Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Vanaları değiştirmeli miyim !!!

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#15: 01 Mart 2018, 17:50:19
Bu arada Hasan hocanın sorusu havada kalmış;

Dişlerine zarar vermemek adına araya bir ahşap takoz koyarak ağır çekiçle giriş.
Kırılırsa zaten değiştirirsin, kırılmazsa kurcalama.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#16: 01 Mart 2018, 17:54:50
Bu arada Hasan hocanın sorusu havada kalmış;

Dişlerine zarar vermemek adına araya bir ahşap takoz koyarak ağır çekiçle giriş.
Kırılırsa zaten değiştirirsin, kırılmazsa kurcalama.

SAhi mi diyorsun abi? Bak yaparım :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#17: 01 Mart 2018, 18:03:22
Evet gerçek diyorum.
Dediğim gibi yandan vuruşlarda ağır çekiç flanşın dişlerine zarar vermesin diye,
araya bir ahşap ya da delrin takoz koyup vur tüm gücünle. Kırılacaksa karada kırılsın.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 975
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#18: 01 Mart 2018, 18:03:51
Bu arada Hasan hocanın sorusu havada kalmış;

Dişlerine zarar vermemek adına araya bir ahşap takoz koyarak ağır çekiçle giriş.
Kırılırsa zaten değiştirirsin, kırılmazsa kurcalama.

Elimin ayarı yok ya bi girişeyim gidince Marmaris'e.  :D
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#19: 01 Mart 2018, 18:46:21
Evet gerçek diyorum.
Dediğim gibi yandan vuruşlarda ağır çekiç flanşın dişlerine zarar vermesin diye,
araya bir ahşap ya da delrin takoz koyup vur tüm gücünle. Kırılacaksa karada kırılsın.

Ben de bu yöntemin hastasıyım.

Koyuyorsun takozu, ağır çekiçle ya allah yapıştırıyorsun bir kaç tane, bakıyorsun, mis, hiç bir şey yok..Tamamdır bu iş diyorsun.
Sonra eve gidiyorsun, koyuyorsun kafayı yastığa, aklına geliyor. Başlıyorsun kurmaya ;

-Ulen, sağlamda giriştim ben bu vanalara yahu,
-Ya fazla hızlı vurduysam, kırılmadı gerçi ama,
-Ya esnettiysem,
-Ya yamulttuysam, sağlam vanayı,
-Ulen, acaba sızdırırmı ki şimdi,
-Sabah gidip hemen kontrol etmem lazım,
-Mikron düzeyinde kırdıysa belli de olmaz ki limanda,

Yok yok arkadaş ben en iyisi gideyim, denize inmeden, hem kontrol edeyim hem değiştireyim

Sonuç, her halükarda çekiçle kontrol en güvenli yoldur
 ;D ;D ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#20: 01 Mart 2018, 19:05:26
Bu vanalar öyle yerlerdeki Bavaria’da, değil kuvvetli vurmak, yanına çekiç bile sokmak zor. Diyeyim de, hazırlıklı gidin teknelere
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#21: 01 Mart 2018, 19:25:08
Bavaria'larınki zaten prinç. Vurmaya murmaya kalkmayın, beşinci yıl değiştirin.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#22: 01 Mart 2018, 19:34:35
Vana fobisi bende de var.. Her zaman kontrol altında .. Hortumlar çift kelepçeli. Çeşitli boyda tıpalar hemen el altında.. Vana çıkışlarının yerleri belli.  Şu çekiç ile vurma işine de tamamen karşıyım.. sağlam vanayı patlatma tehlikesi var..

Çelenoğlu reisin verdiği linki dikkatlice okudum..  Son derece tatmin edici teknik detaylar veriyor.. Özellikle malzeme içeriği ile ilgili.. Uç taraflarında ciddi kopmalar olabiliyormuş.

Körü körüne bu malzeme bombadır demek yerine , araştırmak önemli.. Ben bilmediğim ingilizce sözcükleri sözlükten bakıp bulmak yerine google translator kullanıyorum.. Komik bir tercüme oluyor ama sözcükler doğru tercüme edildiğinden çok da anlaşılmaz bir çeviri olmuyor..

Kestirip atmak yerine hiç olmaz ise bu yöntem ile Çelenoğlu 'nun linkleri rahatlıkla incelenebilir..

Yazıyı yazan hiç öyle malzeme bilgisi olmayan biri gibi durmuyor..

