En büyük tahta Türkiyeden!

Başlatan Özgür Ökten, 08 Ocak 2017, 21:11:34

« önceki - sonraki »

Özgür Ökten

Dünyanın en büyük özel yelkenli yatı, üstelik tahta! Türkiyede imal ediliyormuş!



Ken Freivokh and Dykstra Naval Architects Studio tasarımı 141m boy, 18m genişlik ve 5000m2 yelken alanına sahip olacak Dream Symphony yatı Marmaris-Datça yolundaki Dream Ship Victory tersanesi üretiyor.

Detayları burada;
http://www.dsv-projects.com/dream-symphony
ve burada;
http://www.boatandboats.com/magazine/dream-symphony-biggest-sailing-yacht.html



öZgür

><(((º>

Bülent Büyükdağ

Kuşkusuz övünülecek bir şey. Ama niyeyse hiç sempatik gelmedi. Yine de "sempatiksiz" görkem. :)
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Hasan Toparlak

Tahtacıoğlu (Emel Sayın) koyunda yapmasınlar da nerde yaparlarsa yapsınlar  :D

Kenan Biçen


Malta şahininden sonra yine büyük bir proje.Gurur verici.
Umarım başarır ve zamanında teslim ederler.
Her hata bir ders, ne hata biter ne de ders.(Mevlanadan denizcilere)

erdal duran

Ersin Reis, senin tekneyi büyütmeyi düşünürsen iyi bir alternatif olabilir. Sonuçta bu da Tahta ;D.

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Erdal Duran - 08 Ocak 2017, 22:10:52
Ersin Reis, senin tekneyi büyütmeyi düşünürsen iyi bir alternatif olabilir. Sonuçta bu da Tahta ;D.

Mürettebat oluruz. Yeter ki al.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Servet

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 08 Ocak 2017, 22:12:25
Alıntı yapılan: Erdal Duran - 08 Ocak 2017, 22:10:52
Ersin Reis, senin tekneyi büyütmeyi düşünürsen iyi bir alternatif olabilir. Sonuçta bu da Tahta ;D.

Mürettebat oluruz. Yeter ki al.

Yok aga siz sendika,sigorta,sekiz saat iş gunu istersiniz :)

Özgür Ökten

Valla benim büyük dev yatlar arasında şimdiye kadar gördüğüm en şık, denize yakışan, estetik tekne bu..

bu arada, ufak bir yanlış bilgiyi düzelteyim;
Tersanenin adresi Marmaris-Datça yolu değil, Bozburunda, tersaneler bölgesinde..

bir de Bozburun'a uğradığımız bi seferde yerelden duyduğum bir dedikoduyu paylaşayım;

Bu tersanenin Bozburun'a kurulma amacı bölgedeki ahşap gulet işçiliği tecrübesinden yararlanmak imiş.. ilk başlarda pek çok yerli usta çalışırken bir süre sonra disiplinsizlik ve iş kalitesizliği nedeni ile hepsi işten çıkartılmış ve şu an tersanede sadece yabancı usta ve işçiler çalışıyormuş! :(

Sonuç olarak bu teknenin Türkiyede üretilmiş olmasından pek gurur değil, ancak kıyılarımızı yabancı tersanelere kolaylıkla kirletilebilir, denetlenmez, ucuz işçilik, iş güvensizlik vb. olumsuzluklar için peşkeş çekilmiş olmasının utancını duymamız gerekir sanırım.. :(

velhasıl.. estetik olarak ben tekneyi beğendim..

bir de videosundan bakın bakalım (4.dk'dan itibaren güzel görüntüler var..) ;
https://vimeo.com/154653234
><(((º>

Özgür Ökten

Hmm..
Duyduğum dedikodular doğru olmayabilir sanırım..

