Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Direğe Tırmanma Sistemleri

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Direğe Tırmanma Sistemleri
#45: 19 Eylül 2017, 13:13:02
Nuri kaptanım,

http://www.denizdukkani.com/katlanir-basamak-paslanmaz-celik-montaj-tabani-85x60-mm

Ben bunlardan monte ettim.Ama krom veya Al dan yapılmış dik üçken şekilli diyebileceğim

ayakları tavsiye edeceğim.

Tek başına bir insanın teknede problem anında tırmanması esnasında tek tek açması gerekmesi

bence pek olumlu bir şey değil.

Yakışıklı duruyor mu? Eveeeet. ;D

Dilek'ciğim aynı zamanda sana da söylemiş olayım. ;)

Üstelik Al lamadan kendiniz bile imal edebilir veya çok ucuza imal ettirebilirsiniz.

Uzun dik kenar direğe gelecek,kısa dik kenar ayak basacak şekilde olacak.

2lik veya 3lük kalınca Al lama bence yeterli olur diye düşünüyorum. ?0-?

Al olduğu için tekne üzerinde, Al direğe montaj esnasında plastik pullaru yerleştirmek zahmeti de olmaz.
  • IP logged
DeDe

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Direğe Tırmanma Sistemleri
#46: 19 Eylül 2017, 13:40:40
Direğin mukavemetine etkisi olmuyor mu montajın?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Direğe Tırmanma Sistemleri
#47: 19 Eylül 2017, 15:52:24
Direğin mukavemetine etkisi olmuyor mu montajın?

Perçin boşluk kalmadan atıldığı ve o da Aluminyum olduğu için olmuyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Direğe Tırmanma Sistemleri
#48: 19 Eylül 2017, 16:28:11
Herhangi bir taşıyıcı sistem üzerinde (konumuzda direk oluyor) delik açıldığında mukavemeti zayıflar (binalarda beton kolona delik delinmez mesela). Direğe ne kadar yük biniyor bilemiyorum. O yüzden açılan deliklerin direğin mukavemetini kritik bir noktaya getirip getiremeyeceği konusunda bir cevabım yok. Eğer direğin görevi oluşan yükleri ıstralyalar aracılığıyla chain plate lere aktarmaksa eğer bir problem olmaması gerekir. Bu soruya Âli reis çok daha net cevap verebilir diye düşünüyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 974
Direğe Tırmanma Sistemleri
#49: 19 Eylül 2017, 19:14:09
Kardiyoloğunuzla görüşmeden tırmanmayın. Amca tepede kalp krizi geçirip hayatını kaybetmiş. 

https://patch.com/california/palosverdes/73-year-old-dies-while-tethered-sailboat-wilmington


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • IP logged
« Son Düzenleme: 19 Eylül 2017, 19:30:18 Gönderen: Hasan Toparlak »

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Direğe Tırmanma Sistemleri
#50: 19 Eylül 2017, 20:01:28
Herhangi bir taşıyıcı sistem üzerinde (konumuzda direk oluyor) delik açıldığında mukavemeti zayıflar (binalarda beton kolona delik delinmez mesela). Direğe ne kadar yük biniyor bilemiyorum. O yüzden açılan deliklerin direğin mukavemetini kritik bir noktaya getirip getiremeyeceği konusunda bir cevabım yok. Eğer direğin görevi oluşan yükleri ıstralyalar aracılığıyla chain plate lere aktarmaksa eğer bir problem olmaması gerekir. Bu soruya Âli reis çok daha net cevap verebilir diye düşünüyorum.

Direğe binen yükün hesabını yapmıştı Orhan Barut reis Geko da , ancak benim bildiğim ve daha önemli olan direk tabanına binen yük. Tekne ağırlığının üç katına kadar çıkıyor hatırlıyorum.