64 Chevy..? ah keşke olsa da binsek..







  • IP logged

Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#23: 01 Mart 2018, 20:02:14
   Ersin reisim benim bahsettiğim ürünün ABYC standartlarında  sertifike olduğunu gösteren linki verdim.Avrupa da dahil.Sn Çelenoğlunun verdiği sizinde okuyun okuyamazsanız da çevirin dediğiniz linki daha önceden de okumuştum. Orada verilen markada ABYC sertifikasyonu yok.
   Bizim forumda olan tartışmaların onlarda da olması konunun halen mutlak değer içine alınmadığınıda gösteriyor.Bu birazda kullanma ,uygulama  inanma meselesi.Kontrolleri düzenli yapılan ne bronz nede kompozit fitting,vana problem çıkarmaz bence. Yani aslolan kontrol listesinde fitting ve vanaların olmasıdır.
   
 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#24: 01 Mart 2018, 20:11:17
Tekne içine su aalabilmek ve atabilmek için tekne karinasını ve bordasını deler ve bağlantı yaparız. Tanım olarak seyir halindeyken suya giren borda kısmı da su altı sayılır. Batan teknelerin çoğunluğunun marinada durduğu yerde su bağlantılarında oluşan hatalar nedeni ile battığı dikkate alınırsa bu bağlantıların önemi daha da ön plana çıkar.

ABD'nin en önemli yat standardı olan ABYC standartları ve CE standartları bu su altı bağlantılarının  tekne içinde her yöne belirli bir güç uygulandığında bile su kaçırmamasını ve kırılmamasını öngörür. Bunları ayrı bir dolaba alıp başka türlü korumak standarda uygun mudur? Bunun cevabını bilmiyorum.

Teknelerde su altında metal veya kompozit plastik su altı bağlantıları kullanılır. Metal bağlantılar değişik metallerden yapılabilmektedir. ABD'de bu bağlantılar genellikle bronzdan yapılıyor, Avrupa birliği ise en az beş yıl bozulmamasını öngördüğünden pirinç malzeme kullanılıyor. Abd'de tüm bağlantı parçaları ve vanalar bronz iken Avrupa'da pirinç parçalar ve genellikle paslanmaz vanalar kullanılıyor. Teknolojinin gelişmesi ile polimer kompozit malzemeden de bu bağlantılar yapılmaya başladı. Metallerin en önemli eksikliği korozyona uğramaktır. Paslanmanın yanı sıra, tuzlu suda değişik korozyon sebepleri nedeni ile metaller zarar görebilir. Polimer kompozitler ise korozyona uğramazlar ama degrade olurlar yani onlar da bozulur. Teknede bağlı olan bronz bir parça 6 ay sonra aynı gerilim direncini ve eğilme modülünü %60 oranında kaybeder. Bu değerler Plastik üreticisinin değerleridir.

Plastiklerin 1/2 parmak gibi ince çaplarda yanal güçlere dayanmadığı çok görülmektedir.

Plastik su malzemelerinin özellikle su kesiminin üzerinde duranları için bir tehlike de güneştir. Tüm plastikler güneş ışığından etkilenirler ve güçlerinden kaybederler.

Montaj işlemi için ise aynı iç çapı tutturmak kaydı ile dış çap daha büyük olur. Yeni bir tekneye ilk montajda bu büyüklük çok önemli olmayabilir ama bir bağlantı değişecekse metalden plastiğe geçmek için bağlantı yerinin genişletilmesi gerekir. Çok büyük bir iş olmasa da özellikle tersi yapılacaksa yani plastik yerine metal kullanımı düşünülürse bu işlem gerçekten ciddi zaman ve paraya mal olacaktır. 

Tüm bunlar göz önüne alıdığında benim tercihim kesinlikle biraz pahalı da olsa tamamının bronzla değişmesi olur.

Su kesiminin altındaki hortum bağlantılarının çift şaşırtmalı her tarafı paslanmaz çelikten ve perfore olmamış kelepçe ile yapılması gerektiğini unutmayın ve bu işlemi jortumun diğer tarafına da uygulayın. Su kesiminin üstünde olan bir hortum bağlantısı yerinden çıkarsa yerçekimi o hortumun çıkan ağzını  büyük olasılıkla su kesiminin altına çekecektir.

Teknelerde ahşap tıpalar genellikle bir torba içinde alet çantası yanında veya bir dolapta durur. Bu tıpaların yeri bağlantı çapına uygun olarak tek tek vanaya bağlanmalıdır.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#25: 01 Mart 2018, 20:21:16
ABYC den bahsediyorsunuz sanırım. http://www.trudesignmarine.com/certifications

Atilla reisim  verdiğiniz linki de inceledim.. Sonuçta ürünler sertifikalı .. İlgili kuruluşların testlerinden geçmişler..

