Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: jeneratör..

  • *
  • İleti: 3573
jeneratör..
OP: 29 Mart 2018, 09:15:59
Efendim bu jeneratör işi ilginç.. Marin jeneratörler neredeyse tekne fiyatında.. Bunun karşılığında 450 TL ye jeneratör satılıyor..

BU ufak benzinli jeneratörler neden bu kadar ucuz.. az enerji mi veriyor..? Çok mu benzin harcıyor.. akım tpi mi farklı?

Bir bilen anlatsa..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: jeneratör..
#1: 29 Mart 2018, 09:57:16
Efendim bu jeneratör işi ilginç.. Marin jeneratörler neredeyse tekne fiyatında.. Bunun karşılığında 450 TL ye jeneratör satılıyor..

BU ufak benzinli jeneratörler neden bu kadar ucuz.. az enerji mi veriyor..? Çok mu benzin harcıyor.. akım tpi mi farklı?

Bir bilen anlatsa..


Selam Ersin Reis
Göreceli olarak mesela klima çalıştırmak için gereken enerjiyi veremiyor özellikle çanta tipi jeneratörler. Ama akü şarjında olur. En büyük problemin aşırı gürültülü çalışmaları. Ama bence benzinli olmaları emniyet açısından en istenmeyen özellikleri


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: jeneratör..
#2: 29 Mart 2018, 09:59:31
Marin jeneratörler genellikle dizelle çalışır ve güçleri fazladır. Bir kaç beygirlik dizel motor şimdilik duymadım, en az 8-10 hp oluyor. Bu da en az 5 kVA elektrik üretimi demektir. Bir evin ihtiyacı da aşağı yukarı bu kadardır. Yani marin bir jeneratörünüz varsa evde elektrikle yaptığınız hemen herşeyi teknede de yapabilirsiniz. Bu jeneratörlerin motorları genellikle deniz suyu ile doğrudan veya dolaylı soğutmalıdır, buna bağlı olarak teknenin içinde herhangi bir yere monte edilebilirler. Egsozları su ile karışık olarak verildiğinden genellikle gürültü seviyeleri düşüktür (ama ben yine de bir koyda jeneratörü çalışan bir motor yatın yanında olmak istemem). Genellkle marş motoru ile akü yardımı ile çalıştırılırlar.

300-500 TL'ye satılan jeneratörler hava soğutmalı benzin motorludur ve 500 W -1kW üretirler. Portatif olduklarından güvertede herhangi bir yerde çalıştırılabilirler. Gövdeden ve egsozlarından çıkan gürültü oldukça yüksektir. Tek bir matkap veya benzeri bir cihazı kullanmak için işe yararlar veya doğrudan 220V ile  veya özel çıkışları   ile 12V akü şarj edebilirsiniz. Bu jeneratörler genellkle iplidir. İpini çekerek çalıştırırsınız.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: jeneratör..
#3: 29 Mart 2018, 11:11:22
Yengeç'te 1,1 kW bir çanta jeneratör var. Direkt olarak 220 sisteme bağlı. Hemen her işimi görüyor. Tabi klima hariç. Baş taraftaki bağımsız kamarada olduğu için sesini de neredeyse hiç duymuyorum.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 594
Ynt: jeneratör..
#4: 29 Mart 2018, 15:05:16
Honda EU10 sessiz olan 1KW'lık bende de jenaratör var. Tavsiye ederim. Gerçekten ses seviyesi çok düşük.
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: jeneratör..
#5: 30 Mart 2018, 11:17:01

Bana seneler önce, karavanlı zamanlarımda gelmiş bir jeneratör var. 650 watt mı 750 watt mı ne. Bir iki kez aydınlatmada kullandık açık arazide. Evde, sandık içinde öylece duruyor. Tabii 2 zamanlı ve felaket gürültü yapıyor çalıştığında. Bu herhalde denizde işe yarar bir şey değil, belki sadece akü şarj etmede kullanılır. Ya da kara parkı durumlarında belki.. Tutmaya değer mi?
  • IP logged

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: jeneratör..
#6: 30 Mart 2018, 11:46:43
Alıntı
300-500 TL'ye satılan jeneratörler ... doğrudan 220V ile veya özel çıkışları   ile 12V akü şarj edebilirsiniz. ...

Çoğu modelde bu özel çıkışlar 8-10 Amper civarında. Akü şarjı için çok verimli değil.

