Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Saildrive Kuyruk Bakımı

  • *
  • İleti: 69
Saildrive Kuyruk Bakımı
OP: 15 Mart 2018, 16:17:17
Değerli Reisler,

Araştırmalarıma rağmen mantıksal bir cevap bulamadığım aşağıdaki iki konu ile ilgili değerli görüşlerinizi bildirirseniz çok memnun olurum.
     
-Saildrive'lar için üretici firmalar (örnek: Yanmar ) tarafından önerilen özel yağların kullanım ömrü ( 100-250 saat ) çalışma şartları daha kötü olan ve otomobillerde kullanılan otomatik şanzıman yağlarına gore neden çok kısa ya da kullanım kitapçıklarında bu şekilde belirtiliyor ?

-Saildrive'larda kuyruk keçesinin değişim periyodu ( kullanım ömür beklentisi ) ne olmalıdır ? 
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#1: 15 Mart 2018, 16:57:11
Volvo Sdrive motorlardada aynı 14 günde bir kontrol edin deniyor şanzıman yağı 200 saatte  değişmesi isteniyor.Keçe ise her yıl kontrol edilmesi ve 7 yılda bir değişmesi isteniyor.

Saftlı motorlardada şanzıman yağı aynı sürede 200 saatte değiştirilmesi keçenin ise 5 yılda bir değiştirilmesi gerekiyor.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Mart 2018, 17:04:09 Gönderen: Burak Doneray »

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#2: 15 Mart 2018, 17:07:57
Bu "keçe" terimi karışıyor...

7 yılda bir değiştirilmesi istenen şey; kuyruk ile tekne gövdesi arasındaki lastik parça.Tekneye su girişini engelliyor. (Volvolarda tek kat. Yanmar'larda çift katmış ve arada su sensörü varmış.)

Bir de, pervane şaftının kuyruktan çıktığı noktada iki tane keçe var. Bunlar kuyruk yağının dışarı kaçmasını ve deniz suyunun kuyruğa girmesini engelliyor. Bunların da arada değiştirilmesi mantıklı, ama önerilen sıklığa hiçbir yerde rastlamadım.
  • IP logged

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#3: 15 Mart 2018, 17:14:41


İlk bahsettiğim parça 38 numara:



İkinci bahsettiğim keçeler 15 numara:
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#4: 15 Mart 2018, 17:19:30
Sanırım Volvo bakım tablosundada verilmemiş bu iki keçenin değişim yada bakım zamanı.Sadece Rubber seal olarak verilmiş.15 numaralı parçada oring gibi gözüküyor keçemidir bu Cem reis ?
  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Mart 2018, 17:21:02 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#5: 15 Mart 2018, 17:54:53
Kuyruk keçesi 2 yılda bir değiştirilmeli

Şanzıman içindeki konik kavrama 500 saatte bir kontrol edilip ayarlanmalı, yüzeyi ayna gibi olmuşsa pasta ile supap alıştırır gibi alıştırılmalı ve 3500 saatte değiştirilmeli.

Tekne içine su girmesini engelleyen diyafram 7 yılda bir değiştirilmeli.

Bu konuda Volvo ve Yanmar süreleri değişiklik gösterebilir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#6: 15 Mart 2018, 18:02:55
Otomobillerde kullanılan otomatik şanzımanlara göre daha basit yapılı olmalarına ve daha iyi soğutulmalarına ragmen saildrive'larda kullanılan yağların maksimum 250 saat gibi bir kullanım ömrüne sahip olması bana çok ilginç geliyor. Acaba oldukça pahalı bu yağlar yerine otomobil endüstrisinde kullanılan eşdeğer otomatik şanzıman yağları kullansak daha mı iyi olur acaba ? 














