Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Aali ile dört saat..

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Aali ile dört saat..
#15: 11 Şubat 2018, 20:38:22
:)



ŞÖyleki.. Şeritler üzerine oluklar açılıyor.. her bir şerit epoksi ile yapıştirilıyor ve iç içe geçiyor. Oluk sayesinde postalara tam bir uyum sağlanıyor. Üstelik her bir ahşap şerit, birbirine yan yüzeyden değil , üstten çivileniyor.. Sonrasında bu çivileri sökmek gibi bir durum söz konusu değil.. İçinde kalıyor. Sonrasında yüzey yine ahşap papelleri ile çapraz olarak sargılanıyor. Bu da yine çok zor bir işçilik gerektirmiyor. Epoksi ile yapıştırıp, üstten bildiğiniz zımbalıyorsunuz.. Zımbaları da çıkartmak çok gerekli olmuyor..Çıkarmak ta mümkün ancak üzerine belli bir kalınlıkta elyaf ve epoksi geldiğinden çok gerekli görünmüyor..



Âli reis aşağıdaki soruna daha açıklayıcı cevap verecektir sanırım.

Papelleri birbirine zımbalamak yerine kürdan gibi inçe ahşap parçalarla çakıp çıkıntıları kesilmek suretiyle de imalat yapılabiliyor muydu yoksa ben bambaşka birşeyden mi bahsettim ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 181
Ynt: Aali ile dört saat..
#16: 11 Şubat 2018, 22:07:48
Oğuzhan reisim şimdilerde kompozit zımba telleri ve çivileri var. Bildiğim 8mm. derinlikten başlayıp 16mm.ye kadar çeşitli boyları var. Stripplank, laminasyon yapmaya karar verdiğimde araştırırken bulmuş ve Türkiye'ye gelmiş ilk Omar zımba makinasına ulaşmıştım. :)

Masif ahşaba bile nüfuz ettiği derinliğe inanamazsın. Zımbalama işinden sonra tel sök derdi kalmamış. İş bitimi zımpara ile de neredeyse hiç izi kalmıyor.



Senin söylediğin yöntemi Melody II nin yapımında uygulamışlardı. Proje sahibi Ahmet Bakır paylaşmıştı.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2018, 22:12:54 Gönderen: Mehmet Köstekçi »
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Aali ile dört saat..
#17: 11 Şubat 2018, 22:21:26
Aali'nin önerdiği projeleri incelerken hoş cümle gördüm..

Nuhun gemisini amatörler , Titaniği profesyoneller yaptı..

iyiymiş..

Proje sahibine bak sen  :P

Olağaüstü bir espri, kahkaha attım.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Aali ile dört saat..
#18: 11 Şubat 2018, 23:23:57
Eyvaah...Deşifre oldum  :-\
DT'ler mi beni ihraç eder, namusumla kendim mi forumdan ayrılayım ?  ?0-?
Sanela’nın planlarını ve imalat yöntemini paylaşırsanız bu işi DT Leri işe karıştırmadan sükunet içinde çözeriz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sanela'nın planlarının başına her evli erkeğin başına gelenler geldi...

Tekne yapıldi, bitti. Projeler rulo yapılmış karton ambalaj tüplerinde hiç de fazla yer işgal etmeden, evde bir kenarda duruyordu. Sevgili eşim ise belli aralıklarla " Bu luzumsuz tozlu nesneler daha ne kadar ortada sürünecekler ? 8-) " deyu bana hucum göstermekteydi...Bir gün mağlubiyeti kabul edip katlanıp dosyasına girecek A3 ve A4 ebadından büyük ne çizim varsa hepsine veda etmek zorunda kaldım. Ama tasarımcısıyla hala temastayız, bir kaç senede bir Türkiyeye gelir, buluşuruz. Proje yeniden gerekse onda var ; mesele değil.

Imalat yöntemine gelince ; önce bir kalıp yapıldı. Lamine postalar ve omurga, bodoslama bu kalıba monte edildi. Sonra gövde double carvel denilen boyuna çift kat masif 12 mm'lik maun kaplamayla epoksi lamine edilerek inşa edildi. Sonra ters çevirip, içinden kalıbı çıkardık. Gövde içten ve dıştan tekrar iki kat epoksi ile kaplandı, dışı verniklendi.
Güverte  ahşap lamine kemereler üzerine çift kat su kontrplağı ve tik kaplama, kamara ve havuzluk duvarları, bölmeleri su kontrplağı uzerine içten ve dıştan masif maun lamine edilerek 3 kat yapildı.

