Ana Menü

XC 45

Başlatan Eyüp Oğan, 22 Ocak 2018, 23:38:11

« önceki - sonraki »

Eyüp Oğan

Sevgili Reisler,

Epeydir, içinde uzun süre yaşamayı düşündüğüm, uzun seyirler planladığım bir tekne arayışında olduğumu biliyorsunuz. (Eşimle birlikte DADD'ın Atlantik projesi ve devamı Dünya turu şeklinde bir düşüncemiz var, umarım gerçekleşir..)

En son olarak X-Yacht'ın Cruise 45 modelini inceliyorum. Tüm dokümanlarını inceledim, standard donanım ve opsiyonları liste halinde temin ettim.

Bu Perşembe Düsseldorf fuarına Xc 45 ve başka tekneleri de görmeye gidiyorum.

Benim siz değerli reislerden isteğim; Bu bahsi geçen tekneyle ilgili olumlu ve olumsuz yönleriyle ilgili değerlendirmelerinizi paylaşmanız.

https://www.x-yachts.com/tr/yachts/xc/xc-45/

Ersin Böke

gitmişken ahşap teknelerin olduğu alandan bir iki fotoğraf ta eklersen.. :)

Eyüp Oğan

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 22 Ocak 2018, 23:43:07
gitmişken ahşap teknelerin olduğu alandan bir iki fotoğraf ta eklersen.. :)

Elbette, memnuniyetle.. :)

Tan Kaan Özkan

Bir hayli sabırla uzun süredir arıyorsunuz abi, umarım gönlünüzdeki gibi bir tekneye kavuşursunuz. Dünya seyahatine de.


Mutlaka XC-45 ile ilgili ciddi araştırma yapmışsınızdır. Öne çıkmasının nedenleri nedir ?

Bir de Wauquiez Pilot Saloon 42 inceleme şansınız oldumu ? Benim görme şansım olmadı ama ilginç gelen bir tekne.
Fuarda bakmak üzere aklınızda bulunabilecek bir alternatif olabilir bence.

Burak Doneray

Eyüp reis Katalog değerlerinde Tam dolu seyir ağırlığında stabilitesini ve polar diagramını paylaşmışlar tekne 120 dereceye kadar pozitif doğrulma açısını koruyor olarak veriyor.Burada sanırım önemli olan bu tam dolu hali kaç tonluk bir yükleme.Çoğu  tekne üreticisi veya tasarımcısı bu veriyi sadece gövde ağırlığıyla hesaplıyor ve paylaşıyor .Yada üstüne 3250 kg ile hesaplıyor.Fuardayken ben olsam bu tam dolu ağırlık nedir veya üstüne ne kadarlık bir marjım var diye sorardım .

Hızlı tekneleri bende çok seviyorum sizlere çok güzel keyifli bir yolculuk diliyorum.

Eyüp Oğan

https://www.x-yachts.com/wp-content/uploads/2016/10/Xc-45-Brochure-Web.pdf

Broşürü incelediğimde yapımında çelik bir kafes ve bu kafese salma ve ana direk bağlantısının yapılmış olması beni çok cezbetti..

Baktığım farklı marka yeni teknelerin çoğunun eğer center cockpit ise havuzluğu küçük, değilse de havuzluğun arkası düz veya düze yakın açık, bu da pupa seyrin çoğunlukla yapıldığı rota da (okuduklarımdan çıkarımım) havuzluğun çok ıslak olabileceği ve seyir konforunun azalacağını düşünmemden dolayı elemek zorunda kaldım..

Ayrıca çoğu markada su ve mazot tank hacimleri de düşündüğümden küçük.
Xc45 de bu hacimler oldukça tatminkar ayrıca opsiyonel olarak %30 dan fazla artırmak mümkün..

Benim sizlerden yorum olarak istediğim bir noktada salma olarak 2 farklı opsiyon mevcut. Standard olan 2.20 metre, kısa salma versiyonu ise 1.80 m.
Kısa salma yelken performansı açısından sıkıntı yaratır mı? Güvenlik açısından dezavantajları neler olabilir?

Burak reisim senin sorunu mutlaka soracağım..


Tan Kaan Özkan

Teşekkür ederim.

Burak Doneray

Boş ağırlığa eklenen 3250 değil 2270 kg mış düzeltmek isterim yanlış yazmışım .

Oğuzhan Oğuz

Eyüp reisim şimdiden yeni tekneniz hayırlı olsun. Sağlıkla mutlulukla uzun turunuzu tamamlamanızı diliyorum. Güzel seyir yazılarınızın devamının geleceği için ayrıca kendi adıma da mutlu oldum  :)

Eyüp Oğan

Alıntı yapılan: Oğuzhan Oğuz - 23 Ocak 2018, 01:53:39
Eyüp reisim şimdiden yeni tekneniz hayırlı olsun. Sağlıkla mutlulukla uzun turunuzu tamamlamanızı diliyorum. Güzel seyir yazılarınızın devamının geleceği için ayrıca kendi adıma da mutlu oldum  :)

Oğuzhan reisim, Henüz karar aşamasındayım..
Aklımda başka tekneler de var. Örn; Najad 450 CC, Malö 46 vb..
Senin yorumlarını da merak ediyorum..

Servet

Yorum yapacak bilgi ve tecrübem yok..
Ama söyle ''yayla'' gibi bir catamaranla daha rahat ve zevklimi olurdu dünya turu?
https://www.alubat.com/ovnicat-48

Ahmet Çelenoğlu

#11
X yachts daha çok hızlı, yani yarış teknesi üretimi ile bilinir. Hızlı bir gezi teknesi ise son zamanların seçimi oldu. Yarış teknesi tasarımına yakın tasarımlar yapıp gezi teknesi üretilmeye başlandı. Okyanus yolculuğu düşünsem benim seçimim daha çok gezi teknesi üreten bir firmaya yönelmek olurdu. 

Sığ salma sığ sulara girmekte avantaj sağlar ama özellikle orsa seyri daha zayıf olur. Dünya seyahati düşünülünce çok önemli olmayabilir ama örneğin Ege'de yelkenle gezmek için derin salmayı tercih ederdim.

Seçiminiz için:

http://heyamolahey.com/tekne-yapimi/tekne-secimi/msg16847

konusunu okumanızı, biraz daha derinlere inmenizi ve kendi ihtiyaçlarınıza göre nasıl bir tekneyi seçeceğinize karar vermenizi öneririm.

Serkan Güvenen

Eyüp reisim ,

Açıkcası yorum yapabilecek tecrübem ve bilgi birkimim yok . Yalnız herşeyin gönlüzce olmasını dilerim , umarım en kısa sürede projeleriniz gerçekleşir.

Ersin Böke

Ben zaten tarafım.. :) Benim yorum yapmam doğru olmaz.  ;)

Erdal Okur

Eyüp Reis
Okyanus geçme planlarınızdan dolayı öncelikle sizi tebrik etmek isterim.
Beğendiğiniz tekne yi inceledim,, gerçekten güzel ve sınıfına göre de sağlamlığı arttırılmış, kaliteli  bir tekne. Tekne seçiminde herkesin görüşü farklı olabilir ama tabii ki  ekonomi, beğeni ve beklentilerinize göre sizin için en iyi seçimi ancak kendiniz yapabilirsiniz.   Yolunuz açık olsun.
.