İlave not:
Jeneratörün 220 çıkışını kullanacaksanız; teknelerdeki standart şarj cihazlarının da kapasiteleri çok yüksek olmuyor. Tipik değerler 20-25 Amper. Ölçek olması için; tipik alternatör değerler 80-100 Amper. Jeneratörü verimli kullanmanız için şarj cihazınızı (redresör) de büyütmeniz gerekiyor.

Kaynak: https://www.wikiderya.org/node/567

  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: jeneratör..
#7: 30 Mart 2018, 13:10:41
redresörü yukseltmek aküye zarar verir.hızlı dolum yerine yavas dolum önerilir.toplam aku bankınızın %10 kadar redresör önerilir.bence çanta tipi jeneratör 600-700w akuleri duldurmanıza yetecektir.çaresiz durumlarda eger akulerınız orta seviyede sarj tutuyorsa 5 saatlik dolum yeterli olur.buda ortalam 5 lt.benzin su ankı parayla 30 tl ye mal olur.ama denizde işinizi görmüş olıursunuz.  gürültü konsuna gelince eger bir koyda yalnız sanız.baskalarını rahatsız etmeme adına jeneratörü dingi botuna koyup uzun bir kablo ile tekneye bağlıyorum.gürültüden etkılenmıyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 224
Ynt: jeneratör..
#8: 31 Mart 2018, 02:21:12
  • IP logged
« Son Düzenleme: 31 Mart 2018, 02:22:59 Gönderen: Oguzhan Bozkurt »
Bazıları oturur ve hayatı seyreder; bazıları denize açılır ve hayat onları seyreder!  M/Y HIZ

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: jeneratör..
#9: 31 Mart 2018, 07:02:35
Redresörü büyük tutmakta hiç bir sorun yoktur. Akülerinize hiç bir zarar vermez. Kapasite ile uygulamada verilen akımı birbiri ile karıştırmamak gerekir. Aynen evimizde olduğu gibi musluklarımızdan akan su Terkos gülünü evimize doldurmuyor, sadece gerektiği kadarını alıyoruz. Redresörlerin görevi de akülerin ihtiyacına göre akım vermeleridir. Akülerinizin kapasitesi 100 Amper saatse, 10 W bir cihaz akünüzün tüm kapasitesini kullanmaz sadece 10W enerji tüketir. Aynı şekilde redresörün kapasitesi ne olursa olsun, akünüz de gerekli şekilde şarj edilir. %10 kapasite yeterli midir? Genelde yeterlidir ve aküleriniz şarj etmeye yeter ama akünün şarjsız durumda iken daha çok akım gerektirir, şarj sonuna doğru ise çekilen akım oldukça düşer.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: jeneratör..
#10: 31 Mart 2018, 09:04:08
Ben yine bir şey anlamadım.. Yani amper ne watt ne volt ne ? 220 volt ile 12 volt arasındaki fark ne.? 220 volt adam öldürüyor da 12 volt ile neden bir şey olmuyor?  Teknelerde 12 volt kullanıyoruz ve her işimizi görüyor isek neden tehlikeli 220 volt kullanıyoruz?  ırgat bile akü ile ve 12 volt ile çalışıyor bir süre.. Bunların süre ile ilişkileri ne..?

benden başka bunları bilmeyen bir sürü kişi biliyorum.. Mesela Bülent ..:)
  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Ynt: jeneratör..
#11: 31 Mart 2018, 09:20:32
Soruya yanıt aslında tek: Kapitalizm ve maliyetler (neden böyle olduğunu da Can Hocam ayrıntılandırır)
  • IP logged

N

Niyazi Ağaçdiken

Ynt: jeneratör..
#12: 31 Mart 2018, 09:46:22
Ersin reis,

Çok basit anlatmaya çalışacağım;

İnsana zarar veren voltaj değil akımdır. 35 mA (miliamper) üzeri tehlikeli kabul edilir. AC-DC ayrımını yapmadan basitçe Voltaj = Direnç x Akım (V=RxI).  İnsan vücudu direnci normal şartlarda 2000 ohm civarında kabul ediliyordu yanlış hatırlamıyorsam. Islak zemin, ıslak vücut vs direnci düşürecektir.

Yani 12 Volt bir kayna insan vücudundan 12/2000 = 6 mA akım akıtabilir. 
Fakat 220 V bir kaynak 220/2000 = 110 mA akım geçmesine neden olur.

