Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: XC 45

  • *
  • İleti: 592
Ynt: XC 45
#60: 25 Ocak 2018, 15:49:18
Eyüp abi,
Seni en mutlu edecek tekneyi alman dileğiyle, naçizane fikrimi söyleyeceğim.

Benim de bir gün senin gibi dünya denizlerine açılma fikrim var. Bu sebeple özellikle ARC'ı yakinen her sene takip ederim, youtube paylaşımlarını defalarca izlerim, özel bloglarını okurum vs. Özel bir aplikasyon sayesinde katılan her tekneyi incelemeye çalışır kendimce hesaplar yaparım. (Tekne yaşı ve donanımları, mürettebat sayısı, ülkeleri, aldıkları kumanya miktarı, 15-18 gün içinde neler yaptıkları vs vs.)
 
Bir kısım tekneler ve sahipleri sadece ARC için oradalar, bazıları seyahatlerine denk getirmiş, bazıları wish-listlerinde bir maddeyi silmek için katılmış.

Gördüğüm çarpıcı bir nokta var. Çok güzel tekneler de var, ama boyları 31feet olan, 20-25 yaşlarında, daha az konforlu görünen tekneler de var. Sayıları da az değildi hani.

Yani gelmek istediğim sonuç; tabi ki mümkün mertebe bu iş için üretilmiş en güvenlisini ve en iyisini almak ister insan. Ama bence bu engel veya zaman alan bir husus olmamalı. Asgari güvenlik özelliklerini taşıyan her tekne ile çıkılabiliyor bu seyahate.

O yüzden bu kardeşin naçizane fikrini böyle paylaşmak ister. Vakit kaybetmeden al birini, kafana göre donatmaya hemen  başla bence. Çünkü kafanda çizdiğin en mükemmelini bir türlü bulamayacaksın...

İyi seyahatler dilerim. Seyahatinden önce bir yerde denk gelmek ve tecrübelerinden faydalanmak dileğiyle...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: XC 45
#61: 25 Ocak 2018, 16:00:41
Hayali bile güzel.  8)

http://www.tayanaworld.com/upload/Files/20120413034619--1.pdf


İnşallah hayaliniz gerçek olur Öcal Reis, çok sıkı bir tekne.
Enteresandır Taiwan tersaneleri çok mükemmel işler çıkarıyorlar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: XC 45
#62: 25 Ocak 2018, 18:01:05
Hayali bile güzel.  8)

http://www.tayanaworld.com/upload/Files/20120413034619--1.pdf


İnşallah hayaliniz gerçek olur Öcal Reis, çok sıkı bir tekne.
Enteresandır Taiwan tersaneleri çok mükemmel işler çıkarıyorlar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Teşekkürler Kemal reisim. Siz de inşallah hayallerinize kavuşursunuz.
48 Feet i zaten tekneleri bize göre büyük olan ve biraz daha büyük tekne isteyen Eyüp ve Zafer Türkmen hocalarım için beğenmiştim.
Gerçekçi olmak gerekirse , benim teknemden büyük olan  şu aşağıdaki modeli bir gün ikinci el bile olsa alabilirsem fazlası ile bana yeter.. :)

http://www.tayanaworld.com/Yachts_OverView.aspx?id=6d245b62-ff07-463b-95b3-277f0e5aac25

  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2018, 18:10:56 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 42
Ynt: XC 45
#63: 25 Ocak 2018, 18:54:39
Doğrulma momenti ağırlık x kol boyudur. sığ salmada kol boyu kısaldığına göre doğrulma momenti azalır.

Yanılmıyorsam Ahmet reis o nedenle aynı tekne için sığ salmalının salma ağrlığı genelde  derin salmalının salma ağırlığından fazla olabiliyor ( dediğiniz gibi doğrulma momentindeki zaafiyetini düzeltmek için)..  Kısa boyu telafi etmek için salmanın ağırlığı arttırılıyor bazen de formu değiştiriliyor ( torpil salma yada kanatlı salma gibi ).. Yabancı forumlarda okuduklarım böyle söylüyor.
 
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: XC 45
#64: 25 Ocak 2018, 21:01:12
Murat'la aynı kanıdayım. Hiç zaman yitirmeden girişmelisiniz bu işe. NAsılsa deniz, hesabı yapılamayandır. Hiç bir mühendislik istediğinizi veremeyecek.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: XC 45
#65: 25 Ocak 2018, 22:27:15
Doğrulma momenti ağırlık x kol boyudur. sığ salmada kol boyu kısaldığına göre doğrulma momenti azalır.

