Saplamalar sapasağlam duruyor sanırım salma tek parça dökülmüş torpil kısmı saplama ile bağlı değil.
Bunu tahmin etmiştim...Yani salma gövdesi zarf veya çorap gibi metal safrayı sarıyor ve salma karinaya üstten tutturulmuş, safranın yükü salma gövdesine yüklenmiş.
Bunun yanlış , sorumsuzca filan olduğu söylenemez. Zaten üretici firmayla görüşülse bu konstrüksiyonun yeterli ve gereken emniyete fazlasıyla sahip olduğunu gösteren hesap kitabı da ortaya koyacaklardır. Bu hesap mutlaka yapılmıştır ve doğrudur.
Ama salma fiber gövdesi yapılırken orada bir zafiyet oluşmuşsa veya döküm kırıldıysa salma gövdesi safrayı taşıyamamış demek ki.
Saplamalar 1,80m cıvarı bir boyda olup aşağıda metal safra yukarıda gövde ile bağlı olsaydı çok muhtemeldir ki böyle çok tatsız bir olay başa gelmezdi.
Yerine konur, çok da mesele değil : ancak yelken seyrinde meydana gelseydi büyük sonuçları olabilirdi. Tekne sahiplerine çok geçmiş olsun.