kalasın üzerine indirmek doğru olmayabilir. Ama tekne destek ayaklarına ( veya cradle'ina ) oturduktan sonra salmanın altına ( siğil mi derdi eski denizciler ) kama çakmak doğrudur.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Altına bir destek koyacaksınız ve ikisinin arasına bir siğil çakacaksınız ama siğil çok güçlü kaldırmaya neden olabilir, yani istemeden aşırıya kaçılırsa yük yine sadece salmaya kalabilir. Sadcece salma yükünü alacak kadar çakmak lazım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 101
Günaydın ..
Demek ki omurga salma alıp bu dertten kurtulmak lazımdır   ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Benim de gönlümdeki, yükün gövde ve salmaya eşit şekilde paylaştırılması.

ama çekek yerlerinde gördüğüm genel uygulama tüm ağırlığın salmaya bindirilmesi şeklinde.

Gördükçe içim cızlıyor.. :)

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Salmaların tekneye bağlandığı yer oldukça güçlendirilmiştir. Salmanın bağlandığı yerden karinaya yükseldikçe tekne karina kalınlığının oldukça fazlası vardır. Amaç teknenin salmayı suda taşımasıdır ama bu güçlendirme karada salmanın da tekneyi taşımasına yeterldir. Yine de eşit dağılmlı bir destekleme daha iyi olur.
  • IP logged

 
Yukarı git