Yanılmıyorsam Ahmet reis o nedenle aynı tekne için sığ salmalının salma ağrlığı genelde  derin salmalının salma ağırlığından fazla olabiliyor ( dediğiniz gibi doğrulma momentindeki zaafiyetini düzeltmek için)..  Kısa boyu telafi etmek için salmanın ağırlığı arttırılıyor bazen de formu değiştiriliyor ( torpil salma yada kanatlı salma gibi ).. Yabancı forumlarda okuduklarım böyle söylüyor.

Doğrudur. Ama bildiğim kadarı ile XC 45  her iki modelde de aynı ağırlıkta salmaya sahip. Diğer taraftan sığ salma en çok yelken alanı ve rüzgar etkisinin yatırıcı olduğu durumlarda daha fazla rüzgaraltına sürüklendiği için orsaya daha yüksek açıda girebilir, bu nedenle orsadan çok dar apaza yskın olduğundan yelkenn yatırma gücü azalır ve tekne de daha az yatar.  Kısa salma nedeni ile teknenin düzelebileceği azami yatma açısı biraz azalsa da benim görüşüm bu değerin çok öneml olmadığı yönündedir. Bir teknenin devrilmesi için rüzgar yetmez. Devrilmeye neden olacak tekne eni yüksekliğinde tekneye bordadan çarpacak kırılan bir dalgadır.  Bu tür bir dalgayla ise karşılaşmak gerçekten çok düşük ihtimaldir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: XC 45
#66: 25 Ocak 2018, 22:43:02

 teknenin devrilmesi için rüzgar yetmez. Devrilmeye neden olacak tekne eni yüksekliğinde tekneye bordadan çarpacak kırılan bir dalgadır.  Bu tür bir dalgayla ise karşılaşmak gerçekten çok düşük ihtimaldir.


Tekne boyunun yarısı yüksekliğindeki bir dalganın Alabora etmesinin söz konusu olduğunu okumuştum .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 27 Ocak 2018, 15:35:27 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

  • *
  • İleti: 285
Ynt: XC 45
#67: 27 Ocak 2018, 14:39:03

 teknenin devrilmesi için rüzgar yetmez. Devrilmeye neden olacak tekne eni yüksekliğinde tekneye bordadan çarpacak kırılan bir dalgadır.  Bu tür bir dalgayla ise karşılaşmak gerçekten çok düşük ihtimaldir.

Tekne boyunun yarısı yüksekliğindeki bir dalganın Alabora etmesinin söz konusu olduğunu okumuştum .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Pratik Teknecilik Ansiklopedisi-John Vigor da yazıyor, başka yerlerde de yazıyor olabilir.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 27 Ocak 2018, 15:36:14 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: XC 45
#68: 29 Ocak 2018, 08:54:26
Eyüp reis mutlaka detaylı incelemiş bakmıştır. Beğendiği de muhakkak. sonuçta bildiğim eşi ile uzun seyirler yapacağı da dikkate alındığında son derece uygun bir seçim gibi duruyor..BU ayrı..

Ancak bu bir charter tekne.. BU tekne ile uzun yol yapılmaz.. Yapılır da çok zorlanılır.. Ciddi bir kıçtan gelen dalgada bu teknenin kıçı suya vurduğunda bu teknede olmak istemezdim..
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#69: 29 Ocak 2018, 10:27:59
Eyüp reis mutlaka detaylı incelemiş bakmıştır. Beğendiği de muhakkak. sonuçta bildiğim eşi ile uzun seyirler yapacağı da dikkate alındığında son derece uygun bir seçim gibi duruyor..BU ayrı..

Ancak bu bir charter tekne.. BU tekne ile uzun yol yapılmaz.. Yapılır da çok zorlanılır.. Ciddi bir kıçtan gelen dalgada bu teknenin kıçı suya vurduğunda bu teknede olmak istemezdim..

Ersin reis XC 45 ‘e  Charter dedin ya taş olursun  Demedi deme. 😀

Bu XC50 belki Eyüp reisin ilgisini çeker Bizim marinadaydı çok güzel bir tekne.

https://www.inautia.com/used-boat-31509040170798100995548534898454.html
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2018, 10:33:30 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: XC 45
#70: 30 Ocak 2018, 11:37:42
Şimdi böyle konular gelince aslında çok önemli bir fırsat yakalamış oluyoruz şu bahsettiğim yeni forum kültürü ile ilgili.

xc 45 Önemli bir marka.. Eyüp abi beğendiğine göre diğerlerine göre birçok önemli farkı da vardır eminim.

İşin ince tarafı şurada.. Ki Eyüp abi de o yüzden konu başlığı açmış burada.. Ben böyle bir bedel ile tekne alıyor olsam , en absürd yorumu bile duymak isterim.