Şimdi malzeme bilgisi zayıf birisi olarak ben şunu merak ettim.. Çelenoğlu ve Öcal reisler kromdan şamamalı demişler.. Karşı sav ise thrudesin ürünleri..

Çok önemli değil aslında temelde hangi malzeme olursa olsun dediğiniz gibi belli periyotta kontrol önemli olan.. Örnek ben motor parçalarını aynı uçak mantığındaki gibi süreli olarak değiştiriyorum..

Ancak belki konu ile ilgili ciddi araştırma yaptığınız belli. elinizin altında vardır diye soruyorum.. Thru design ürünler ile kaliteli krom vanaların bir karşılaştırması var mı bu standartlar temelinde..

Yani Thru design in sertifikası vardır da , krom vananın da sertifikası vardır aynı kuruluştan. Ama dayanımları farklı olabilir.. O açıdan sormuştum.. Mühendis damarım tuttu kusura bakmayın.. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#26: 01 Mart 2018, 20:36:44
Krom diye bahsettiğiniz malzeme aslında paslanmaz çeliktir. Paslanmaz çelik ise demir içine krom ve başka metaller reklenerek üretilir, bu nedenle aslında paslanmaz değil zor paslanan demek daha doğru olabilir. Paslanmaz çelik vanalar genellikle pirinç malzeme ile birlikte teknelerde kullanılıyor. Pirinç ise asıl olarak çinko bakır karışımıdır. Çinkoyu biz tutya olarak kullanıyoruz. Su altında galvanik korozyon kaçınılmazdır ve pirinç içindeki çinko galvanik korozyon nedeni ile erir  gider. Geriye karışımın içindeki bakır bir sünger gibi kalır. Bağlı olduğu paslanmaz çelik vananın bu denkleme çok etkisi olduğunu sanmıyorum.

Paslanmaz çeliğin paslanmaması için oksijen gereklidir, yani metali koruyan yüzeyde oluşan krom pasıdır. Demir pasının aksine krom oksijenle birleştiğinde sert ve parlak bir tabakası oluşturur ve pasa karşı koruyucu olur. Su altındaki paslanmaz çelik özellilkle kapalı ortamda çatlak korozyonu denilen korozyona maruz kalır ve özellikle klorun etkisi ile erir. Bu nedenle su altı bağlantılarının tamamı bronz malzemeden imal edilmiş boru, flanş ve vanalardan yağılması uygun olur. Paslanmaz çelik ise ucuzluğu nedeni ile tercih edilebilir ama bu vanaların kolları genellilkle çelikten yapılmadır ve denizin rutubetli ve tuzlu ortamında fazla dayanmazlar. Bronzdan şaşmamalı.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#27: 01 Mart 2018, 20:42:53
Evet gerçek diyorum.
Dediğim gibi yandan vuruşlarda ağır çekiç flanşın dişlerine zarar vermesin diye,
araya bir ahşap ya da delrin takoz koyup vur tüm gücünle. Kırılacaksa karada kırılsın.

Ben de bu yöntemin hastasıyım.

Koyuyorsun takozu, ağır çekiçle ya allah yapıştırıyorsun bir kaç tane, bakıyorsun, mis, hiç bir şey yok..Tamamdır bu iş diyorsun.
Sonra eve gidiyorsun, koyuyorsun kafayı yastığa, aklına geliyor. Başlıyorsun kurmaya ;

-Ulen, sağlamda giriştim ben bu vanalara yahu,
-Ya fazla hızlı vurduysam, kırılmadı gerçi ama,
-Ya esnettiysem,
-Ya yamulttuysam, sağlam vanayı,
-Ulen, acaba sızdırırmı ki şimdi,
-Sabah gidip hemen kontrol etmem lazım,
-Mikron düzeyinde kırdıysa belli de olmaz ki limanda,

Yok yok arkadaş ben en iyisi gideyim, denize inmeden, hem kontrol edeyim hem değiştireyim

Sonuç, her halükarda çekiçle kontrol en güvenli yoldur
 ;D ;D ;D

Tamda aynı şeyleri düşünürüm, bu yüzden hiç çekiçle falan da vurmadım, vurmam da.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#28: 01 Mart 2018, 20:57:20
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Vanaları değiştirmeli miyim !!!
#29: 01 Mart 2018, 21:26:33
Ahşap ve ahşap lamine teknelerde son durum ne ?
Biz tekneyi yaparken seyir cihaz üreticileri sürat ve derinlik müşirlerini fiber ve metal tekneler için plastik : ahşap tekneler için bronz gövdeli öneriyorlardı, distribütorunde de yoktu, epey beklemiştik ?  :-\
  • IP logged

 
Yukarı git