Sevgili Matay,
Klavyene sağlık, ne keyifli bir başlık açmışsın.Her yıl, kendi içinde yenilikler ve yeni dostlar barındırıyor ama sanırım DSTİ dönemi o günün koşulları ele alındığında inanılmazın başarıldığı bir dönemdi.En önemli tarafı çok sağlam bir dostlar grubu oluşturdu.
O yıllarda yapılanlar bugün yeni baştan yapılmaya çalışılıyor.Kaç fuara katıldık şu an anımsamıyorum, DSTİ hakkında yazının gecikmesi de aslında bu yüzden.
Zira hata yapmak,olmamışı yazmak veya olmuşu atlamak yada o ilk emekçilerden bir ismi bile atlamak beni ürkütüyor.
Ana arşivim ne yazık ki İstanbul da ve kızımın evinde.
Arşivi merak edenler için belirteyim 3 veya 4 adet büyük A4 klasör ve bir gazete ,dergi vb görsel medya ile sticker,flama vb örneklerinden oluşuyor.Elbette bir de note book um da olan bazı yazışmalar var.
Matay'ım " Eteğinizdeki taşları dökün " çağrımın asıl sebebi sensin biliyorsun.Yelkenciler e-groupsta marina ücretlerinden şikayet eden bir yazın önüme düştüğünde o yazı klavyemin ucuna takıldı ve ne olduysa akabinde ve çok hızlı oldu.
Bu akşam note book umda o yazıyı aradıysam da bulamadım.Sanırım basılı malzeme içinde. Ancak bu aşamaları geçtikten ve DSTİ e groups u kurduktan sonra o yazıyı anımsattıran ve ilk toplantının temelini oluşturan yazılardan birini buldum, paylaşayım dedim.
Yazı biraz uzun ve o günkü birikimimle kaleme alınmıştır.İlgilenenler sabırla okusunlar o günleri, böylelikle Matay ın sayfasında analım.
Matay'ım sayfanı kullandım, bağışla
Tarih :Per 19.09.2002 01:49
From: "kaan erdem" <tkerdem@i...>
Date: Wed Nov 7, 2001 11:19 pm
Subject: KAZAN-KAZAN
KAZAN-KAZAN
Degerli Deniz ve Yelken Asigi Dostlar Merhaba,
''Haydi sizlerde eteginizdeki taslari dökün'' diyerek bitirdigim satirlardan
bu yana epeyce ileri adim attigimizi görüyorum.Emin olunmasini isterimki
daha etegimizdeki taslar bitmedi ve yeni basladi.Yazim biraz uzun olacak
bagislayiniz.Saniyorum TOPLANTI öncesi bazi seylere deginerek gündemi
toplanti içerigine dogru yönlendirmekte yarar var.
Su an gelinen noktada bazi konulari hatirlamamiz ve sistematik davranmamiz
gerek diye düsünüyorum.Öncelikle hepimizin çok iyi bildigi bir seyi
hatirlamakta yarar var.Denizsever Bireyler Mesakkati,Aciyi,Sabri,Sistemli
düsünmeyi bilen,Seyr-ü seferini ince ayrintilari ile planlayan,Menzile en
kisa yoldan degil tromolalar atarak giden ama sonuç elde eden ve tüm bunlari
bir diplomatin,bir salon adaminin zerafetiyle birlestirebilenlerdir.Öyle ise
bundan sonraki adimlarda bu düsturlara dikkat etmekte büyük yarar olacaktir.
Izninizle geçen yazilarda dikkatimi çeken bazi konulara deginecegim.
-Önemlice bir endise krizin baslangiç tarihinin eski oldugu,fiyat-hizmet
kalitesinin eskiden de sikayet konusu oldugu bahsi ile bu tepkisel
guruplasmanin devam edip etmiyecegi yönünde. Dogru kisi, Dogru yer ve Dogru
zaman satista önemlidir.Bu üç bilesen simdi bir araya gelmis; evvelki
münferit yazilar,dilekçeler,fisiltilar sayesinde bugünkü olgunlasma ortaya
çikmistir.Artik durmak istesekte duramiyacagimiz bir
noktadayiz.(Yelkencileregroups en somut örnegi olarak önümüzde
durmakta.)Zira eger durursak bir daha asla hareket edemiyecegimizi bilecek
kadar deneyim sahibi bireyleriz.Bu yüzden devam hususunda endiselenmeyelim.