Kurşun torpil salması hazırladığımız ahşap modele göre dökülüp ( döken imalathanenin binası kurulan ocak, yığılan kömür , kalıp kumu ve kurşunun ağırlığı nedeniyle çöküyordu...Bu güzel ve eğlenceli bi hikayedir, başka zaman anlatırım. Salmayı tutup binanın 3. katında dök diye ben söyledim sanki dökümcü ustasına ? ) gövdedeki yığma masif ahşap yuvasına bağlandı. Krom dümen şaftı ve buna kaynakli krom desteklerinin üzerine yine masif ahşap dümen palası yapılıp takıldi. Bu arada bittikten sonra salmasız olarak tekne bir kamyona yüklenip, salma da ayrı bir araçla tartılmaya gidip tartıldı ki, tekne düşünülenden ağır olmamış olsun da benim içim rahat etsin diye .

Sonra mekanik işleri, krom işleri, elektrik işleri filan...Bir yaz başı tekne bitti. Danimarkadan direği geldi. Tekne Fenerbahçede, direk Ataköy marinada donatılacak. Biz yelkenli görünümlü motoryat olarak Fenerbahçe - Ataköy seferlerine başladık. Direk dikildi, çarmik telleri kesildi, her şey tamamlandı. Armacı arkadaşımız baktı " Bu çarmıklar yanlış, kisa olmuş bunlar..." dedi. Danimarkadan yeni çarmıklar ( ve eskileri boydan kesilmiş olduğu için ) yeni teller geldi. Direk tekrar indi, tekrar bindi...Yine bir hata oldu, bir daha çarmiklar ve teller değişti...Bu masrafların tamamını direk imalatçısı ve Türkiye mümessili karşıladı ; benim payıma sadece o yaz Fenerbahçe marinada edindiğimiz şöhret kaldı : " Bunlar sabah üzerlerinde direk Fenerbahçeden çıkıp Ataköye giderler, akşam direksiz geri dönerler ! ". Bu da fazla sürmeyen ve eğlenceli bir süreç olduydu ama
 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Aali ile dört saat..
#19: 12 Şubat 2018, 00:09:14
Sanela’nın hikayesi ilginçmiş gerçekten ahşap tekne merakı olmayan , tahta romantizminden çok uzak birisi olmama rağmen hayranlıkla bakmış maşallah demeyi de unutmamıştım Bodrum’da pontonda sanela’yı gördüğümde. Ersin reis ne zaman ahşap tekne sohbeti açsa ( zaten kapattığı görülmemiştir.) ahşap olacaksa Sanela gibi olsun derim hep güzel günlerde kullanmanız ve karinasından su eksik olmaması dileğiyle ( 3. Katta salma dökme olayına hala gülüyorum )


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Aali ile dört saat..
#20: 12 Şubat 2018, 00:18:53
İki gün foruma giremedim, konular uçmuş gitmiş, bu konuyu en sona bıraktım. Çünkü sohbet detayını fuarda biraz Böke'den dinledim ve daha bir heyecanlandım. Deneyimlerinizden haberdarız ama bizimle paylaşıyor olmanızdan  ve deşifre olmanızdan ayrıca çok mutlu oldum. Böke kayık yapar mı? Bilinmez .Ama o kayık yapana kadar a dan z ye herbir bilgi yazılır ve ortaya çıkar sanırım. Bizlerde böylelikle istifade ederiz.
Selametle efendim.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Aali ile dört saat..
#21: 12 Şubat 2018, 00:25:09
Köstekçi bu arada dün aramışsın.. Görmedim kusura bakma fuardaydım.. Yarın sabahtan ararım.. Bu arada kompozit zımba nasıl birşey..?
  • IP logged

Ynt: Aali ile dört saat..
#22: 12 Şubat 2018, 00:46:24
Yanlış yere gitti sildim. :)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2018, 00:48:48 Gönderen: Atilla Serdar Erdoğan »

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Aali ile dört saat..
#23: 12 Şubat 2018, 00:55:44



Senin söylediğin yöntemi Melody II nin yapımında uygulamışlardı. Proje sahibi Ahmet Bakır paylaşmıştı.

