Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Kıçtan kara bağlanmak için demir kullanılır mı?

  • *
  • İleti: 1049
Uzun zamandır aklımda olan bir proje var. Fakat gerçekleştirmeden, tartışmaya açmak istedim ki, görmediğim noktalar vazgeçmeme sebep olacak kadar çok ya da önemli mi?

Bir koyda kıçtan kara bağlanırken, biri suya atlıyor, halatı uygun bir kaya parçasına bağlıyor. Çoğumuz da biliyoruz ki, bu bağlama süresi uzadıkça sorunlar artmaya başlıyor.

Bağlandığımız yerlerin büyük çoğunluğu kayalık; hani şu filmlerdeki hırsız çapalarına benzeyen (4 kollu) küçük ama sağlam bir çapa olsa; bunu, ya mesela becerikliysek, uzaktan atıp takmak, ya da yüzerek gidip takmak gibi bir yöntemin sizce ne sakıncaları olabilir?
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ucuna kısa bir zincir bağlanmış (çevresinde kayaya sürtünmeden etkilenmeyecek) sağlam bir dört tırnaklı iki kayanın arasına sıkıştırılırsa veya bir şeye dolanıp kancası bedene iyi dolanırsa kolaylık sağlayabilir. Sakin bir koyda baştan ve kıçtan demirlemek denenebilir. Yani birini kıyıya demirleyeceksiniz, diğerini normal baştan atmanız gereken yere atacaksınız. Bu işlem için dört tırnaklı önermem, işe yarasaydı, tekne başlarında da bir kaç tane görürüdük.

Geçmiş zaman olurki:

Moda'da bir arkadaşın motorlu teknesi ile uzun zaman dolaştım. İyi bir arkadaşı olan denizciliğ ile övünen bir dostuna tekneyi gezsin diye gününbirlik vermiş. Ertesi gün tekneyi bize balıkçılar yedeklenmiş olarak getirdiler. Anlattığı şuydu: Poyraz sertti, sağlam olsun diye hem baştan hem kıçtan demirledim.  Koylarda bile mümkünse koltuk almadan açıkta demirlemeyi her zaman tercih ederim.   
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Uzun zamandır aklımda olan bir proje var. Fakat gerçekleştirmeden, tartışmaya açmak istedim ki, görmediğim noktalar vazgeçmeme sebep olacak kadar çok ya da önemli mi?

Bir koyda kıçtan kara bağlanırken, biri suya atlıyor, halatı uygun bir kaya parçasına bağlıyor. Çoğumuz da biliyoruz ki, bu bağlama süresi uzadıkça sorunlar artmaya başlıyor.

Bağlandığımız yerlerin büyük çoğunluğu kayalık; hani şu filmlerdeki hırsız çapalarına benzeyen (4 kollu) küçük ama sağlam bir çapa olsa; bunu, ya mesela becerikliysek, uzaktan atıp takmak, ya da yüzerek gidip takmak gibi bir yöntemin sizce ne sakıncaları olabilir?

Bence hiç bir sıkıntısı olmaz, ama o uzaktan fırlatılabilecek ağırlıktaki dört kollu demirler işe yaramazlar, yük altında kolları açılır ve boşa çıkar.Aslında düzgün bir kıç demirini botla götürüp kıyıya saplamak  bence daha çok işe yarar. Sadece kaldırırken yine botla gidip aynı işlemi yapmak gerekebilir diye düşünüyorum.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Uzun zamandır aklımda olan bir proje var. Fakat gerçekleştirmeden, tartışmaya açmak istedim ki, görmediğim noktalar vazgeçmeme sebep olacak kadar çok ya da önemli mi?

Bir koyda kıçtan kara bağlanırken, biri suya atlıyor, halatı uygun bir kaya parçasına bağlıyor. Çoğumuz da biliyoruz ki, bu bağlama süresi uzadıkça sorunlar artmaya başlıyor.