-Ilk yazimdan animsatmak isterim ki ana tema marina fiyatlarinin pahaliligi
veya hizmet kalitesi kadar, tüm yurt sularina dagilmis denizcilerin
sahilleri ve sularimizi rasyonel kriterlerle kullanabilmesi amacina yönelik
çalisma guruplari olusturabilmekti.Dolayisiyla X veya Y-Z kurumlarin adini
su asama da zikrederek onlari ve kendimizi yipratmak anlamli olmasa
gerek.Tarih ayri guruplarin iyi birer müttefik olabilecegi örnekleri ile
dolu.(Ayrica gurubumuzda mevcut olan Hukukçu dostlarimizin da kulagimizi
çekerek aman su ifadeler maksadini asabilir uyarisini yapmalarinda fayda
olabilir.)
Ne zaman zikredilecektir?''Dünya Marinalari Arastirma
komitesi''(Olusturulduktan sonra) Kisi basina düsen milli gelirden Avrupa
marinalarinda m2 ye su kadar pay ayrilmakta,üstelikte bunun karsiliginda
su-su hizmetleri de almaktadirlar vs.vs.bilgisi geldigi zaman.
Dostlar bilgi güçtür. Ispatli,Ölçülebilir,somut kriterler üzerine duygu ve
düsüncelerimizi.savlarimizi oturtmaliyiz.Kaldi ki Istanbul ili ile sinirli
düsünce üretilir yada bu ildeki kurum ve kuruluslar yipratilirsa diger
illerdeki Marinalarda ki Arz Talep dengesini hizmeti sunan lehine
çevirebiliriz.Kim garanti edebilir Istanbuldan fiyat nedeni ile kaçan
teknelerin önümüzdeki yillarda yeni baglama ücretleri ile karsilasmayacagini
veya Burhaniye Yelken kulübümüzün su anki mevcut kosullarinin aleyhlerine
degismeyecegini?Sogukkanli,uzun vadeli,sistemli olmak zorundayiz.
Bu nedenle mesajlarin ve katilimcilarin arasinda bu ülkenin tüm deniz
asiklilarina
ihtiyaçvar.Ankaralilar,Bodrumlular,Mersinliler,Burhaniye'dekiler,Çanakkale'd
ekiler,Motor Yat sahipleri,Dalicilarimiz,Yelken Kulüplerimiz,Tayk,Charter
kuruluslarimiz,Egitim veren kuruluslarimiz.vs...
Sorunlar Hepinizin, hepimizin sorunlari ,tarafsiz ve duyarsiz kalamayiz.
-Sözlesmesini yenileyenler yenilemeyenler kadar konuya sahip çikmazlar
düsüncesi ancak gaflet içinde olmakla açiklanabilir.Bu da var olma
sebeblerimizden bir digeri olmalidir.
- Degerli bir dostumuzun mecazi vasiyetnamesini izni ile kendimce ,kendime
göre degistirmek istiyorum
Kimseye bir sey vasiyet etmeye niyetim,yetkim,ehliyetim yok olamazda.Kimse
bana böyle bir yetki vermedi.Bana sadece evvelkiler bir tek yetki
verdiler.''Bu Bayragi,Sulari,Denizleri,Topraklari emanet aldin, hiyanet
etmeden kizina,ogluna,torunlarina soyuna sopuna aldigin gibi
temiz,kullanilabilir devredeceksin''diyerek.
-Dikkatimi çekti kaç kisinin yat sahibi oldugu soruluyor.Bu soru bile yat
sahibi olmak isteyen insanlar varsayimini ve onlarinda bu gurupta üye
olduklari önermesini içinde barindiriyor.Bu sebeble dahi birlik olmamiz
gerekmezmi?Haa!Aksine herkes tekne sahibi ise zaten soru kendi içinde
otomatikman düsmüs olur.
Dostlar,tekne sahibi sayisinin hiçmi hiç önemi yok,önemli olan soru kaç kisi
tekne barindirma imkanlari ve fiyatlari nedeniyle denizden uzaklasiyor?
sorusu.Bunun üzerine gitmemiz lazim.Bu noktada Tekne imalatçilari,Ithal
edenler,Yan mamul üretenlere de burada görev düsüyor.Bu onlarinda
menfaati.Boat Show yaklasiyor.Bu yilda pekçok kisi yutkunarak gezinecek
vuslat baska bahara diye.Fuarcilarin da burada olmasi lazim onlarinda
menfaati var.Internet sitelerinde belki bir yer,belki fuarda küçük bir stand
vererek.Ya Marina isleticileri?Her yeni tekne sahibi yeni bir marina veya
barinak müsterisi,her itiraz hizmet kalitesinde ileri atilan bir adim.
