Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: DENİZCİ ???

  • *
  • İleti: 394
Ynt: DENİZCİ ???
#45: 16 Nisan 2018, 20:22:28
Ekim 1963 den beri İstanbul’da faaliyetini sürdüren, uçak modelcilerini bir grup altında toplayan, radyo kontrollü modelciliği daha kolay ve rahat kılan, disiplinli faaliyetleri ve başarıları ile model camiasına örnek olan derneğimize modelcilerin müracaatlarını bekliyoruz.

Katıl istersen Bülentçiim.

imuk.org
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: DENİZCİ ???
#46: 16 Nisan 2018, 20:31:10
Devam ediyorum bu Kopuş da denizci dediğimiz veya denizci olmasını beklediğimiz kişilerde geçmişten gelen bilginin yerleşmemesi ne neden olur
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 394
Ynt: DENİZCİ ???
#47: 16 Nisan 2018, 20:33:24
Maket uçak konusu önemli Bülent bi ,devam etmeden bi baksan iyiydi.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: DENİZCİ ???
#48: 16 Nisan 2018, 20:37:49
Canımsın maket uçaktan vazgecelim baska şey koyalım yerine
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 394
Ynt: DENİZCİ ???
#49: 16 Nisan 2018, 20:40:33
Abi süpersin .

Sevgi ve saygıyla.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: DENİZCİ ???
#50: 17 Nisan 2018, 02:24:07




Ama başka bir gerçek de var: "Denizci" kara insanından ruhsal olarak farklıdır. Çünkü Gökyüzü, ufuk ve ötesi dünyaya, kendine, çevreye ve başkalarına bakışının temelini oluşturur. Deniz sivrilikleri törpüler, uzlaşmacılığı arttırır, dayanışma, yardımlaşma ancak şartlar müsaitse gündeme gelir ve esirgenmez.

Deniz insanı, kara insanı demek yerine bana doğa insanı demek daha doğru geliyor çünkü denizle alakası olmayan ama bu sayılan özellikleri fazlasıyla taşıyanların olduğunu biliyorum.

İzciliğe başlamak için ilk çıktığım tanışma yürüyüşünde çalıların arasından geçerken önümdeki, çalıyı tutup geçmem için yolu açtı hemen davranıp ben de çalıyı yakaladığım gibi arkamdakinin rahatça geçmesine yardımcı olarak çalıyı devrettim.. Bu basit düşünce ve eylemden çok etkilenmişim demek ki sonraki zamanlarda yıllar sonra dahi ODTÜ izci grubuyla katıldığım tüm etkinliklerde her işte her faaliyette böyle davrandım ve böyle davranıldığını gördüm. Nice sonra hasbel kader Mersin'de bir grup doğaseven biraraya geldik eğitimli lisansı "federe" (federasyona bağlı anlamında) "DAĞCI" abilerle dağlara çıkmaya başladık. Henüz birkaç etkinlik olmuştu ki Medetsiz'den inerken bir arkadaşın ayağı burkuldu yavaşladı teknik hiçbir detay içermeyen kamp yerine son birkaç kilometre kala eğimli arazide 200-300 metreyi inerken DAĞCI bastı gitti. 3 defa öndeki dağcıyla ayağı burkulan arasında inip çıkıp yardım etmesini, en azından yavaş gidip karanlıkta yol göstermesini diledim. Bastı gitti. Peşi sıra birkaç dağcı daha.. Omuzlayıp aşağı inmesine yardımcı olduk. Kamp yerine vardığımızda hayal kırıklığına uğradığımı bizi en azından bekleyerek yavaşlayarak bile katkı verebileceklerini anlatmaya çalışsam da olmadı. Zaiyattı, ekibin can güvenliğiydi vs. sanki bana Everestten iniyozda yardım edersek biz de ölecez. Mevzu izci dağcı mevzuna döndü.. Dağcı bireyseldi, izci piknikçiydi vs. o gün de dağcılığın ne boktan olduğuna kanaat getirdim. Sonra da hiçbir etkinliğe gitmedim.. izciliği gözümde iyi yapan bir birey ve kurumsallaşmış iyiler bütünüydü. Dağcılığı sevdirmeyen ise bir adamın gereksiz egosu, organize olamamış bir topluluğun varlığıydı. Yoksa ne izciler evliya ne de dağcılar egoistti.
Burada çok iyi denizciler, çok çok iyi insanlar var.. gördüm de biliyorum...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: DENİZCİ ???
#51: 17 Nisan 2018, 11:42:50
Erman'ın yazdıkları üzerine uzun konuşulmalı.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 196
Ynt: DENİZCİ ???
#52: 17 Nisan 2018, 12:49:22




Ama başka bir gerçek de var: "Denizci" kara insanından ruhsal olarak farklıdır. Çünkü Gökyüzü, ufuk ve ötesi dünyaya, kendine, çevreye ve başkalarına bakışının temelini oluşturur. Deniz sivrilikleri törpüler, uzlaşmacılığı arttırır, dayanışma, yardımlaşma ancak şartlar müsaitse gündeme gelir ve esirgenmez.

