Saildrive Kuyruk Bakımı

Başlatan Mehmet Kocaoğlu, 15 Mart 2018, 16:17:17

« önceki - sonraki »

Ahmet Çelenoğlu

Şanzıman üzerindeki yağ doldurma veya emme ağzına bir hortum ağzı takılacak ve bu hortum , su kesiminin 15 cm'den fazla üstünde duran bir kaba bağlanacak, otomobil radyatör sıvısı taşma kabı olabilir. Şanzıman yağı kaptan doldurulacak ve su seviyesinin üstünde kalacak. Su keçesi bozulsa bile şanzımana su girmeyecek, su girmeyince şanzımanın suya bağlı arızalanması mümkün olmayacak, olup olmadık zamanlarda karaya çıkmak gerekmeyecek, yağ keçesi kolay kolay bozulmayacağı için  keçe değiştirme süresi çok uzayacak. Su keçesi bozulduğunda bile yağ keçesi bozulmadığı için yağ kaçırması olmayacak. Önüne geçilen zararlarla kıyaslandığında bu sistemin kurulması bedava denecek kadar ucuza gelir.


Mehmet Atay

Bu kuyruk keçesi tartışması motoryat kuyruklarını kapsıyor mu?
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Oğuzhan Oğuz

#78
Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 20 Mart 2018, 15:54:01
Şanzıman üzerindeki yağ doldurma veya emme ağzına bir hortum ağzı takılacak ve bu hortum , su kesiminin 15 cm'den fazla üstünde duran bir kaba bağlanacak, otomobil radyatör sıvısı taşma kabı olabilir. Şanzıman yağı kaptan doldurulacak ve su seviyesinin üstünde kalacak. Su keçesi bozulsa bile şanzımana su girmeyecek, su girmeyince şanzımanın suya bağlı arızalanması mümkün olmayacak, olup olmadık zamanlarda karaya çıkmak gerekmeyecek, yağ keçesi kolay kolay bozulmayacağı için  keçe değiştirme süresi çok uzayacak. Su keçesi bozulduğunda bile yağ keçesi bozulmadığı için yağ kaçırması olmayacak. Önüne geçilen zararlarla kıyaslandığında bu sistemin kurulması bedava denecek kadar ucuza gelir.
Ahmet reis teori olarak doğru görünse de öncelikle deniz suyunun yüksekliğini su hattından değil küpeşteden hesaplamak gerekir. Tekne baş kıç yalpasında bu yükseklik değişebileceği gibi tüm hesapları da değiştirir. Bu yüzden maksimum seviyeyi temel almak gerekir . Buna göre yap doldurduğunuz zaman da durgun denizde yağ basıncı fazla olacağından yap deniz suyuna karışır.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Ahmet Çelenoğlu

Tekne içine neden yağ kaçacak anlamadım. Kapalı bir kap içinde üstünde küçük bir delik bulunan yağ teknedeki hareket ne olursa olsun dışarı taşmaz. Kaba bir örnek vermek gerekirse, dolu mazot depolarının güverteyi kirletmeleri gerekirdi.

Su hattı su hattıdır. Nereden ölçerseniz ölçün deniz seviyesidir. 

Oğuzhan Oğuz

Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 20 Mart 2018, 17:10:28
Tekne içine neden yağ kaçacak anlamadım. Kapalı bir kap içinde üstünde küçük bir delik bulunan yağ teknedeki hareket ne olursa olsun dışarı taşmaz. Kaba bir örnek vermek gerekirse, dolu mazot depolarının güverteyi kirletmeleri gerekirdi.



Su hattı su hattıdır. Nereden ölçerseniz ölçün deniz seviyesidir.

Ben borunun ağzı hava basıncını dengelesin diye açık bırakıldı diye gördüm. Atmosferik basınç yani. Bu durumda Yalpada Borudan dışarı yağ akabilir.

Su hattı konusunda çizim yapmak için müsait değilim ama anlatmak istediğim can reisin "teknede sifon" konusunda yayınladığı son videoda anlatılıyor. En basitinden tekne yana yattığında tekne ağırlık merkezi etrafında döndüğünden en alt noktası bir miktar yükselir. Bunda yükseklik farkını doğurur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Ahmet Çelenoğlu

Evet üstü açık olacak, küçük bir delik yeterli olur,  dikine duran bir hortum üzerinde bir kaç cm bile boşluk bırakılırsa teknenin hiç bir hareketinde, tumba olmadıkça yağ kaçırmaz.

