Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
OP: 21 Mart 2018, 18:34:23
Evet efenim, yine bir değişik tekne modeli ile karşınızdayız;

Aşağıdaki küçük (tahminim 30ft gibi bişey) katamaranın sadece sancak gövdesinde motor ve pervanesi var.
İlk defa böyle dengesiz birşey gördüm, manevrası pek eğlenceli oluyordur kesin! :)

Foto 2560x1440px büyüklükte.. sağ tıklayıp ayrı açarsanız daha büyük görebilirsiniz.


İskele gövdede kullanılmayan bir kovan veya var olup da kapatıldığına dair hiçbir işaret yok.
Sancak pervanenin salmadaki kovan kalınlığı belli oluyor zaten.
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#1: 21 Mart 2018, 18:46:02
İskelede de bir dıştan takma var. Önce tek motorla bu iş olur demişler de olmayınca düzeltmek için dıştan takmayı uydurmuşlar gibi.. Hipopotam yerine çağanoz isim olarak daha çok yakışırmış.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#2: 21 Mart 2018, 19:01:42
haa.. bu arada bu tekne hayatımda gördüğüm ilk CENTER COCPIT katamarandı! :)
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#3: 21 Mart 2018, 20:36:57
Özgür fotoğrafı sen mi çektin.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#4: 21 Mart 2018, 20:44:17
Yüzen her şey  güzeldir diyelim. Gayet başarılı bence, muhtemelen imkansızlıklar içinde inşa etmişlerdir, bir de ağırlıklı yelken seyri yapıyor olabilirler.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

e

erdal duran

Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#5: 21 Mart 2018, 20:47:35
Dikkatli bakarsanız bir iz görünüyor. Varmış ama bir şekilde iptal olmuş ve yerine geçici olarak kıçtan takma konmuş gibi.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#6: 21 Mart 2018, 21:20:30
Sanıyorum ki kullanım methodlarına bakarak bir sonuca ulaşılabilir.


Heavenly Twin Catamaran

There are three general methods of powering the Heavenly Twins:
    
* A single outboard in the cockpit. I do not favour this method, I have heard of people becoming unstuck in strong winds when they could not get the boat to turn into the wind.
     
* A single inboard engine such as a 3GM30 in the centre of the cockpit (using the outboard well) to drive twin hydraulic drives. I have heard this is a very noisy option with serious loss of power meaning a much larger engine than normal to be used, extra weight this high up is not in my opinion a great option.
     
* Twin inboards, my favoured method. This gives maximum manoeuvrability close quarters. It also allows redundancy, I have a few times now been able to pick up my mooring with ease when one engine has been down due to problems. This has to be a good thing, she will cruise under a single engine at around 4.0 kts, under both around 7kts. At full chat the 1GM uses approximately 1/3 gallon an hour, cruising is less still.
   




  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#7: 22 Mart 2018, 07:21:25
Eksiği ben tamamlamaya çalışayım:

A single enigine in one of the hulls with a single drive train. The boat can hardly be controlled in close quarters, but is moving. You can add an outboard to the other hull to balance this deficiency.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#8: 22 Mart 2018, 18:14:26
Özgür fotoğrafı sen mi çektin.
Evet, tekne Fethiye Karagözlerde, marina vista otele bitişik çekek yerinde, en arkada, yolun kenarında duruyor.

Foto biraz ters ışık gölge nedeniyle çok net değil ama acayip geldiği için farklı açılardan detaylı olarak inceledim, iskele gövdede hiçbir şaft-kovan ibaresi yok.

Sancak içten takma, iskele braketli dıştan takma ile çok zorlasan teorik olarak mümkün ama pratikte manevra yapmak imkansız bence.

Ayy.. ilk defa gördüğüm bi tekne için "keşke benim olsa!" diye düşünmüyorum! :D

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#9: 22 Mart 2018, 18:47:00
Gaz ayarları ile oynayarak düze yakın gitmek mümkün olabilir.  Yine birini tornistan diğerini ileri çalıştırarak manevra yapılabilir. Sonuçta şu veya bu şekilde Karagözler'e ulaşmayı başarmış.

Benzer tek gövdeli bir tekneyi transfer etmiştim. İçeriden de dışarıdan da dikkatli bakmadıkça belli olmuyordu ama motor tekneye açılı monte edilmişti. Rotada gitmek için direk ile baş istralyayı gez ve arpacık gibi kullanırız ya bunda sancak çarmıhla baş istralyayı kullanmak gerekiyordu.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#10: 22 Mart 2018, 19:17:10
... ama motor tekneye açılı monte edilmişti.
Aloa 27'lerin de şaftı omurga hattının iskele tarafında, orta hattan 10-15cm kaçık monte edilmiş, şaft skeg'e çarpmadan çıkabilsin diye sanırım ama üstündeki sağ devirli yanmar makine ile bir olunca tornistanda müthiş bir iskeleye çekme var tabi.
Acaba orijinalinde tasarlanırken sol devirli makine ile kullanılacak diye mi tasarladılar diye düşünürüm.


öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#11: 22 Mart 2018, 22:26:12
... ama motor tekneye açılı monte edilmişti.
Aloa 27'lerin de şaftı omurga hattının iskele tarafında, orta hattan 10-15cm kaçık monte edilmiş, şaft skeg'e çarpmadan çıkabilsin diye sanırım ama üstündeki sağ devirli yanmar makine ile bir olunca tornistanda müthiş bir iskeleye çekme var tabi.
Acaba orijinalinde tasarlanırken sol devirli makine ile kullanılacak diye mi tasarladılar diye düşünürüm.


öZgür (tapatalk)

Daha önce de yazışmıştık, benimde böyle bir Aloa 27 ile yanaşamayıp ufaktan rezil olmuşluğum vardı.Bende aynı şeyi zaman zaman düşünmüşümdür. kayıktaki çekme değil bildiğin iskeleye dönüş maevrasıydı.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Tek gövdeden tek pervaneli katamaran
#12: 22 Mart 2018, 22:52:01
Ben bilerek yapıyomuş gibi davranıyorum havalı oluyor! ;)

Tornistan iskele yönünde 360 derece dönüş ve hızını alıp dümen dinlemeye başlayınca yol kesip bingo! :D

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

 
Yukarı git