Deniz insanı, kara insanı demek yerine bana doğa insanı demek daha doğru geliyor çünkü denizle alakası olmayan ama bu sayılan özellikleri fazlasıyla taşıyanların olduğunu biliyorum.

İzciliğe başlamak için ilk çıktığım tanışma yürüyüşünde çalıların arasından geçerken önümdeki, çalıyı tutup geçmem için yolu açtı hemen davranıp ben de çalıyı yakaladığım gibi arkamdakinin rahatça geçmesine yardımcı olarak çalıyı devrettim.. Bu basit düşünce ve eylemden çok etkilenmişim demek ki sonraki zamanlarda yıllar sonra dahi ODTÜ izci grubuyla katıldığım tüm etkinliklerde her işte her faaliyette böyle davrandım ve böyle davranıldığını gördüm. Nice sonra hasbel kader Mersin'de bir grup doğaseven biraraya geldik eğitimli lisansı "federe" (federasyona bağlı anlamında) "DAĞCI" abilerle dağlara çıkmaya başladık. Henüz birkaç etkinlik olmuştu ki Medetsiz'den inerken bir arkadaşın ayağı burkuldu yavaşladı teknik hiçbir detay içermeyen kamp yerine son birkaç kilometre kala eğimli arazide 200-300 metreyi inerken DAĞCI bastı gitti. 3 defa öndeki dağcıyla ayağı burkulan arasında inip çıkıp yardım etmesini, en azından yavaş gidip karanlıkta yol göstermesini diledim. Bastı gitti. Peşi sıra birkaç dağcı daha.. Omuzlayıp aşağı inmesine yardımcı olduk. Kamp yerine vardığımızda hayal kırıklığına uğradığımı bizi en azından bekleyerek yavaşlayarak bile katkı verebileceklerini anlatmaya çalışsam da olmadı. Zaiyattı, ekibin can güvenliğiydi vs. sanki bana Everestten iniyozda yardım edersek biz de ölecez. Mevzu izci dağcı mevzuna döndü.. Dağcı bireyseldi, izci piknikçiydi vs. o gün de dağcılığın ne boktan olduğuna kanaat getirdim. Sonra da hiçbir etkinliğe gitmedim.. izciliği gözümde iyi yapan bir birey ve kurumsallaşmış iyiler bütünüydü. Dağcılığı sevdirmeyen ise bir adamın gereksiz egosu, organize olamamış bir topluluğun varlığıydı. Yoksa ne izciler evliya ne de dağcılar egoistti.
Burada çok iyi denizciler, çok çok iyi insanlar var.. gördüm de biliyorum...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Muhtemelen benim çevremde olan kişiler ,yukarıda bahsetmiş olduğum tekne sahipleri, "DAĞCI". Aslında hepimizin denizde izci olması gerekiyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: DENİZCİ ???
#53: 17 Nisan 2018, 13:46:00
Erman'ın yazdıkları önemli. Bir dönem ben de iki oğlumla birlikte izcilerle kaplara katıldım, gözlemledim.  Neyse. Size ayni minval üzere bir başka anı anlatacağım.

Yılını hatırlamıyorum. GeKo bir Trilye deniz seferi düzenledi. Katılan tekne sayısı umulanın üzerinde. Ben de davet üzerine Mahir & Claude'un teknesindeyim. Trilye'ye sorunsuz bağlandık, gece yedik içtik, eğlendik. Ertesi sabah hava durumu netameli. Komodor erken yola çıkmamızın hayırlı olacağına karar verdi. Palamarları çözdük, yola revan olduk. Hava yıldız, yıldız poyrazdan koydukça koyuyor. Filotilla önce derli toplu İmralı'ya doğru seyrederken yavaş yavaş kopmalar başladı. Hava tam kafadan koydukça el kadar cenovalar da kapandı motor seyri ile devam ediliyor. Bozburun'u bordalayıp rotayı doğu- kuzey doğuya alıp bir an önce Körfez girişini atlatıp kuzey sahile rüzgar altına ulaşmak derdinde herkes. O sırada da pozisyonumuz neredeyse filonun ortalarında bir yer.