Oğuzhan Oğuz

Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 20 Mart 2018, 17:44:11
Evet üstü açık olacak, küçük bir delik yeterli olur,  dikine duran bir hortum üzerinde bir kaç cm bile boşluk bırakılırsa teknenin hiç bir hareketinde, tumba olmadıkça yağ kaçırmaz.

Doğru kozmetik açıdan tekne temiz kalır tumba olmadıkça. Koku da bir şekilde idare edilir. Ancak mekanik olarak farklı denizlerde farklı sonuçlar vereceğinden belki göl teknesinde uygulanabilir sistem.

Oktay Eryılmaz

#83
.


Oktay Eryılmaz

Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 20 Mart 2018, 15:54:01
Şanzıman üzerindeki yağ doldurma veya emme ağzına bir hortum ağzı takılacak ve bu hortum , su kesiminin 15 cm'den fazla üstünde duran bir kaba bağlanacak, otomobil radyatör sıvısı taşma kabı olabilir. Şanzıman yağı kaptan doldurulacak ve su seviyesinin üstünde kalacak. Su keçesi bozulsa bile şanzımana su girmeyecek, su girmeyince şanzımanın suya bağlı arızalanması mümkün olmayacak, olup olmadık zamanlarda karaya çıkmak gerekmeyecek, yağ keçesi kolay kolay bozulmayacağı için  keçe değiştirme süresi çok uzayacak. Su keçesi bozulduğunda bile yağ keçesi bozulmadığı için yağ kaçırması olmayacak. Önüne geçilen zararlarla kıyaslandığında bu sistemin kurulması bedava denecek kadar ucuza gelir.

Çok kafam karıştı
Bu dediğiniz daha evvel denenmiş mi acaba

Ahmet Çelenoğlu

Evet, denemiştir. Türkiye'de sadece bir teknede gördüm ama yurtdışında uygulandığı konusunda birden çok yazı okuduğumu hatırlıyorum.

Oktay Eryılmaz

Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 20 Mart 2018, 18:57:14
Evet, denemiştir. Türkiye'de sadece bir teknede gördüm ama yurtdışında uygulandığı konusunda birden çok yazı okuduğumu hatırlıyorum.


Bağışlayın ama Motor üreticisi Yanmar ve Volvo bu kadar garanti bir yöntemi neden bukadar baş ağrısı olan sorunu halletmek adına motorlarına uygulamıyor acaba ?


Oğuzhan Oğuz

Alıntı yapılan: Oktay Eryılmaz - 20 Mart 2018, 19:10:46
Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 20 Mart 2018, 18:57:14
Evet, denemiştir. Türkiye'de sadece bir teknede gördüm ama yurtdışında uygulandığı konusunda birden çok yazı okuduğumu hatırlıyorum.


Bağışlayın ama Motor üreticisi Yanmar ve Volvo bu kadar garanti bir yöntemi neden bukadar baş ağrısı olan sorunu halletmek adına motorlarına uygulamıyor acaba ?
Ahmet reise sormuşsunuz. Sildim.

Oktay Eryılmaz

Alıntı yapılan: Oğuzhan Oğuz - 20 Mart 2018, 19:14:22
Alıntı yapılan: Oktay Eryılmaz - 20 Mart 2018, 19:10:46
Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 20 Mart 2018, 18:57:14
Evet, denemiştir. Türkiye'de sadece bir teknede gördüm ama yurtdışında uygulandığı konusunda birden çok yazı okuduğumu hatırlıyorum.


Bağışlayın ama Motor üreticisi Yanmar ve Volvo bu kadar garanti bir yöntemi neden bukadar baş ağrısı olan sorunu halletmek adına motorlarına uygulamıyor acaba ?
Ahmet reise sormuşsunuz. Sildim.

Aşk olsun olurmu hiç herkes bildiğini düşündüğünü yazmalı
Bence siz yine yazın . 😁

Bülent Büyükdağ

Abartılacak bir sorun değil de ondan.  Belirtilen süre içinde değişiklik yaparsak böyle bir sorunu yaşama ihtimalimiz çok cok düşüktür.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.