Bağlandığımız yerlerin büyük çoğunluğu kayalık; hani şu filmlerdeki hırsız çapalarına benzeyen (4 kollu) küçük ama sağlam bir çapa olsa; bunu, ya mesela becerikliysek, uzaktan atıp takmak, ya da yüzerek gidip takmak gibi bir yöntemin sizce ne sakıncaları olabilir?
Matay reisim, benzer mantıkla yanaşma esnasında yardım alamayacağımı düşünerek küçük bir bot çapasını el altında tutuyorum ihtiyaç halinde kayalıklara fırlatıp geçici olarak tekneyi kıçtan sabitleyebileceğim düşüncesiyle. Ancak henüz hiç uygulama şansım olmadı. Çapayı tutturduktan sonra motora yol verip dayanıklılığını kontrol eder, emin olduktan sonra yine karaya çıkıp koltuk halatını iyice sağlama alırım diye düşünmüştüm..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 2553
Uzun zamandır aklımda olan bir proje var. Fakat gerçekleştirmeden, tartışmaya açmak istedim ki, görmediğim noktalar vazgeçmeme sebep olacak kadar çok ya da önemli mi?

Bir koyda kıçtan kara bağlanırken, biri suya atlıyor, halatı uygun bir kaya parçasına bağlıyor. Çoğumuz da biliyoruz ki, bu bağlama süresi uzadıkça sorunlar artmaya başlıyor.

Bağlandığımız yerlerin büyük çoğunluğu kayalık; hani şu filmlerdeki hırsız çapalarına benzeyen (4 kollu) küçük ama sağlam bir çapa olsa; bunu, ya mesela becerikliysek, uzaktan atıp takmak, ya da yüzerek gidip takmak gibi bir yöntemin sizce ne sakıncaları olabilir?

Kurtulmayacak gibi ve kayalar sağlamsa , uygun boyda olmak şartıyla hiç bir sakıncası yok bence MAtay reisim.
Hatta ben teknede 2 tane de köşebent demirinden 60 cm. kadar boyda kazık taşıyorum , korunaklı koylarda kıyıda hiç bir şey olmaması durumunda kullanmak üzere. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Uzun zamandır aklımda olan bir proje var. Fakat gerçekleştirmeden, tartışmaya açmak istedim ki, görmediğim noktalar vazgeçmeme sebep olacak kadar çok ya da önemli mi?

Bir koyda kıçtan kara bağlanırken, biri suya atlıyor, halatı uygun bir kaya parçasına bağlıyor. Çoğumuz da biliyoruz ki, bu bağlama süresi uzadıkça sorunlar artmaya başlıyor.

Bağlandığımız yerlerin büyük çoğunluğu kayalık; hani şu filmlerdeki hırsız çapalarına benzeyen (4 kollu) küçük ama sağlam bir çapa olsa; bunu, ya mesela becerikliysek, uzaktan atıp takmak, ya da yüzerek gidip takmak gibi bir yöntemin sizce ne sakıncaları olabilir?

Bence hiç bir sıkıntısı olmaz, ama o uzaktan fırlatılabilecek ağırlıktaki dört kollu demirler işe yaramazlar, yük altında kolları açılır ve boşa çıkar.Aslında düzgün bir kıç demirini botla götürüp kıyıya saplamak  bence daha çok işe yarar. Sadece kaldırırken yine botla gidip aynı işlemi yapmak gerekebilir diye düşünüyorum.

Mesela kolları açılmayacak örnek:

http://www.duncanyacht.co.uk/022300-Line-A-Sure-Mooring-Hook
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Uzun zamandır aklımda olan bir proje var. Fakat gerçekleştirmeden, tartışmaya açmak istedim ki, görmediğim noktalar vazgeçmeme sebep olacak kadar çok ya da önemli mi?

Bir koyda kıçtan kara bağlanırken, biri suya atlıyor, halatı uygun bir kaya parçasına bağlıyor. Çoğumuz da biliyoruz ki, bu bağlama süresi uzadıkça sorunlar artmaya başlıyor.

