ATLANTİK GEÇİŞİ ÇOK KOLAY

Başlatan Zafer Dedeoğlu, 02 Mart 2018, 22:54:39

« önceki - sonraki »

Zafer Dedeoğlu

Dün Ersin Böke ile telefon görüşmemizde malta planını sordum. Ben de bu sene tüm halatları koparıp 3 aylık seyir hedefliyorum dedim.
Telefon ile görüştüğü arkadaşları ne gerek var , o kadar eziyet çekmeye istiyorsan uçakla git gör demişler :)


Bende kendisine ufak teknelerin bile Atlantiği bile geçebileceğini söyledim . Arkadaşımın yeğeni 31 feet tekne ile tek başına Atlantiği tek başına geçti. Şimdi dönüş yolunda Tunus ta motor rektifiyesi yapıyor.

Sırf capeverde lerde   karnavalı izlemek için atlantik geçişini 1 yıl ertelemiş. gambiya yı da çok sevmiş

http://tetranora.blogspot.com.tr/2015/





Tan Kaan Özkan

Ulaş, tam anlamıyla, kafasına göre takılıyor  ;)

Zafer Dedeoğlu

Alıntı yapılan: Tan Kaan Özkan - 02 Mart 2018, 22:57:35
Ulaş, tam anlamıyla, kafasına göre takılıyor  ;)

Evet annesinin ayda 400 dolar desteğiyle geziyor . marina yerine balıkçı barınaklarına giriyor. Onlarla dost olup her şeyini bedavaya getiriyormuş

http://tetranora.blogspot.com.tr/p/blog-page_28.html


Cem Gür

"Tetranora" zaten bu uzun yollara çok alışık bir tekne.
"İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez... İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir" diyordu Oscar Wilde.

Mustafa Ertör

Rod Heikell' in eski teknesi.Bir ara gezgin korsandan bir arkadaş satın almıştı.Şuanda Ulaş Risvanoğlu nda. Çok keyifli yazıyor .Takip ediyorum.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Burak Doneray

Bende çok beğendim bloğunu. Tespitleri ve hayata bakışı gerçekten çok iyi.Uzunyolda 3 erkek olamayacağınıda bir kere daha görmüş olduk.Fransız çok ezdim diye bir yazısı var hala gülüyorum.

Ersin Böke

ben de " köstekçilerim "  yaklaşımını sevdim.. :)

Ersin Böke

Bu arada detaylara dikkat..

büyük yelken alanıyla seyir yapmamak, özellikle ana yelkeni mümkün mertebe küçültmek, hatta yalpaya maruz kalma pahasına duruma göre  tamamen kapatmak gerekir, bu durumda mümkün olan en az dümen düzeltmesiyle rota tutturulabilir.

İşte bu durumu yaşamak istemiyorsak ne yapıyoruz.. Ana yelkeni kapatıyoruz.. Bocurum ile devam ediyoruz.. Tabi Mzana direğiniz varsa..


Burak Doneray

#8
Ersin reis yanlış anlaşılma olmasın diye bir ekleme Otopilot yada rüzgar dümeni kaçırmasın zorlanmasın diye wheather helm istenmiyor . Dümeni yekeli olduğu ve hidrolik olmadığı için çok ağırlaşır elle uzun süre tutamazsın o yüzden hızdan feragat edersin balanced helm trimi yaparsın bunun içinde yelken küçültmen gerekir sert havada senin tekne için ve bu tekne için doğru ama her tekne için değil.

Sert havada wheather helm güvenlidir broşa düşmenizi önler aşırıya kaçmamak şartı ile misal vay benim teknem 33 derecelerede giriyor dersen palayı zorlar aynı zamanda frenle gitmiş gibi olursun 5 derece gayet makul bir ayar olabilir fazlası değil.Balanced helm de ise sert havada broş riski vardır Dar apaz,apaz seyrinde. Pupa seyrinde ise  bu seferde lee helm istersin kafayi acsin diye balanced helm 10 knot ruzgara kadar guvenlidir.

Hakan Tiryaki

Alıntı yapılan: Burak Doneray - 03 Mart 2018, 19:29:51
Ersin reis yanlış anlaşılma olmasın diye bir ekleme Otopilot yada rüzgar dümeni kaçırmasın zorlanmasın diye wheather helm istenmiyor . Dümeni yekeli olduğu ve hidrolik olmadığı için çok ağırlaşır elle uzun süre tutamazsın o yüzden hızdan feragat edersin balanced helm trimi yaparsın bunun içinde yelken küçültmen gerekir sert havada senin tekne için ve bu tekne için doğru ama her tekne için değil.

Sert havada wheather helm güvenlidir broşa düşmenizi önler aşırıya kaçmamak şartı ile misal vay benim teknem 33 derecelerede giriyor dersen palayı zorlar aynı zamanda frenle gitmiş gibi olursun 5 derece gayet makul bir ayar olabilir fazlası değil.Balanced helm de ise sert havada broş riski vardır Dar apaz,apaz seyrinde. Pupa seyrinde ise  bu seferde lee helm istersin kafayi acsin diye balanced helm 10 knot ruzgara kadar guvenlidir.

Burak, decoder'i açmayı unutmuşsun; hiç bir şey anlamadım. :) :) :)
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Burak Doneray

#10
Wheather helm (Teknenin dümenini kısa süreli bıraktığında rüzgara dönmeye çalışması)
Balanced helm (Teknenin dümenini kısa süreli bıraktığında düz gitmesi)
Lee helm (Sadece pupa ve genis apazda dümeni kısa süreli bıraktığında kafayı açması)

10 knot rüzgara kadar balanced helm istiyoruz ve yapıyoruz her yönde onun üstü rüzgarlarda orsa ve apaz seyrinde Wheather helm .Pupa ve geniş apaz seyrinde lee helm .

Teknesine göre baktınız dümende zorlanıyorsunuz yelken küçültme zamanı işte o zaman.Bu söylediğim fırtına sırasındaki camadan değil konforlu hızlı seyir için birde otopilotunuz kaçırmasın rotasında kalsın siz başında değilken diye.

Mehmet Köstekçi

#11
Alıntı yapılan: Ersin Böke - 03 Mart 2018, 18:24:26
ben de " köstekçilerim "  yaklaşımını sevdim.. :)

Hayrola yaw orda ne işim var? :) Diyordum ki senin demirin adı olduğunu hatırlayıverdim. :D

Anaaa o da değilmiş ya!!! :D :D
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

Tan Kaan Özkan

Alıntı yapılan: Burak Doneray - 03 Mart 2018, 19:59:43
Wheather helm (Teknenin dümenini kısa süreli bıraktığında rüzgara dönmeye çalışması)
Balanced helm (Teknenin dümenini kısa süreli bıraktığında düz gitmesi)
Lee helm (Sadece pupa ve genis apazda dümeni kısa süreli bıraktığında kafayı açması)

10 knot rüzgara kadar balanced helm istiyoruz ve yapıyoruz her yönde onun üstü rüzgarlarda orsa ve apaz seyrinde Wheather helm .Pupa ve geniş apaz seyrinde lee helm .

Teknesine göre baktınız dümende zorlanıyorsunuz yelken küçültme zamanı işte o zaman.Bu söylediğim fırtına sırasındaki camadan değil konforlu hızlı seyir için birde otopilotunuz kaçırmasın rotasında kalsın siz başında değilken diye.

Anlatımına yardımcı olması için ;




Burak Doneray

Decoder diyecek yine Hakan. Denge merkezi arkada wheather helm ortada balanced diğerinide siz bulun canım .

Sağol Tan reis.

Ersin Böke