Ömürleri uzun olsun her ay basi birinib, iki ayda bir de digerinin yolunu
gözlüyoruz.Geriye kalan iki güzide dergimiz.Onlarin da menfaatleri var
burada.Onlarin daha da fazla katkilari olmali bilinçlendirme yolunda.
Baslikta belirttigim ''KAZAN KAZAN'' iste bu...Bende kazanacagim , Sen de
kazanacaksin!!!!!!!!!
Bizim atacagimiz adim herkesi,bugün karsi karsiya görünenleri dahi
yapistiracak sihirli sözcükBunun için inanç sahibi olmak ve ne yapilamaz
degil neleri yapariz diye bakmak gerek.
-Belediyeler,Haliç,Kooperatif yada Dernek kurulmasi fikirleri kesinlikle ele
alinmali.Bu konulara ve mevzuatina vakif bir dostumuz lütfen bizi toplantida
bu konuda aydinlatsin.Ve hatta özel sektöre devredilecek marina nasil alinir
diye.(Sahi siz hiç düsündünüz mü ayda sadece 10 milyon,yilda 120 milyon
vererek 1090 kisinin olusturacagi meblag ile kaç kisiyi 2.el tekne sahibi
yapabilir ve denizlere kazandirabilirsiniz diye.Günde sadece 333.333TL
ayirarak birilerine
düsük faizle kaynak yaratabileceginiz,Ya da bu kadarcik bir meblag ile dahi
kaç metre tonoz zinciri veya kaç adet palamar botu yada kaç personel maasi
diye?Gücün büyüklügünü görmemiz ve görememislerede göstermemiz gerek)
-Su an isterdimki Marina sermayedarlari ya da yöneticileri ile
Armatörlerimiz de aktif olarak bu satirlara katkida bulunsunlar,medeni bir
ortamda duygu ve düsüncelerini aktarabilsinler ve birlikte ileri adim atsak
,Ülke için,Denizcilik için,Mahkuim edildigimiz Karayollari,Kazalar,Petrol
tüketimi,Fizibil olmayan nakliyat sektörü,disa giden döviz,yanibasimizda
bizden küçük ama en büyük deniz filosuna nispet yapabilmek için.
-Dostlarimizin adedi 10-15 falan degil basbayagi çok.Yavas isiniyoruz.Tüm
yazilarin trendine ve ivme kazanma hizina bakarsaniz görebilirsiniz.Öte
yandan yazmiyan ama telefon araciligi ile yada yüzyüze konusanlarida
unutmayiniz ve endiseye kapilmayiniz. Yeterince büyügüz.Dün daha az organize
idik,bugün ise organize oluyoruz!
TOPLANTI HAKKINDA
Toplantinin yeri ve tarihi benim açimdan uygundur.Sayin Köprülü lütfen beni
gelecekler arasina katiniz.
Ancak toplanti öncesi belli bir gündem ve toplanti kurallarinda birlik
olmakta yarar var diye düsünüyorum.Saat 14.00 olarak belirtmissiniz.Tam bu
saatte toplantiyi baslatmaliyiz derim.Toplantinin akiskanligi açisindan bir
toplanti yöneticisinin olmasi sözün dagitilmasi adina saglikli olur
sanirim.(Çogumuzu zehirleyen,tecrübesi ,bilgisi ama en önemlisi su an
savunduklarimizi yillardir ifade eden Sn.Sadun BORO beyefendi acaba bize
katkida bulunmak istemezlermi?)
Ayrica katilimcilar söz alma da belirli kurallara uymali ve bunlar bence
toplanti öncesi duyurulmali.Bunun disinda toplanti öncesi hazirlik yapmak ve
uzmani oldugu konuda bilgi vermek isteyen degerli dostlarimizin da önceden
burada belirtmelerinde yarar olabilir.Hepimiz belirli bir heyecan içerisinde
oldugumuza göre duygu,bilgi ve düsüncelerimizi süre limitli ve hazirlikli
aktarmamiz da yarar olabilir.
En önemlisi gurup içerisinde hukukçu bir dostumuz var ise lütfen bizi
bilgilendirsin.Böyle bir toplanti için herhangi bir kamu otoritesinden izin
almak gerekiyormu diye.
Saniyorum gereginden uzun oldu,evvelce de oldugu üzere etegimdeki taslari
sizin taslar ile yanyana getirmeye çalisarak vede hiç kimseyi incitmemeye
gayret ederek,bakiyesi ileride yazilmak üzere,
Denizleriniz sakin,Rüzgariniz kolayina ama illada tekneniz denizde olsun.
Saygi ve Sevgiyle
Kaan ERDEM
Maydanoz Y/Y
F7 Gurubu
----------------------------------------------------------
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y