Bağlandığımız yerlerin büyük çoğunluğu kayalık; hani şu filmlerdeki hırsız çapalarına benzeyen (4 kollu) küçük ama sağlam bir çapa olsa; bunu, ya mesela becerikliysek, uzaktan atıp takmak, ya da yüzerek gidip takmak gibi bir yöntemin sizce ne sakıncaları olabilir?

Bence hiç bir sıkıntısı olmaz, ama o uzaktan fırlatılabilecek ağırlıktaki dört kollu demirler işe yaramazlar, yük altında kolları açılır ve boşa çıkar.Aslında düzgün bir kıç demirini botla götürüp kıyıya saplamak  bence daha çok işe yarar. Sadece kaldırırken yine botla gidip aynı işlemi yapmak gerekebilir diye düşünüyorum.

Mesela kolları açılmayacak örnek:

http://www.duncanyacht.co.uk/022300-Line-A-Sure-Mooring-Hook

Abi linkte ağırlığını göremedim, ama fırlatılıp atılacak bir şeyse fevkalade olur kanaatindeyim.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

S

Serdar Çırak

Yüzerek halati zor götürüyor,çapayi nasil götürecek..çevirip atmaya gelince, yelkenlide bir yerlere takmadan atmak kolay degil bence..botla belki..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Uzun zamandır aklımda olan bir proje var. Fakat gerçekleştirmeden, tartışmaya açmak istedim ki, görmediğim noktalar vazgeçmeme sebep olacak kadar çok ya da önemli mi?

Bir koyda kıçtan kara bağlanırken, biri suya atlıyor, halatı uygun bir kaya parçasına bağlıyor. Çoğumuz da biliyoruz ki, bu bağlama süresi uzadıkça sorunlar artmaya başlıyor.

Bağlandığımız yerlerin büyük çoğunluğu kayalık; hani şu filmlerdeki hırsız çapalarına benzeyen (4 kollu) küçük ama sağlam bir çapa olsa; bunu, ya mesela becerikliysek, uzaktan atıp takmak, ya da yüzerek gidip takmak gibi bir yöntemin sizce ne sakıncaları olabilir?

Bence hiç bir sıkıntısı olmaz, ama o uzaktan fırlatılabilecek ağırlıktaki dört kollu demirler işe yaramazlar, yük altında kolları açılır ve boşa çıkar.Aslında düzgün bir kıç demirini botla götürüp kıyıya saplamak  bence daha çok işe yarar. Sadece kaldırırken yine botla gidip aynı işlemi yapmak gerekebilir diye düşünüyorum.

Mesela kolları açılmayacak örnek:

http://www.duncanyacht.co.uk/022300-Line-A-Sure-Mooring-Hook

Abi linkte ağırlığını göremedim, ama fırlatılıp atılacak bir şeyse fevkalade olur kanaatindeyim.

900 gram

http://www.line-a-sure.co.uk/features/

2 adeti İngiltere teslim 100 pound yaklaşık 500 TL. Sert plastik.
Bu burada basit bir kalıpla, iyi bir yere de yaptırılabilir mi? Ya da 3D ile...
Ama malzeme seçimi bildiğim/anladığım bir şey değil.

Bu da bir kullanım örneği videosu:
http://www.line-a-sure.co.uk/assemblyanddisassembly/
  • IP logged
« Son Düzenleme: 13 Şubat 2018, 16:01:40 Gönderen: Mehmet Atay »
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

T
  • *
  • İleti: 2171
Teknemizin kıçında, mesela 5kg fortress çapa var.
Attım demirimi, verdim tornistanı ama rüzgar üstüne doğru kıç diagonal gidiyor. Elle rüzgar üstüne salladım 3mt zincir, gerisi halat olan kıç çapamı da.