Firmaya da söz hakkı verelim;
"Dream Ship Victory Limited Şirketi'nin ortağı Hülya Alizade Kucheruk,  "Tekne yapımında artık Türkiye'nin adını ölümsüzleştirdik. Karadan denize tekne indiren Osmanlının torunları olarak tarihe yine Türk ismini kazıdık. Teknelerimiz Türk ustalar tarafından benzersiz, sadece bu proje için geliştirilmiş bir lamine sert ağaç kereste teknolojisiyle inşa ediliyor. Daha önce hiçbir yelkenli gemi bu kadar büyük bir projeye sahip olmamıştı. Projeye göre işçi sayımız değişiyor. Bünyemizde 49 kişi civarında çalışanımızla birlikte taşeron firmalarla bu sayı 100 kişiyi buluyor. Teknelerimiz, tek bir çivi kullanılmadan özel geçmeli sistemle yapılıyor. Modern ahşap işçiliği alanında en az beş yıllık deneyimi olan gençlerle çalışıyoruz" dedi."
><(((º>

Bülent Büyükdağ

Son yazdığın mesaj iyi haber...

Ama estetik açıdan dediğim gibi yalnızca görkemli buldum. En azından "şahane" diyemedim bile :)
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Erman Yerman

Bu tersane ve tekneyle ilgili Bozburun'dan hep farklı haberler geliyor. ben de son birkaç yıldır uğradığımız Bozburun'da tersaneyi uzaktan gördüm. Gerçekten devasa. Açıkçası bir proje veya yapı "mega" olduğu zaman beni ürkütüyor. Her sene tekne bitti bitmedi, yapım ilerlemiyor gibi rivayetler dolanıyor. Yanlış hatırlamıyorsam tersane alanıyla ilgili de bir takım söylentiler vardı.

Yakın zamanda yerel dedikodulardan birşeyler duyarsam  sizinle paylaşırım.
Akdenizli, Balıkçı

erdal duran

    Böyle bir gemiye ne gerek var acaba? Bu boy için ahşap biraz zorlama. Teknolojik gelişmeyle ahşabın sınırlarını araştıran deneysel bir çalışma mı, diye düşünüyorum. Özel yat ise, bu büyüklükte onlarca mürettebat arasında özel yaşam kalmaz. Koylara marinalara girmesi zor. Fantezi yolcu gemisi? belki ama haberde yat diye geçiyor.

Bulent Berksan

En uzunu bende gösterişi manyaklığı
Ahşap olmasının sıcaklık zerafetinden uzak
umarım denizle bulusur
I need your clothes your boots and your motocycle

Özgür Ökten

Alıntı yapılan: Erdal Duran - 09 Ocak 2017, 13:11:10
    Böyle bir gemiye ne gerek var acaba? Bu boy için ahşap biraz zorlama. Teknolojik gelişmeyle ahşabın sınırlarını araştıran deneysel bir çalışma mı, diye düşünüyorum. Özel yat ise, bu büyüklükte onlarca mürettebat arasında özel yaşam kalmaz. Koylara marinalara girmesi zor. Fantezi yolcu gemisi? belki ama haberde yat diye geçiyor.
Bir dedikodu da yata meşhur aşırı zengin Abramoviç'in talip olduğu yönünde..
bu açıdan herhangi bir amacı, anlamı vb. olması gerkekmiyor.. paranın alabileceği en pahalı yat olması yeterli olabilir.. isterse hiç hareket etmesin, bir limanda çürüsün..


Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ
Ama estetik açıdan dediğim gibi yalnızca görkemli buldum. En azından "şahane" diyemedim bile :)
Bülent, acaba estetik hislerine bu teknenin çok aşırı pahalı, gereksiz bir kaynak sömürüsü olması etkilemiş olabilir mi?
Elbet herşey bir bütün ama teknelere (özellikle motoryatlara filan mesela..) farklı gözle bakmaya çalışıyorum.
Diğer her türlü olumsuz anlamlarından öte sadece estetikliğini, tekniğini görmeye çalışıyorum..

İşte yarıyor, motoryatlara katlanabiliyorum! ;)

Bu açıyla bakınca bu teknenin gövde formu, üst yapıları, yelkenleri oldukça hoşuma gitti..
><(((º>

Bülent Büyükdağ

Özgür, insan kendini estetik açıdan dediğin kadar rahat eleştiremez ki net bir yanıt vereyim. Kendimi yermeden, sevmedim diyorum. Kendimi eleştirirsem, yine müsbet veya menfii yanıt veremem. Ne deyim sana?
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.