TEKNE PLANLARI

Başlatan Kağan Erdoğan, 05 Mart 2018, 11:15:31

« önceki - sonraki »

Kağan Erdoğan

RESMİNİ PAYLAŞTIĞIM PLYWOOD/EPOXY TEKNE PLANI HAKKINDA NE DÜŞÜNÜRSÜNÜZ.
DENENMİŞ YAPIŞMIŞ BİR TEKNE DEĞİL.DİZAYN İTALYAN.

Kağan Erdoğan


Oğuzhan Oğuz

Kağan reis , tekne görsel olarak güzel duruyor. Tam boy, su hattı boyu, deplasman ve salma ağırlıkları bilgileri var mı? Bir de 45 feet teknenin imalatı uzun sürer diyebilirim sadece [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Kağan Erdoğan

LOA 13,50    LWL 11,83    B MAX 3,80   DRAFT MAX  2,30     DSPL   9200 KG    BALLAST  3700 KG

MAİN SAİL  55,93          JİB %105   50,60   GENEAKER  130       BERTH 4+2     H .İNTERİOR  2,05    ENGİNE 75 HP

Kağan Erdoğan

BU TEKNENİN MAALİYETİ 50 BİN AVROYU BULUR ZANNEDERSEM.

Bülent Büyükdağ

Bence çok daha fazla olur
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Oktay Eryılmaz

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 05 Mart 2018, 11:54:54
Bence çok daha fazla olur

Bencede....

Her bir şeyini yeni koyarsan asgari ile yetinirsen
90.000 Eu üstüne çıkar......


Kağan Erdoğan

Bu tekneyi yapmak mantıklı değil o zaman.10 -15 yaşında marka tekne alınabilir dediğiniz fiyata.motoru
Sıfır ama yanmar veya volvo düşünmedim

Tan Kaan Özkan

#8
45 ft civarı bir tekneyi hakkıyla yaptığınızda, her şeyiyle beraber, örneğin Melodi II teknesi, bitirdiğinde, tam maliyetini fabrikasyon bir tekne x 1,5 oldu demişti diye hatırlıyorum.

Şu tekne;
http://melody-ii.blogspot.com.tr/

50 ft'miş..


Kağan Erdoğan

50 dr tekne 2.el marka örnek dufor 200-250 bin avro bandinda.  Siz min 300 bin avro harcamak pekte akillica olmamis.bence bir yanlışlık var.

Tan Kaan Özkan

Tamamen kendi standartlarınızda, kabuğu, su altı, iç yerleşimi ve tasarımı tamamen sizin istediğiniz şekilde, güçlendirilmiş ve amacınıza hizmet edecekse, neden olmasın ?

Amaç, ucuz olması değildi yapılırken o teknenin, hem içinde yaşayabileceği, hem uzun yol yapabileceği, hem de fabrikasyon teknelere göre çok daha sağlam olacak şekilde yapmaktı.
Fabrikasyon derken kast ettiğimiz teknelerle bu bir hayli zor, bu iş için yapılan teknelere bakarsak 250-300,000€ ise -piyasaya göre- uygun kalıyor.

Tan Kaan Özkan

İlanlara şöyle bir göz gezdirdim, 6 yaşlarında 45 ft tekneler 150,000-200,000€ arası fiyatları var. Ki fabrikasyon diyerek beğenmediğimiz, kıyı seyir tekneleri.

Ahmet Çelenoğlu

Seri imalat bir tekne amatör bir üretime göre genelde ucuza gelir. Tekne sadece kabuk değildir. aslında kabuk tekne maliyetinin sadece %10-20 kadarıdır. Seri imalatta salma, vinç, motor, direk vs imalatçıdan alınır ve toptan fiyatının da altına alınır. Amatör üretimde bunları perakende alırsınız.  Aradaki fark sizin işçiliğiniz kadardır. Yani üretim için harcadığınız zamanı paraya genelde vurmazsınız ama para olarak en azından toptan - perakende farkını ödersiniz.

Seri imalat bir teknede her şey profesyoneller yani işi bilenler tarafından yapılır, amatör bir imalatta ise üretenin becerisi önemlidir. örneğin yukarıda bahsedildiği gibi sağlam olsun diye gereğinden fzazla malzeme kullanırsınız, tekne ağırlaşır yol yapmaz veya motoru büyük takarsınız ama teknenin hızı genellikle gövde hızı ile kısıtlandığından boşuna aşırı mazot yakarsınız. Amatör imalat bu işi keyif için yapıyorsanız doğru bir seçimdir. Ben ucuza mal ederim veya daha sağlam yaparım veya daha güzel yaparım diyerek yola çıkarsanız yanılırsınız. Binmek için amatör tekne inşa edilmez, keyif için yapılır.

Tan Kaan Özkan

Örnek teknede sağlam olsun diye gereğinden fazla malzeme kullanıldığı fikrine nereden ulaştınız Ahmet reis. ?

Tekne malzeme seçimi ile ilgili ;

" İbrahim ile Tuzla'daki ofisinde yaptığımız ilk toplantıda ona projemi gösterdim, sac gövdeli, 15 m boyunda sağlam bir okyanus yelkenlisi yaptırmak istediğimi ve bu teknenin içinde deniz hayatında yaşamak isteğimi söyledim.  Uzun uzun konuştuk, o toplantıda bana sac gövde yerine <em>ahşap lamine </em>yaptırmayı önerdi. Malzemeleri iyi tanımadığım için epoxy ile lamine edilmiş ahşabın son derece sağlam bir kabuk oluşturabileceğini henüz bilmiyordum. Sac gövde çok sağlamdı ama bazı sakıncaları vardı :
--zamanla teknenin iç kısmında ulaşılamaz noktalardaki korozyonun önüne geçilemiyordu, iç kısımda tamamen. epoxy boya yapmak gerekiyordu ki, bu da hem pahalı bir işlemdi, hem de tam sonuç vermiyordu.
--serin havada ve soğuk denizlerde metal içeriden terleme ( kondensasyon ) yapacaktı.
--motor çaışırken çok titreşim yapıyordu.
--metal gövdenin teması soğuktu.

İbrahim bana daha önce yapılmış bir yatın lumboz için kesilerek çıkarılmış bir gövde kesiti örneğini gösterdi, ve bana şunu söyledi : "Eğer içinde yaşamayı planlıyorsan, yatında çelik değil ahşap gövde yaptır, sert ahşap eğer bu şekilde epoxy ile lamine edilirse neredeyse aynı mukavemete sahip olur ve sen de çelik bir konserve kutusu içinde değil, ahşabın içinde yaşarsın..."

Gösterdiği kesit yaklaşık 40 mm kalınlığındaydı ve ince ahşap levhaların kat kat yapıştırımış olduğu görülüyordu. Parçayı şöyle bir elimde çevirip inceledim, ahşabın sıcaklığını hissettim ve o anda bunun bana daha uygun olacağını düşünmeye başladım. Daha sonraki haftayı ahşap ve metal tekne gövdesi konusunda yerli ve yabancı kaynakları inceleyerek geçirdim ve metal yerine ahşap lamine bir gövde yaptırmaya karar verdim."

Ahmet Çelenoğlu

Örnek sadece "sağlam olsun" fikri idi. Genel kanı ise sağlam olsun diye kalın veya fazla malzeme kullanma yönündedir.