Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tirhandil kış yarışları

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Tirhandil kış yarışları
#45: 07 Aralık 2017, 18:47:00

Gelelim Bülent'in bumbasına.. Süper yapmışlar.. böylece yelken yaparken biminiyi kapatsın istemişler ki yelken görülebilsin.

Allahsız :)
Bimini de güzel bir pencerem var. Sonra bimini kıça kadar uzanmadığı için arada kafayı kaldırıp görebiliyorum :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

B

Burak Doneray

Ynt: Tirhandil kış yarışları
#46: 07 Aralık 2017, 18:48:34
Markoni arma yani üçgen yelken yukarı çıktıkça daralıyor ancak bir yandan da twist ediyor. Zaten Çelenoğlu reisin dediği gibi yukarıda rüzgar kuvveti artıyor. O yüzden fazla yükten kurtulmak için yelkenin üçgen form sayesinde küçülüyor olması çok mantıklı. Ayrıca slot effect bölümünde görüleceği üzere , hızı artan rüzgar , yelken üzerinden daha çabuk ayrılacağından alanı küçülen üçgen formlu markoni arma süper uyum gösteriyor.

Gelelim Bülent'in bumbasına.. Süper yapmışlar.. böylece yelken yaparken biminiyi kapatsın istemişler ki yelken görülebilsin.

Ben serpinti körüğü diye anladım düz bir yelken için bumba aşağıda olmak zorunda yani tam tersi sert havada serpinti körüğünü kapatmak zorunda kalmak bencede kötü bir şey.

Bimini konusu apayrı bir konu çok çirkin bir şey güneşten kavrulmamak için malesef güneyde bir ihtiyaç ben kullanmıyorum her sene marsık gibi yanıyorum bu yüzden .
  • IP logged
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2017, 18:51:41 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tirhandil kış yarışları
#47: 07 Aralık 2017, 20:15:56
 :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Tirhandil kış yarışları
#48: 07 Aralık 2017, 23:35:49




Her durumda gurcata gerektiriyor. BU boydaki bir direği tutturmak için ciddi bir çarmıh yapısı var. Ayarları ayrı bir dert. BU kadar uzun bir direğin hem hafif, hem de bu kadar uzun olması için Alüminyum kullanmak gerekiyor. Alüminyum dayanımı malum olduğundan çarmıhlar son derece komplike. Yelkenleri sökmekte takmakta neredeyse uzmanlık istiyor

Valla devamlı söküp takıyorum haliyle hiç uzmanlık gerektirmedi :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Tirhandil kış yarışları
#49: 16 Aralık 2017, 18:33:46
Bodrum ahşap yat yarışlarına katıldığımız küçük bir tirhandil. Balonun üstündeki parça pimaş borudur. Benim balon bu tekneye çok büyük geldiği için tepesini, bir kaç defa borunun içinden geçirip boyunu kısalttık.

https://postimg.org/image/rh9bmxmjv/

  • IP logged

  • *
  • İleti: 232
Ynt: Tirhandil kış yarışları
#50: 19 Aralık 2017, 09:22:45
 Küçük bir katkı yapayım uzun direk için. Yelkenin aerodinamik verimliliğinin önemli ve belirleyici unsurlarının birisi “aspect ratio” denilen orandır. Türkçe’ye çeviremedim. Kısaca orsa yakasının kiriş uzunluğuna oranı. Bunu orsa yakası/alt yaka olarak alan da var, orsa yakasının karesi/yelken alanı olarak alan da. Büyük aspect ratio, uzun direk, dar yelken demek. Özellikle hafif havalarda çok etkili. Planör kanatları buna iyi örnektir. Sebebi, kısa kiriş (dar yelken) sayesinde güngörmezdeki basınç farkı azalacağından, türbülanstan dolayı oluşan sürtünme kuvveti (ing induced drag) ciddi şekilde azalır, tekne koşar. Ama rüzgâr arttıkça büyük aspect ratio yelkenin tekneyi bayıltma etkisi artar, daha erken camadan vurmak gerekir. Neticede bir tercih ve optimum’a gelme meselesi. Hanse’lerin hem ana yelken, hem ön yelkenlerinin aspect ratio değerleri çok yüksek. Az havada koşuyorlar. Sanırım rüzgâr arttıkça daha fazla twist ile yukarıdan hava boşaltıyorlardır?


BALIM SY
  • IP logged
BALIM SY

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tirhandil kış yarışları
#51: 19 Aralık 2017, 10:05:24
Ah be murat reis , şimdi mi yazılır bu.. ? Ne sopalar yedim ben bu yüzden.. Bu markoni armacılar tuhaf adamlar.. Sahiden.. daha yeni benzer bir tartışma vardı WBF da.. 'loose foot ' konusunda bir konu başlığı vardı. (loose footed , ana yelken alt yakasının sadece iki noktadan , baştan ve sondan bumbaya bağlanma durumu )

Ben de bermudan rig ile ilgili folkboat örneğini verdim. folkboat malumunuz camadan vurulmadan kullanılan bir yelkenli. Markoni armanın en güzel örneklerinden biri.  Ancak , tekne yarış teknesi değil ise , Belli bir büyüklükten sonra ikinci direk gerekiyor.. BU derece büyük cenovalı markoni arma , sert havada ciddi çapariz veriyor.

Hemen markoni armacılar başlıyorlar yaygaraya.. Modernlikten giriyorlar.. eski armaları suçlayıp çıkıyorlar..

Ama ısrarla malum markalar bu şekilde yelkenli üretmeye devam ediyorlar. Şaka gibi..
  • IP logged

 
Yukarı git