  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#7: 15 Mart 2018, 18:11:10
Otomobillerde kullanılan otomatik şanzımanlara göre daha basit yapılı olmalarına ve daha iyi soğutulmalarına ragmen saildrive'larda kullanılan yağların maksimum 250 saat gibi bir kullanım ömrüne sahip olması bana çok ilginç geliyor. Acaba oldukça pahalı bu yağlar yerine otomobil endüstrisinde kullanılan eşdeğer otomatik şanzıman yağları kullansak daha mı iyi olur acaba ?
Otomatik şanzıman yağları şanzıman sökülmedikçe pek değişmez diye biliyorum. Viskoziteside sizin şanzımanınıza önerilen yağdan çok farklıdır.Zaten resimdeki şanzıman da otomobil hidrolik şanzımanından bayağı bir farklı şanzıman oluyor. :)
  • IP logged
DeDe

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#8: 15 Mart 2018, 18:48:49
15 numaralı parçada oring gibi gözüküyor keçemidir bu

Burak Bey,

O ring 16 numara. 15 ler keçe.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 47
  • s/y sesin-Taşucu
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#9: 15 Mart 2018, 20:04:17
Otomobillerde kullanılan otomatik şanzımanlara göre daha basit yapılı olmalarına ve daha iyi soğutulmalarına ragmen saildrive'larda kullanılan yağların maksimum 250 saat gibi bir kullanım ömrüne sahip olması bana çok ilginç geliyor. Acaba oldukça pahalı bu yağlar yerine otomobil endüstrisinde kullanılan eşdeğer otomatik şanzıman yağları kullansak daha mı iyi olur acaba ? 

Mehmet bey
bende araştırma içerisindeyim kuyruk yağını bu sezon değişeceğim
Volvo 120s için kendi yağı VDS-3, 15W40 veya VDS-4, 15W40 yağını öneriyor
VDS-3 veya VDS- 4 bir standart diğer yağlar içerisinde bu standart a uygun yağlar var
mesela Elf Performance XR 15W-40  Lt Dizel Motor Yağı VDS-3 normlarına uygun ve fiyatı Volvo yağlardan çok ucuz
 veya Mobil Delvac XHP 15W-40 her marka yağda bu standartı karşılayan yağlar mevcut

ayrıca yağ değişimi ile alakalı video nun linkini veriyorum

https://www.youtube.com/watch?v=MdIi-MtPoLg
sağlıcakla kalın
suat ateş


  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#10: 15 Mart 2018, 21:19:32
Otamatik şanzuman yağı ATF diye geçiyor fiyatı birazıcık daha fazla  :)
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#11: 15 Mart 2018, 21:49:02
Yanmar'ın önerdiği yağın litresi 33 Euro ve 250 saat çalışma sonrasında değiştirilmesi öneriliyor. Yağın kendi üzerinde ise 100 saat çalışma sonrasında değiştirilmesi öneriliyor. Yani neredeyse her altı ay veya bilemediniz her yıl teknenizi karaya alın diyorlar !!!!!   
  • IP logged

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#12: 15 Mart 2018, 21:53:28
Volvo standart motor yağına döndü.

Tercihan her sene karaya alip değiştirin diyor, ama yukarıdan değiştirerek de idare edersiniz diyor.
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#13: 15 Mart 2018, 21:54:33
Bir otomobille saate kac km yol yaparsınız. Örnek.100 km     100×250=25000 km. Serviste 25ooo km bir yağa bakar eksikse ekler ...... denizde sıcaklık farklılıkları karaya göre daha fazla o yuzden plastik akşamlarını sıcaklık farklılıklarından daha fazla etkilenir.araciniz sürekli deniz suyu ve neme maruz.ve arabanız kac ton? Arabanızın sürtünme kuvveti ve teknenizin sürtünme katsayilarida sanzumaniniza verdiği yükleri düşünürseniz.normal sure
  • IP logged

  • *
  • İleti: 47
  • s/y sesin-Taşucu
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#14: 15 Mart 2018, 22:21:34
utku dede
herkes dede diye hitap ediyor müsaadenizle bende dede diye hitap etmek isterim
cem reisin yazdığı gibi Volvo özüne dönmüş ATF yerine SAE 15W40 tavsiye ediyor
yukarıda yazdığım gibi VDS-3 veya VDS-4 standartında 15W40 her marka yağda mevcut
Volvo kendi yağının 5 litresini ortalama 250 tl ye satarken  diğer markalarda 7 lt 90 tl civarlarında
saygılarımla
  • IP logged

 
Yukarı git