Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: KISITLI GÖRÜŞ VE DENİZCİNİN SORUMLULUĞU

T
  • *
  • İleti: 1
Biz her nedense kısıtlı görüş dendiğinde sadece sisi algılıyoruz.  Oysa görüş mesafesi yağışta, pusta, serpintide de düşer ve görünür olmak, sis yokken ve gündüz vakti bile büyük ve hayati önem kazanır.

Yazının tamamı için:
http://tayfuntimocin.blogspot.com.tr/2018/03/kisitli-gorus-ve-denizcinin-sorumlulugu.html

Selametle...
Tayfun TİMOÇİN
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Hoşgeldiniz, ne güzel sizin paylaşımları burada da görmek.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Aramızda olmanızdan mutluluk duydum.
Paylaşacak çok şey var.
Hoşgeldiniz  :)xx :)xx
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Hoş geldiniz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 439

Hoşgeldiniz Tayfun hocam,sizi burada da görmek gerçekten sevindirici.
  • IP logged
Her hata bir ders, ne hata biter ne de ders.(Mevlanadan denizcilere)

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Hoş geldiniz Tayfun Reis.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Hoş geldiniz.
  • IP logged

N

Niyazi Ağaçdiken

Hoş geldiniz...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 492
Sevgili Tayfun,Hoş Geldin.
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

  • *
  • İleti: 558
Tayfun Hocam hoş geldiniz
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Tayfun hocam,
Yazınızı tamamlayıcı olduğunu düşündüğüm blogunuzda yazdığım yorumumu buraya da kopyalıyorum;

"Kısıtlı görüş şartlarında büyük gemilere görünmek için fener yakmaktan daha çok işe yarayan kaliteli bir RADAR REFLEKTÖRÜ taşımaktır.
Çoğu küçük teknenin kullandığı ucuz tüp şeklindeki reflektörler gemi radarlarında çok az eko yapar, dalgalı zamanlarda ARPA fonksiyonunu (otomatik hedef bulma ve takip) devreye sokmadığı için tam anlamıyla görünmez oluruz."

Hoşgeldiniz. :)

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 3573
bilmediğimden soruyorum. Çok aptalca ise kusura bakmayınız.. Anlamadığım , koskoca alüminyum direk, ıstralyalar görünmüyor mu. ? küçücük bir tüp bir şekilde görünüyor da bu metaller nasıl görünmüyor. ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 235
 Çok şanslıyız. Hoş geldiniz Tayfun kaptanım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
bilmediğimden soruyorum. Çok aptalca ise kusura bakmayınız.. Anlamadığım , koskoca alüminyum direk, ıstralyalar görünmüyor mu. ? küçücük bir tüp bir şekilde görünüyor da bu metaller nasıl görünmüyor. ?
Her metal (hatta her katı cisim, hatta hatta yoğun gazlar bulutlar vb.) RADAR sinyallerini yansıtır, ama bu yansıyan sinyallerin ekranda görülebilir boyutta/renkte/yoğunlukta eko (görüntü) yaratması için ya çok yansıtıcı olması ya da boyutunun büyük olması gerekir. Şekli de önemli, iyi yansıtan ama şekli nedeni ile kaynağına geri yansıtmayan cisimler de radar da az görünür. (Yuvarlak hatlı direk buna iyi bir örnektir.)

Ne yazık ki fiber/ahşap tekne gövdesi, üzerindeki ekipmanlar, ırgat, motor, aluminyum direk-bumba vb. yeterince eko yaratmaz.
Bunun için matematik ve geometriden yararlanarak RADAR REFLEKTÖRÜ denilen şeyler geliştirilmiş, bunlar çok daha küçük boyutlarda olmasına rağmen geometrik şekilleri sayesinde bu sinyalleri yoğunlaştırarak geri yansıtır. Bir nevi çanak anten gibi düşünün.

Teknede değil yuvarlak direk, kocaman, atıyorum 5m2 boyutunda kocaman bir metal levha olsa ama siz bu levhayı size doğru gelen radar sinyallerini geri yansıtmayacak şekilde tutsanız (bakınız: ayna ile güneş ışıklarını bi yere yansıtmak) yine radarda görünmez olursunuz.

İşte radar reflektörleri özel geometrik şekilleri ile minnacık olmalarına rağmen kendisine ulaşan radar sinyallerini ne edip ne yapıp kaynağına (onu yayınlayan radara) geri gönderir.

Bu geri gönderme oranı ne kadar yüksek olursa o kadar görünür olur. (googleda ileri okuma: Radar cross section)

ama ne yazık ki yukarıda bahsettiğim tüp şekilli küçük (ucuz) reflektörler yeterli yansıtma yapmaz.
Büyük gemiler normal zamanda bile ekranda çok küçük bir eko görürler ki dalgalı havalarda neredeyse hiç görünmez olurlar. (Bknz: Radar kullanım kılavuzu - sea & rain clutter ayarı) Sizi herhangi bir dalgadan ayıramaz. Onlar için yok olursunuz..

ve yine ne yazık ki büyük gemiler çoğunlukla yoğun ticari iş baskısı nedeni (ve biraz da kendine güven) ile elektronik seyir yardımcılarına güvenerek seyir yaparken radar'ın ARPA (otomatik hedef bulma ve takip etme) fonksiyonunun çatışma alarmı vermediği şeylere (genelde trafik olan yerler değil tabi, daha çok açık denizde) pek dikkat etmezler.

ve küçük tekne kötü havada 25kn ile üstüne gelen konteyner gemisinin dikkatini çekmek için çeşitli taklalar atmaya başlar! :)

Benec Tayfun hocamın tavsiye ettiği "kısıtlı görüşte fenerleri yakmak" yeterli bir çare değil. (Elbette faydalı ve genelde gece dışında pek aklımıza gelmediği için değerli bir tavsiye.) ama kısıtlı görüş demek zaten gözle görmenin zorlaştığı, ışıkların görünmediği ortam demek..
Bu durumlar için daha çok sesli ve elektronik/teknik (VHF, AIS, Reflektör, Projektör, Laser pointer vb.) yöntemleri değerlendirmek gerekir diye düşünüyorum.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 28 Mart 2018, 14:46:44 Gönderen: Özgür Ökten »
><(((º>

 
Yukarı git