Rüzgaraltına kayarken benim acele etmeden gidip, kıç halatlarımı rahat rahat bağlayacak, rüzgar altında ki teknelerin üstüne düşemeyecek kadar zaman kazandırmaz mı ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Matay örnek hafif tutturma çapası kestamitten işlenebilir.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Baştaki demir sadece hazırlık olarak atıldı, yani boşta ve şimdilik bir işe yaramıyor. Kıçtan demiri rüzgarf üstüne attınız ve varsayalım ki tuttu. tornistandasınız, halatı sürekli kontrol etmeniz gerekir ki tekne giderken demir de tuttuğu yerde kalsın. Tekne kıçını bu şekilde tuttuğnuzu varsayarsak bu sefer de tekne başı rüzgaraltına düşmeye başlar.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Hazırlık olarak değil, normal demirimi attım. Kıçtan kara bağlanmak için ne yapıyorsam aynısı, sadece kıçı mümkün olduğunca rüzgar üstüne taşıyorum, kıç demirimi atıyorum ve bana zaman kazandıracak kadar saplanmasını/yavaşlatmasını istiyorum.
Hafif havalarda işe yarıyorda, fazlaca rüzgar varken de olur mu ? Onu bilmiyorum işte.

Kıç demiri kullanan yabancılardan görüp öğrenmiştim bende. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Dört kollu elle fırlatılabilen balıkçı demirini kullanılışına şahit olmuştum.Bizimkiler gibi ağır teknelerde işe yaramaz ama anlatmak istiyorum.
Trilye'de akşam ağları attık.(Ben misafir mürettebat olarak fasulyeden kayıktayım.)Sabah beni almadan gitmeyin diye epey ısrar ettim.Gece rüzgar coşmuş karayelden bindiriyor.Gün ağarmadan kayığın başında toplandık.Ağları toplamamız lazım  dedi reis..Birkaç mil ötedekileri topladık balık falan yok.Ama yosun adına ne varsa ağa  takılmış. Yüklendik en son mendireğin önüne attığımız ağı toplayacağız.Ama dalga mendireğe çarpıp limana atlıyor .Açıktaki ucundan toplamaya başladık.kıç güverteye yığıyoruz ama dalga bizi ters kapak edecek.arkadaşın kayığı çok dengeli, lakabı bile var "uslu" Kayalara yaklaştıkça bende korku başladı.Dalga kaldırıp bir vurursa kayık darmadağın olur biz de parçalanırız.Reis ağı bırakmadan demiri fırlatın dedi .Hemen anladı tabi arkadaşlar yıllardır beraber ağ atıyorlar.Biri demiri hazırladı diğeri roda edilmiş halatı bağlayıp eline aldı."şimdi komutuyla dalganın kayığı yükselttiği an demiri olabildiği kadar pruva hizasından uzağa savurdu.O dört kollu demir nasıl tutundu üstelik sadece gözüne sadece halat bağlı olarak.Kayığı kontrollü olarak kayalara kadar yaklaştırabildik ağı topladığımız gibi demirin üstüne doğru makinaya yol verdik.Demiri de toplayıp limana girdik.
Sonra üzerinde konuştuğumuzda "ya tutmasaydı? "dediğimde "tutar daha önce de hep tuttu "demişlerdi.Demem o ki.Bu dört tırnaklılardan birtane bulundursak fena olmaz.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

e

erdal duran

Hazırlık olarak değil, normal demirimi attım. Kıçtan kara bağlanmak için ne yapıyorsam aynısı, sadece kıçı mümkün olduğunca rüzgar üstüne taşıyorum, kıç demirimi atıyorum ve bana zaman kazandıracak kadar saplanmasını/yavaşlatmasını istiyorum.
Hafif havalarda işe yarıyorda, fazlaca rüzgar varken de olur mu ? Onu bilmiyorum işte.

Kıç demiri kullanan yabancılardan görüp öğrenmiştim bende. 
Tan reis, yaptığınız doğru. Rüzgar kemere hattından esiyorsa, baş demirini atıp, güçlü de olsa 45-50 derece gibi rüzgar üstüne doğru tornistan verip, yeterince kaloma verdikten sonra kıç demirini atıp, tekne rüzgar etkisiyle istediğiniz istikamete gelinceye kadar kıç demirine kaloma verip voltalarsanız, tekneniz sabit kalır, sizde rahatça karaya çıkıp koltuk halatını bağlayabilirsiniz.
 
  • IP logged

 
Yukarı git