Şimdi hatırladım Mehmet reisim. Teşekkürler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Aali ile dört saat..
#24: 12 Şubat 2018, 02:30:46
İki gün foruma giremedim, konular uçmuş gitmiş, bu konuyu en sona bıraktım. Çünkü sohbet detayını fuarda biraz Böke'den dinledim ve daha bir heyecanlandım. Deneyimlerinizden haberdarız ama bizimle paylaşıyor olmanızdan  ve deşifre olmanızdan ayrıca çok mutlu oldum. Böke kayık yapar mı? Bilinmez .Ama o kayık yapana kadar a dan z ye herbir bilgi yazılır ve ortaya çıkar sanırım. Bizlerde böylelikle istifade ederiz.
Selametle efendim.

Ahmet Bey muhabbet en az kayık yapmak kadar zevkli , üstelik bedava ve stresi yok. Böke tekneyi yapsa da yapmasa da güzel vakit geçiririz.

Yaşlandıkça gevezeleşiyorum sanırım, bir fakülte arkadaşımla beni epey düşündüren bir anım vardır . Şimdi "çocuğu" yanlış değerlendirmemeniz için önce biraz tarif etmem gerek, mükemmel futbol, iyi basket oynayan, daima fit, tekneci ;- hatta yatlarda yarışmışlığı bile vardır, yetmez amatör pilot, başarılı bir iş adamı ; yerinde duramayan bir 60'lık "delikanlı" yani.

Ikimizde de beyinler kaçak yapmaya yatkın olduğundan gençliğimizden beri durma "şu nasıl yapılır, bunu yapsak nasıl olur " konuşur dururduk. Yıllar sonra bir gün ben uyandım, kafamda bir şimşek çaktı : Ülen dedim, imkanların var ; durma şu nasıl yapılır, bu nasıl yapılir konuşur durursun ; ama hiç bir şey yapmadın ? ( gerçi güzel de bir ev yaptı ).

Bizimki hiç kendinden beklenmeyen bir ciddi yüz tavrı takındı, biraz düşündü , sonra :" Yahu ben onların hepsini kafamda planlıyorum, çıkabilecek sorunları düşünüp onlara teker teker çözüm buluyorum, adım adım sonuna kadar gidiyor projeyi tamamlıyorum. Sonra gerçek hayatta bir şey düşündüğümden mükemmel zaten yapılamaz deyip tatmin olup,vazgeçiyorum..."  dedi.

Ben düşündüğümü dayanamayıp yapanlardanım. Fakat arkadaşımın ( aslında şimdi yıllar sonra benim burada formüle ettigimden daha fazla felsefe içeren, benim çok da iyi aktaramadığım ) bu argümanı beni etkiledi...Gerçi yeri geldiğinde bu görüşü anlattığım başka insanlar bu yorumdan hiç de etkilenmediler , peeh, saçmaymış ! diyen de oldu.  Ama ben hala bunun üzerinde düşünür dururum.

Yani demem o ki ; sonunda cisme bürünmese de bizler burada elbirliğiyle Böke'ye gerçeğinden mükemmel harika bi tekne yapariz ki ?   ;)



  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Aali ile dört saat..
#25: 12 Şubat 2018, 03:31:02
İlk elegelir teknem Karadeniz yapısı 9.50 m. Alamatra dan dönüşmüş ahşap bir motor yattı.
Onu motor yelken e çevirirken  3 sene kuşadası marina da uğraştım  (1995-98), malzeme taşımaktan 2 araba heba oldu , ustalar 2 kamyon bira ve rakı (biraz abartmış olabilirim) içti , sonunda güzel bir tekne oldu.

Hanım hala derki o zamanımı ve parayı işime harcasam şimdi İzmir de iki işhanım vardı.  ::)

Bu işlere kalkışanlar bunu da göz önüne alsın. :-\
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Aali ile dört saat..
#26: 12 Şubat 2018, 07:12:42
Eh madem hikayeler anlatıyoruz.. :) Ben bu tekne yaptırma işini çok abarttığımızı düşünüyorum.  Efendim çelik işindeyiz.. Amerikan Butler Builder 'in Türkiye temsilcisiyiz.. 3M Çorlu da fabrika kuracak çeliği Butler den satın aldı.. Biz de montajını yapacağız.. ankrajlar atıldı , Temel atma töreni için bekliyoruz. Avrupa müdürü gelip temel atacak, tören yapılacak filan.. Adamın programı değişmiş , iki hafta sonraya ertelendi tören.. İki hafta sonra tören için geldiklerinde şok olmuşlardı.. Temelini atmak için geldikleri fabrika binası karşılarında duruyordu..