Ben de fütursuzca sallıyorum işte.. Öyle düşün..


  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: XC 45
#71: 30 Ocak 2018, 12:22:58
Ben yine bir hikaye ile başlayayım. ;)

Yıllar önce eşim özel bir tohum firmasında çalışıyor ve patronu Çeşme'de yazlıktan her gün İzmir'e geliyor diye karavan o zamanki adı V kamp olan Çeşme'deki kampinge  konuşlandırmışım.
O zamanki yatım da önümde salınıp durur.
Motoryatçı olan patron ve ben yelken dersi alalım istiyoruz.Nereden buldum hatırlamıyorum ama İstanbul'lu bir abimiz teknesini Ilıca'da balıkçı barınağına bağlamış ve ders verecek meraklı arıyor.
Hemen aradık abimizi. Adı Fikret Elbirlik imiş ve teknesi de bir X yacht.
Bizim bildiğimiz X o zamana kadar X ,Y ,Z ekseninden öte değil.  ;D
Ben ,eşim,patron ve bir arkadaşı daha 4 kişi tekneye vardığımızda gözümüz tekne görüyor :o
Sonradan öğreniyoruz ki Fikret abimiz yelken camiasında ciddi  yeri olan bir İstanbul beyefendisi.
Tekne hakkında biraz bilgi veriyor ve hemen açılıyoruz.
Ana yelken açılıyor ama Cenoa ortada yok.Arka kamaranın biri çuvallar ile dolu.Ayrılmadan önce abimiz oradan bir çuvalı çıkarıyor, eşimin de yardımım ile başa görürüyoruz. Cenoa çuvalda ve rooler yok.Allah allah çok mu pahalı ki bir roller diyorum.
Zaten barınaktan ayrılırken çapayı da halatı elle çekerek yerine aldık.
Abimizin durumu biraz zayıf galiba diye düşünüyorum.
Ben ekibin en tecrübelisiyim diye beni muhatap alıyor ve bir şey istenecekse benden istiyor abimiz.Ve cenoyı da basıyoruz.O hafif rüzgarda bizim X, 3 boyutlu eksenden çıkıyor ve 4. boyuta geçiyoruz.Uçuyoruz mu ne? Daha önceden farklı teknelere binmiş ve yelken yapmıştım.Ama bu tamamen farklı bir boyutta idi.
Fazla uzatmayayım çok güzel günlerdi ve çok faydalı oldu bize.
Abimiz teknenin boğazda broşa girdiğinde çekilmiş fotoğrafını verdi ve hala karavanımızı süsler.
Kendisi yarışlar için özel bir tekne yaptırdı ve tekne satılığa çıktı.Çok istedim ama durumumuz yoktu.
Birileri İtalya'dan gelip aldılar diye biliyorum.

Uzun hikayenin kısası yakışır Eyüp kaptanıma. :)xx :)xx :)xx

Not:Cenoa her sefer dönüşü güzelce katlanıp torbasına ben ve eşim tarafından konuluyordu.Hocamız şimdiye kadar böyle uyumlu ve güzel yelken katlayan olmadı diye de bizi şımartmıştı.
 Hani diyorum ki zaten ufak tefek olan bendeniz Girit falan gibi uzun yolda yelken torbalarının olduğu baş kamarada da çok rahat uyurum.Hatta onları okşar hikayeler bile anlatırım ;D
Anlayan anlamıştır herhalde ;)
  • IP logged
DeDe

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#72: 30 Ocak 2018, 12:38:30
Mesaj alınmıştır bekliyorum ozaman Utku reisim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: XC 45
#73: 30 Ocak 2018, 14:16:54
Atmak serbest ya...

Ben olsam yarış teknesi imalatçısından gezi teknesi almazdım. Hele okyanusa çıkacaksam hiç almazdım. Her ne kadar adı gezi de olsa ABD'lilere sorarsanız bu tekne yarış teknesidir, ed  iyisinden gezi yarış sınıfına girer. Açık denizde ikisi birden olmuyor, ya gezi olacak ya da yarış. Hızlı gezi teknesi olmaz, Gezi teknesinde otopilota bağlar, aşasğıda çay yaparsınız, Yarış teknesinde dümenden ayrılamazsınız, ayrılsanız bile rüzgar üstüne çıkar ayaklarınızı sarkıtır safralık yaparsınız. 
  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Ocak 2018, 17:19:40 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#74: 30 Ocak 2018, 19:17:07
Atmak serbestmiş buda benden gelsin: Swan falanda almayın sakın oda yarış teknesi yapıyor ya çay içemezsiniz sonra. Güzel espri yapmış Ahmet reis.
  • IP logged

 
Yukarı git