Bata çıka giderken makina önce öksürdü sonra da durdu. Mahir motora indi. Orasına burasına bakarken tekne hem karaya akıyor hem de diğer tekneler gidiyor iyice geride kalıyoruz. Motor da nuh diyor peygamber demiyor. Ani bir kararla Mahir, Komodor teknesine çağrı yapıp yedekleme istedi.  Aradan çok zaman geçmeden bir başka tekneden  havanın çok sert olduğu, yedekleme işleminin zor olacağı ve her iki tekneyi de tehlikeye atacağı düşünülerek komodorun yerdım talebimizi kabul etmediğini, kendi olanaklarımızı kullanmamızı bildirdi.

Uzatmayalım... Mahir motorla cebelleşirken ben den cenovayı olabildiğince küçük açıp rüzgara uygun bir rotada eğleşmeye başladım. Hatırlamıyorum. Uzun bir zaman sonra makina çalışmaya karar verdi. Yol verdiğimizde stop ediyor düşük devirde sorunsuz çalışıyor. Yolumuza devam ettik.

Dönüş yolumuz Trilye- Fenerbahçe'yi 17 saatte alabildik. Arada furlingin takılması, baş üstünde iki adam, sırılsıklam yelekeni toparlamaya gayretimiz, Claude'un korkusu vs... den bahsetmiyorum bile.

Komodor kararını hiç tartışmadık. Ama eğer o filo içinde motoru ve manevrası bizim teknelerimizden  çok daha güçlü bir tekne olsaydı ve aynı karar alınsa idi işin rengi değişik olurdu.   
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: DENİZCİ ???
#54: 17 Nisan 2018, 14:07:11
Cem abi
Anlattığınız olay gerçekten çok enteresan.
O zaman filotilla oluşturulması , toplu seyir ruhu nerede kaldı.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: DENİZCİ ???
#55: 17 Nisan 2018, 14:31:54
Katıldığım rallilerin en az yarısında sevgili abimiz Teoman Arsay MAT teknesiyle en az bir, belki iki tekne yedeklemiştir. Tabii Mat'ın cüssesi ve makina gücü buna çok uygundur.
Değişik dostlarımızın komodorluğunda rallilere iştirak ettik. Bu işi en iyi yapanlardan birisi de Vefik Ulus abimizdir. Bir Güzelce rallisinde iyi ekibiyle ve hepi topu 8,5- 9 metrelik , ama hızlı Mekik adlı teknesiyle yaklaşık 15 teknelik filonun bir en başında, bir en sonunda dağınık filo boyunca gerçekten mekik dokuyarak, herkese her an yanlarında olduğu hissini mükemmel vermişti.
Kimi komodor da önden gazlar gider. Herkesin bir yoğurt yiyişi var işte.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: DENİZCİ ???
#56: 17 Nisan 2018, 14:43:05
Katıldığım rallilerin en az yarısında sevgili abimiz Teoman Arsay MAT teknesiyle en az bir, belki iki tekne yedeklemiştir. Tabii Mat'ın cüssesi ve makina gücü buna çok uygundur.
Değişik dostlarımızın komodorluğunda rallilere iştirak ettik. Bu işi en iyi yapanlardan birisi de Vefik Ulus abimizdir. Bir Güzelce rallisinde iyi ekibiyle ve hepi topu 8,5- 9 metrelik , ama hızlı Mekik adlı teknesiyle yaklaşık 15 teknelik filonun bir en başında, bir en sonunda dağınık filo boyunca gerçekten mekik dokuyarak, herkese her an yanlarında olduğu hissini mükemmel vermişti.
Kimi komodor da önden gazlar gider. Herkesin bir yoğurt yiyişi var işte.


Aali Kaptan,
sorumluluğu çok fazla olan iş gibi geldi bana
 ;D ;D Gerçekten önden basıp giden komodor fıkra gibiymiş ;D ;D

  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: DENİZCİ ???
#57: 17 Nisan 2018, 15:00:04
Erman reis ve Aali ile Cem abinin örneklerini okuyunca, atlamamamız gereken bir nokta olduğunu düşünüyorum.

