Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Kıçtan kara bağlanmak için demir kullanılır mı?

  • *
  • İleti: 1050
FX 16 veya 23 uygundur...

Bende FX 16 var numuneye ihtiyaç duyarsanız...
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Süpersiniz :)xx
  • IP logged

  • *
  • İleti: 293
Birisi 4,5 diğeri 6 küsur kilo
  • IP logged

  • *
  • İleti: 195
  • Kon Tiki

Melih reisim, evet bu yöntemle çok demirledim, ancak kokpitte ırgat kumandası yoksa tek başına zor oluyor, kumanda varsa sorun olmaz. Rüzgar sert esiyorsa, 7-8 knot üstü gibi, hiç denemeye gerek yok, alargada kalın daha iyi.

Çok teşekkürler...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 195
  • Kon Tiki
Yapalımda hangisini Meremcim,8 boy var ;D

Vallahi yaparsanız ilk sipariş benden  :)

Gerekirse her türlü getir götür, amelelik işinizi de yaparım.

  • IP logged

e

erdal duran


Melih reisim, evet bu yöntemle çok demirledim, ancak kokpitte ırgat kumandası yoksa tek başına zor oluyor, kumanda varsa sorun olmaz. Rüzgar sert esiyorsa, 7-8 knot üstü gibi, hiç denemeye gerek yok, alargada kalın daha iyi.

Çok teşekkürler...

    Melih reisim, Merem reisin uyarısıyla bir düzeltme yapayım; ben 7-8 knot yazdım ama her denizcinin tecrübesi farklıdır ve benim için, bu manevra sırasında, sert dediğim hava sizin ya da bir başka reis için hafif olabilir ya da zaten hafiftir :). Bu nedenle benim yazdığım değil sizin kendi tecrübeniz daha önemlidir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 293
Erdal Kaptan'a hassasiyeti için teşekkür ederim. Anlattığını yanlış anladığımı düşünerek farkettiğim bir hususu belirttim. Bir müşterekte birleşmiş olmak çok değerli...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5847
    • Son Denk Kayıkçısı


Bunu yazdım ve unuttum, çok pardon. Şimdi efendim, balıkçı teknelerinde bazen Mustafa Abinin örneğinde olduğu gibi Kıyıya çok yakın yerlerde demir kullanmak gerekebilir. Bu kayıklarda kıç demiride baş demiride dört kollu olur genelde ve halatla kullanılır. İkisinde de bolca halat vardır ama kıç demirinde daha fazladır. Bu kayıklarda birden fazla kişi olduğu için manevra esnasında sıkıntı yaşanmaz.  Bizim koylarda yaptığımız gibi kıç demirini kıyıya yakın atmak istiyorsak demiri baş tarafa taşır kıyıya baştan kara yanaşabildiğimiz kadar yanaşırız. Sonrasında dört kolluyu atabildiğimiz kadar uzağa atarız ve tornistanla uzaklaşırken kaloma vermeye devam ederiz. Güvenli uzaklığa ulaşınca dönüş manevrası yapar kıç tarafı karaya demir attığımız yere gelecek şekilde pozisyon alırız. Bu işlem yapılırken kıç demirinin halatının bedenini tutan kişi sürekli halatın boşunu alırak yada kaloma vererek çapariz oluşturmasını engeller. ardından kıç demirinin kalomasını boşlayarak baş demirini atacağımız yere doğru  ilerleriz. Bunu yaparken de biraz rüzgar üstüne kafayı çalarız.Baş demirini sererken düşme yaşadığımızda istediğimiz yere düşelim diye bunu yaparız. Demir atacağımız yere varmadan bir iki kez kıç demiri tutsun diye kaloma vermeyi durdurup tekrar boşlarız. Sonra baş demirini tornistanla sermeye başlarız bu esnada da bir kişi kıç demirinin boşunu alarak  istediğimiz  ve kayığı sabitleyeceğimiz yere kadar bu işlemi yapar. İşlem bittiğinde ise halatlar volta edilir yada bosa vurulur. Sonuçta kıçta bayağı bir halat kalır ortada. Neticede bu işlem için kıçta , baş ve kıç demiri toplamı kadar halat kullanmamız gerekmektedir.

Ahmet Reis,

Bu manevra tek başına uygulamak için zor geldi. Tan Reis ile Erdal Reis'in yöntem daha "kullanıcı dostu" gibi.

