Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Uğurlar ola

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Uğurlar ola
#30: 28 Şubat 2018, 23:45:03
İlk tespitler :

- Alabora olabilir ama kolay doğrultulabilir.

- Hız altında Nose Diving (Pruva tarafından suya batma) olasılığı var. Hız azaltılabilir.


Hocam beni bağışlayın. Katamaran formu olacak yanlış görmedi isem. Alabora olması zor, ama bir kere oldumu doğrulması imkansıza yakın eğer siz kol kuvveti ile düzeltemezseniz, yanlışmı bliyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#31: 28 Şubat 2018, 23:45:42
İki direk nerede , ben yanlışmı anladım.

Ancak orijinal tasarımı gösterebiliyorum. Tasarım çift direk olarak güncellendi. Çift direğin nedeni olası dümen kaybında (Dümenin yedeği de olacak) yelkenle manevra yapabilmek.

Ön yelken kullanılmayacak. Ön yelkenler direklere ağır baskı yapıyor. Direkleri minimum 30.000 deniz mili boyunca korumam gerekiyor.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 492
Ynt: Uğurlar ola
#32: 28 Şubat 2018, 23:45:59
Enes Reis,
İşleriniz kolayına olsun.Selametle gidin ve gelin.
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#33: 28 Şubat 2018, 23:50:05
İlk tespitler :

- Alabora olabilir ama kolay doğrultulabilir.

- Hız altında Nose Diving (Pruva tarafından suya batma) olasılığı var. Hız azaltılabilir.


Hocam beni bağışlayın. Katamaran formu olacak yanlış görmedi isem. Alabora olması zor, ama bir kere oldumu doğrulması imkansıza yakın eğer siz kol kuvveti ile düzeltemezseniz, yanlışmı bliyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Lütfen aşağıdaki videoyu tamamen izleyiniz. Bu videonun da bulunduğu oynatma listesi üzerinde titizlikle çalışıp hazırladım. Dediğiniz şeyler önemli hususlar değil Kemal reis.

TC kanunlarına ve forum kurallarına aykırı olmamak kaydıyla her türlü görüşünüzü belirtmenizi ÖZELLİKLE rica ediyorum.
 
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Uğurlar ola
#34: 28 Şubat 2018, 23:51:14
İki direk nerede , ben yanlışmı anladım.

Ancak orijinal tasarımı gösterebiliyorum. Tasarım çift direk olarak güncellendi. Çift direğin nedeni olası dümen kaybında (Dümenin yedeği de olacak) yelkenle manevra yapabilmek.

Ön yelken kullanılmayacak. Ön yelkenler direklere ağır baskı yapıyor. Direkleri minimum 30.000 deniz mili boyunca korumam gerekiyor.

Anladım , peki kürek olacak mı? Sanırım bu boy bir şeyde kürekle de rahatlıkla dümen tutulur.

Birde serpinti körüğü gibi bir şey yapıp hep kuru kalabilecekmisin?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#35: 28 Şubat 2018, 23:52:45
Selametle Enes reis. Güle güle git güle güle gel.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Teşekkürler Nuri Reis.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#36: 28 Şubat 2018, 23:53:36
Selametle, yolunuz açık olsun

Teşekkürler Aygün Reis,
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#37: 28 Şubat 2018, 23:54:37
Enes Reis,
İşleriniz kolayına olsun.Selametle gidin ve gelin.

Teşekkürler Kaan Reis
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Uğurlar ola
#38: 28 Şubat 2018, 23:56:36
İlk tespitler :

- Alabora olabilir ama kolay doğrultulabilir.

- Hız altında Nose Diving (Pruva tarafından suya batma) olasılığı var. Hız azaltılabilir.


Hocam beni bağışlayın. Katamaran formu olacak yanlış görmedi isem. Alabora olması zor, ama bir kere oldumu doğrulması imkansıza yakın eğer siz kol kuvveti ile düzeltemezseniz, yanlışmı bliyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Lütfen aşağıdaki videoyu tamamen izleyiniz. Bu videonun da bulunduğu oynatma listesi üzerinde titizlikle çalışıp hazırladım. Dediğiniz şeyler önemli hususlar değil Kemal reis.

TC kanunlarına ve forum kurallarına aykırı olmamak kaydıyla her türlü görüşünüzü belirtmenizi ÖZELLİKLE rica ediyorum.
 


Enes Reis
Ben sadece klasik katamaran gibi olacağını varsayarak söyledim. Onlarda alaborada doğrulma hakikaten imkansız.
Size projenizde başarılar, selametle seyirler dilerim



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#39: 28 Şubat 2018, 23:56:58
Resim 4
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#40: 01 Mart 2018, 00:00:05

Enes Reis
Ben sadece klasik katamaran gibi olacağını varsayarak söyledim. Onlarda alaborada doğrulma hakikaten imkansız.
Size projenizde başarılar, selametle seyirler dilerim



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Katamaran düzeltilemeyeceği için bu tasarımı seçtim :

- Ekonomik,

- Hızlı,

- Abraması kolay,

- Konforlu (Benim konfor standartlarıma göre) : Bir tarafınız ağrımıyorsa, sizi hasta etmiyorsa o şey konforludur.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Uğurlar ola
#41: 01 Mart 2018, 00:01:03

Enes Reis
Ben sadece klasik katamaran gibi olacağını varsayarak söyledim. Onlarda alaborada doğrulma hakikaten imkansız.
Size projenizde başarılar, selametle seyirler dilerim



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Katamaran düzeltilemeyeceği için bu tasarımı seçtim :

- Ekonomik,

- Hızlı,

- Abraması kolay,

- Konforlu (Benim konfor standartlarıma göre) : Bir tarafınız ağrımıyorsa, sizi hasta etmiyorsa o şey konforludur.


Doğrudur


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Uğurlar ola
#42: 01 Mart 2018, 00:03:42
Enes abi,
Eminim düşünmüşsünüzdür ama doğrultma esnasında deniz ve hava şartlarını teorik olarak hesaba kattınız mı? Kuvvetli esen bir rüzgar altında aynı yönden gelen mesela 4-5 metrelik dalgada tekneyi doğrultmak mümkün olacak mıdır?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#43: 01 Mart 2018, 00:05:59

Anladım , peki kürek olacak mı? Sanırım bu boy bir şeyde kürekle de rahatlıkla dümen tutulur.

Birde serpinti körüğü gibi bir şey yapıp hep kuru kalabilecekmisin?

Dümen monte edilmiş olacak. Ama dümen kullanmayacağım, dümen tembelliği edinmek istemiyorum. Kürek olacak. Dıştan takma motor bozulursa limana kürekle gireceğim. Gerçi kıyıya çekeceğim için marinaya çok az gireceğim. Ancak Transitlog v.b. için.

Evet, erpinti körüğü gibi bir şey olacak. Tam tabirini sen kullandın. En uygulanabilir olanı o olacak.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#44: 01 Mart 2018, 00:09:46
Enes abi,
Eminim düşünmüşsünüzdür ama doğrultma esnasında deniz ve hava şartlarını teorik olarak hesaba kattınız mı? Kuvvetli esen bir rüzgar altında aynı yönden gelen mesela 4-5 metrelik dalgada tekneyi doğrultmak mümkün olacak mıdır?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ermancığım,

İlk denemede doğrultamazsam deniz uygun duruma gelene kadar şişme botu çıkarıp beklemede kalacağım.

Zaten büyük dalgalı havalarda da doğrultma antrenmanları yapacağım. GÜneye inenler geçerken sık sık beni görecekler.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

 
Yukarı git