Yine efendim Kazakistan da Chevron un işlerini yapıyoruz.. Yüz küsür villanın çelik çatı işleri ve tüm sosyal tesislerin çelik çatı işleri bizde.. Benden önceki şef , yavaş kalmış  Çatılar kapanmamış , çatılar kapanmaz ise kışa giriliyor içeride ince işler başlayamayacak. Türkiye de kriz var. Ana yüklenici iş gecikti diye hakediş ödemiyor, işçiler de maaş alamıyor diye işe çıkmıyorlarmış. Şantiyeye bir gittim ki ekip, benim Türkmenistan ekibi.. Sarıldık öpüştük..

Beni hep, problemli şantiyelere gönderirlerdi. Bu ekip beni çok sever.. Türkmenistan da uçak hangarı yaparken ilk çalışmıştık bu ekiple.. Yine benden önceki şef, İşçilere Telefon yasağı getirmiş.. Adamlar Ailelerini , çoluğunu çocuğunu arıyamıyor.. Ben gelince tüm aramaları serbest bıraktım . Hem de şirketten..  Aslında şantiyecilik biraz askerlik gibidir.

ekip beni görünce paraları ile ilgili bir sorun olmayacağını anladı.. Bu işçiler dünyadaki en helal parayı kazanırlar.. Atrau gibi bir yerde 45 derecede çelik galvanizli saçı monte etmek tavada hamsi gibi pişmek demek. .. Benden önceki şef klimalı konteynırda otururmuş. Ben şef konteynırını çayhane yaptımdı. Daralan gelip soluklanıp, bir çay sigara içer işine dönerdi. BU şantiyede 40 gün içinde tüm çelik imalatlar bittiydi.. Kimse inanamadı.. Bizim gecikmemizi bahane edip, kendi hatalarını örmeye çalışan ince iş taşeronları ile çok eğlenmiştim..

Tekne yaptırmak sıkıntı değil yani.. İş önce doğru projeyi bulmakta.. Gerisi açıkçası hiç bana korkutucu gelmiyor.


  • IP logged
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2018, 07:14:30 Gönderen: Ersin Böke »

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Aali ile dört saat..
#27: 12 Şubat 2018, 09:50:16

Yani demem o ki ; sonunda cisme bürünmese de bizler burada elbirliğiyle Böke'ye gerçeğinden mükemmel harika bi tekne yapariz ki ?   ;)

Abi ne güzel özetlemişsiniz.

(Ayrıca bende, bu hayali, zaman zaman ütopik projelerle dolu özel dünyada yaşayanların ön sırada oturanlarındanım.)
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Aali ile dört saat..
#28: 12 Şubat 2018, 09:57:16
Sanela’nın hikayesi ilginçmiş gerçekten ahşap tekne merakı olmayan , tahta romantizminden çok uzak birisi olmama rağmen hayranlıkla bakmış maşallah demeyi de unutmamıştım Bodrum’da pontonda sanela’yı gördüğümde. Ersin reis ne zaman ahşap tekne sohbeti açsa ( zaten kapattığı görülmemiştir.) ahşap olacaksa Sanela gibi olsun derim hep güzel günlerde kullanmanız ve karinasından su eksik olmaması dileğiyle ( 3. Katta salma dökme olayına hala gülüyorum )




Gezgin korsan ilk yarışlarından biriydi Ataköy Marinada izin isteyerek Sanela'yı hayranlıkla gezmiştim.O dönemde ahşabın her haliyle Cemre'de uygulamalar iyileştirmeler yapıyordum.Biraz  hayret etmiştim.Sanela ahşap tekneyse bizimkiler ne acaba diye.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Aali ile dört saat..
#29: 12 Şubat 2018, 10:35:38
Bir şey soracağım  Ersin arkadaşlar ;  Ahşap ve ahşap lamine (kompozit ) kavramlarını  biraz rahat karışık kullanmıyormuyuz ?

  • IP logged

 
Yukarı git