Selamlar,
Bunu tek başına uygulamak mümkün değil, üç kişi sağlıklı yapılabilir.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 293
Eğer baştaki düzenek kokpitten veya uzaktan kumanda ile kullanılan bir elektrikli ırgat ise yapılabilir.
Dümendeki kişi kıç demirini elle attıktan sonra kokpit kumandası ile boşunu alarak birinci demirin üstüne yürürken kokpitten ikinci demire boş koyabilir. zor ama mümkün...
4 kollu demirler bizim kullandığımız çapalara kıyasla daha az zemin/zincir veya halat açısında çalışıyorlar.
ama Ahmet Kaptan da çok rahat bir manevra gibi anlatmış... )))
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5847
    • Son Denk Kayıkçısı
Eğer baştaki düzenek kokpitten veya uzaktan kumanda ile kullanılan bir elektrikli ırgat ise yapılabilir.
Dümendeki kişi kıç demirini elle attıktan sonra kokpit kumandası ile boşunu alarak birinci demirin üstüne yürürken kokpitten ikinci demire boş koyabilir. zor ama mümkün...
4 kollu demirler bizim kullandığımız çapalara kıyasla daha az zemin/zincir veya halat açısında çalışıyorlar.
ama Ahmet Kaptan da çok rahat bir manevra gibi anlatmış... )))

Biz bunu yaptığımız kayıkta 6-7 kişi olurduk, bu manevra yapılırken çay servisi bile yapılırdı ;)
 Bizim yelkenlilerde falan zor bu iş, hatta vardevelalar, çarmıhlar falan halatı baştan kıça geçirmek bile çok güç, ben sadece bu balıkçı kayıkları kayanın kovuğuna nasıl girip demirler merak edenler için paylaşayım demiştim. Balıkçı kayıklarında bile arada bir çömez gemici olursa halatı pervaneye kaptırmak an meselesi, kaptırdıklarıda çok olur.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Merem’im bu fortress yedek baş çapa olarakda kullanılabilirmi?Eğer öyleyse tonaja uygun boymu yapsak acaba?
Hakan var güneş teknesi dünya seyahatine hazırlıyoruz.Elimizde birde onun  fx37 var 9.5 kg.
Senin yönlendirmene göre bir fiyat araştıralım. Çok olursak malzemede de,işçilikte de,eloksalda da pazarlık gücüm artar.
  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Şöyle bir şey bulunsa da, kıçtan fırlatsak kıyıya olmaz mı?

https://www.eastmarine.com.tr/capa-semsiye-inox-304-0-95-kg
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2560
Şöyle bir şey bulunsa da, kıçtan fırlatsak kıyıya olmaz mı?

https://www.eastmarine.com.tr/capa-semsiye-inox-304-0-95-kg


Ben de aynısının biraz büyük demir olanı var , dediğiniz şekilde kullanıyorum  Ziya reisim. Gayet güzel oluyor. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 195
  • Kon Tiki

Melih reisim, evet bu yöntemle çok demirledim, ancak kokpitte ırgat kumandası yoksa tek başına zor oluyor, kumanda varsa sorun olmaz. Rüzgar sert esiyorsa, 7-8 knot üstü gibi, hiç denemeye gerek yok, alargada kalın daha iyi.

Çok teşekkürler...

    Melih reisim, Merem reisin uyarısıyla bir düzeltme yapayım; ben 7-8 knot yazdım ama her denizcinin tecrübesi farklıdır ve benim için, bu manevra sırasında, sert dediğim hava sizin ya da bir başka reis için hafif olabilir ya da zaten hafiftir :). Bu nedenle benim yazdığım değil sizin kendi tecrübeniz daha önemlidir.

Erdal Reis Merhaba,

İnceliğiniz için teşekkürler. Sizin tecrübeleriniz benim için altın kıymetinde. Ben 2 Knot'un altı rüzgarda denemeye başlayacağım sanırım. 7-8 knota çıkmam epey bir zaman alacaktır. :)
  • IP logged

Teknemizin kıçında, mesela 5kg fortress çapa var.
Attım demirimi, verdim tornistanı ama rüzgar üstüne doğru kıç diagonal gidiyor. Elle rüzgar üstüne salladım 3mt zincir, gerisi halat olan kıç çapamı da.

Rüzgaraltına kayarken benim acele etmeden gidip, kıç halatlarımı rahat rahat bağlayacak, rüzgar altında ki teknelerin üstüne düşemeyecek kadar zaman kazandırmaz mı ?
Karaib denizinde, Grand Cayman adalarına gitmiştim Aralık 2017 de, orada stingray (vatoz) turları vardı, 14-15 m ahşap tekne ile açıkta sığlığa gittik, sığlık 1-1,5 m filan. hava oldukça rüzgarlıydı, 15-20 knot arası vardı yanlış hatırlamıyorsam. Kaptan baştan çapayı attı tornistanla iki teknenin arasına girdi, kıçtan gemici elinde Fortress çapa ile denize atladı 7-8 m rüzgarüstüne bıraktı çapayı, kaptan başı kastı kocaman tekne 1 saatten fazla durduk hiç taramadı. Yandaki tekneler de yaslamadık, zaten herkes aynı şekilde kıç demiri ile bağlanmıştı. Benim teknemde de Fortress çapa var bu kadar maharetli olduğunu bilmiyordum.
  • IP logged

 
Yukarı git