Elektriksel Güç (Watt) ise birim zamanda harcanan enerji miktarıdır. Güç (W) = Voltaj (volt) x Akım (Amper) (P = V x I) formülü ile basitçe hesaplayabiliriz.
Örneğin 1000 Watt lık ırgatımız 12 volt ile çalışıyorsa 1000/12 = ~84 A akım çeker. Eğer aynı 1000 Watt gücündeki ırgat 220 Volt ile çalışıyor olsa idi 1000/220 =~4,5 A akım çekecekti. 84 Amper e karşılık 4,5 A. 

Buradan anlaşılacağı üzere teknede 220 V kullanmak insan sağlığı açısından tehlikelidir. 12 Volt insan a zarar vermez fakat yüksek akım değerleri nedeniyle 220 V a göre çok daha büyük kesitli kablo kullanmak gerekir.

Elektrik enerji santrallerinde üretildikten sonra enterkonnekte sisteme bağlanmadan önce yüksek gerilim diye tabir edilen 154.000 Volt gerilime çıkarılır. Bunun sebebi bu büyüklükte güçlerin iletilebilmesi için en düşük kablo kesitine ve kayıba ulaşmaktır. Voltaj ne kadar yükselirse akım o kadar düşecektir. Akım düştükçe iletim hatlarında direnç nedeniyle ısıya dönüşen kayıp azalacaktır.

Yeterince basit anlatabildim mi bilmiyorum?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: jeneratör..
#13: 31 Mart 2018, 10:15:11
Süper.. Peki AC DC ne demek.. (müzik gurubu nu kastetmedim.. :)  )
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: jeneratör..
#14: 31 Mart 2018, 11:29:11
AC =Alternative Current yani alternatif akımdır. Kutupları yoktur. Aynı uç hem artı hem eksi olur. Bir uç eksi olduğunda diğeri artıdır, veya tam tersi olur. Bizim kullandığımız Ac voltaj 50 Hz'dir yani saniyede 50 defa polarite değiştirir. Şekli ise sinüs dalgasıdır.
DC = Direct Current yani düz akımdır. bir artı bir eksi kutup vardır ve akım tek yönde geçer. Teknelerdedki akülerimiz DC'dir.

Alternatif akım elektrik motorları (jeneratör) ile üretilir, ve bu haliyle kablo aracılığı ile aktarılır. Kablolar elektriğe az da olsa direnç gösterirler. Bu direnç nedeni ile kablolarda güç kaybı olur. Güç kaybını en aza indirmek için yüksek voltaj kullanırsınız ki aynı gücü taşıyabilmek için kablodan az akım geçsin ve kayıp azalsın, sonra bu voltajı transformatör ile kullanacağınız 220V seviyesine düşürürsünüz. Transformatör bir demir çekirdek üzerine sarılmış genelde bakır bobindir. Bir tarafına çok tur sararsınız ve yüksek voltajı bağlarsınız. Alternatif akım çekirdekte manyetik alan yaratır, aynı çekirdek üzerine sardığınız daha az turlu sargı da bunu tekrar elektriğe çevirir. En azından şimdiye kadar bu böyleydi. Elektroniğin gelişmesi ile voltajı değiştirmek için elektronik devreler kullanmaya başladık, bu sayede alternatif veya düz akımı devreler vasıtası ile istediğimiz voltaj ve istediğimiz güçte çevirebiliyoruz.  Aynı gücü elde edebilmek için voltaj düştükçe akımı arttırmamız gerekir. 12V ile çalışan 1Kw motor 1000W / 12V = 83,33 A akım gerektirir. Aynı hesapla 1000W / 220V = 4,55 a gerektirir. yüksek akımı iletebilmek için ise kablo kalınlığının artması gerekir ki kablo direnci azalsın ve kabloda kayıplar en az olsun. Bu nedenle evlerimizde 220v kullanırız, sanayide trifaze 380 V kullanımı yaygındır, daha büyük makinalar için ise daha yüksek voltajlar kullanılabilir. Çarpılma tehlikesinin önüne geçmek için elle kontrol edilen elektrikli aletler genellikle 12V veya 24V ile kontrol edilen röleli sistemler ile çalışır. Örneğin bir asansörde sistem 220 veya 380V olsa da bastığımız düğmeler genelde 12 veya 24 Volttur böylece çarpılmayız.

  • IP logged

 
Yukarı git