Birlikte hareket etmekle, ekip olarak hareket etmek farklıdır.
Şöyle ki ;
Ekip olarak hareket ediyorsanız, bir liderden başlamak üzere her senaryo için takımlar ve görevleri belirlenir. Herkesin yapacağı iş belirlenmiştir. Bir sakatlık/arıza durumunda bilgi/teknik yeterlilik sahipleri, her daim en kolay ulaşılabilecekleri noktalarda olur. Öncelik yardım edecek/kurtaracak ekibin güvenliği olmak üzere, çok extrem bir durum olmadığı sürece gerekli müdahaleleri yapar, kimse mağdur olmaz. En baştan belirlenmiş ve kabul edilmiş görevler, sorgusuz sualsiz yerine getirilir. (Erman'ın örneğinden yola çıkarak, denizden çok dağda olmuş birisi olarak bildiklerim bu yöndedir)

Birlikte hareket edilen aktivitelerde ise, en basit söylemiyle, size yardıma koşmaya niyetli birisi yoksa, kendi başınızın çaresine bakarsınız.

Bu yüzden, "dağcı" da olsanız, "denizci" de olsanız, aktiviteden önce ne tür bir "hareket içinde" olacağınız iyi belirlemeniz gerekir.

Şayet, lider/komodor sadece söylemde varsa ve sadece "abilik" yapmak için oradaysa, bu ekip işi değil, birlikte hareket etmek oluyor ki, başınızın çaresine bakacağınız kabul etmiş oluyorsunuz.


Bunlardan bağımsız, konunun temeline bakınca, yine kişilerin "ne" oldukları değil, "ne kadar" insan oldukları önem kazanıyor.
Elbette bu tecrübeyle sabittir ki, ne kadar "insan" bile olsa, Mevlanın dediği gibi, "bakma insan oğlunun uyruğuna, tanıyamazsın basmadıkça kuyruğuna"
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2018, 18:55:07 Gönderen: Hasan Toparlak »

  • *
  • İleti: 629
Ynt: DENİZCİ ???
#58: 17 Nisan 2018, 15:05:20
Rallilerin açıklanamayan tuhaflıklarından biri de varış zamanıdır.
Program yapılırken hareket ve varış saatleri ortalama 5,5 knotluk bir hız baz alınarak hesaplanır ve duyuruya konur ki, hem insanlar keyifle yelken yapabilsin, hem de ufak tekneler filodan kopmasın...

Sonra ralli başlar, basan gider.
Maksat varış limanında " iyi yer kapılsın " ya da akşam rakısına erken oturulsun.

Filoya yetişmek için 3300 devir ve 7,5- 7,6 knotla debelendiğimi çok bilirim.

Hele rallinin son etabı ve artık eve dönülüyorsa gaz kolunu dibe dayayan uçar gider...
Bir Mürefte rallisinde gece Mürefte Istanbul etabı yapılıyor ; kimi reisler gece seyrine alışık olmadıklarından komodor saat başı tüm teknelerin pozisyon bildirmeleri talimatını verdi, harita üzerinde pozisyonlari işaretleyerek tekneleri takip ediyorlar komodor kayığında.

Hava nefis, yelkene çok uygun, tramolalarla gidiyoruz. Gece 03;00 oldu, tekneler teker teker pozisyon bildiriyor, milletin Istanbula 2 ,bilemediniz 2,5 saatlik yolu kalmış. Biz de pozisyonumuzu bildirdik, yarı yolda kel alaka bir yerdeyiz. Mürefteden Istanbula dümdüz çizilecek ideal ( motor) rotasının epey doğusundayız. Bir sessizlik oldu...Sonra telsizden : " Sanela siz orada ne yapıyorsunuz ? " sorusu duyuldu.

Iyi bir yelkenci ve yelken hakemi olan telsiz başındaki arkadaşımız cevap verdi :
" Yelken yapıyoruz, siz ne yapıyorsunuz ? "    :-X
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: DENİZCİ ???
#59: 17 Nisan 2018, 15:09:53
Birkaç kere tekne yedekledik teknemizle.Yardıma ihtiyaç duyanı bırakıp gitmek olur mu?Bir keresinde yedekleme teklifimizi bizi düşünerek kabul etmeyen dostumuzun etrafında dolaşıp emniyette hissetmesini sağladık.Sonra kıyı emniyeti gelip onları yedekleyince limana dönmüştük.
 Kendini ve mürettebatını tehlikeye atmadan her çeşit yardım ve desteği vermesi gerekir denizciyim diyenin.Buna inanmak isterim.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

 
Yukarı git