Oğuzhan reisim direğe açılan delik tabiiki yapıyı zayıflatır ancak içi boş bırakılmıyor burada perçin vs. Atılıyor. Zayıflama çok çok az ve ihmal edilebilir düzeyde kalıyor veya hiç zayıflamıyor diye biliyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Direğe Tırmanma Sistemleri
#51: 19 Eylül 2017, 20:14:19
Herhangi bir taşıyıcı sistem üzerinde (konumuzda direk oluyor) delik açıldığında mukavemeti zayıflar (binalarda beton kolona delik delinmez mesela). Direğe ne kadar yük biniyor bilemiyorum. O yüzden açılan deliklerin direğin mukavemetini kritik bir noktaya getirip getiremeyeceği konusunda bir cevabım yok. Eğer direğin görevi oluşan yükleri ıstralyalar aracılığıyla chain plate lere aktarmaksa eğer bir problem olmaması gerekir. Bu soruya Âli reis çok daha net cevap verebilir diye düşünüyorum.

Direğe binen yükün hesabını yapmıştı Orhan Barut reis Geko da , ancak benim bildiğim ve daha önemli olan direk tabanına binen yük. Tekne ağırlığının üç katına kadar çıkıyor hatırlıyorum.

Oğuzhan reisim direğe açılan delik tabiiki yapıyı zayıflatır ancak içi boş bırakılmıyor burada perçin vs. Atılıyor. Zayıflama çok çok az ve ihmal edilebilir düzeyde kalıyor veya hiç zayıflamıyor diye biliyorum.
Ben Orhan reisin yaptığı hesabı görmedim ama yükün tabana bindiği doğru. Yatay düzlemede ıstralyalara binen yükler birbirini karşılar. Ancak ıstralyaların düşey yükleri (direk tepesindeki) direğe biner ve direk bunu direk dibine iletir. Bu çıkarım doğru. Yazdığım cevapta da zaten buna aykırı birşey demedim Öcal reisim.

Ayrıca perçinlerin içi boş oluyor ve az da olsa mukavemet azalır ama bu kritik bir değere getirmez diye tahminde bulunmuştum. Elbette statik hesabına vakıf olmadığım için işin uzmanı olan Âli reisin cevabı elbette benim yazdığımdan daha muteberdir demek istemiştim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Direğe Tırmanma Sistemleri
#52: 20 Eylül 2017, 09:16:27
Benim yaşlı kızı İstanbul'dan almış gelmişiz İzmir'e.
Biraz ilerimizde 3 gurcatalı bir  teknenin sahibi ''yelken performansı nasıl'' diye sorunca.
Valla ben ben bu işlerde yeniyim,fena değil herhalde,ama sağanaklarda öyle yatma falan yapmıyor gibi bir cevap verince''neden yatsın ki,direk mi var bunda'' demişti.
Desene beni kandırdılar,ben bunu yelkenli diye almıştım deyip gülmüştük.
Benim tekne 10 metro ve herhalde direk de bir o kadar.
Zayıflasa bile kalanı bu yaşlı kıza yeter diye düşünüyorum ;D
Zaten yarışlara katılan karbon fiber direkli bir yelkenliye herhalde merdiven yakışmaz ;)
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Direğe Tırmanma Sistemleri
#53: 20 Eylül 2017, 09:52:19
Efendim , önce direğe çıkma yöntemleri adı altında kullanılan tırmanma aparatları 30 yaş ile sınırlı.  :)

En iyisi sepet vinç. Çıkıp , ne işiniz varsa adam gibi çalışıyorsunuz. Günlüğü 250 TL filan.

Yok , illa ben  trmanacağım diyorsanız, her durumda eğimli ve gergin bir yüzey yaratmak gerekiyor.

En kolay ve ucuz yöntem, basamakları ahşap, kenevir halatından yapılma denizci merdiveni.

Bu merdiveni mandarlardan birine bağlayıp yukarı çekiyorsunuz. Sonra kıç tarafa doğru artık teknenin durumuna göre , babalara ya da vinç ile mümkün olduğunca geriyorsunuz.

Ancak işin püf noktası bundan sonra.. Sonra ip merdivenin tam ortasından ve iki yanından iki halatla direk dibine doğru ayrıca geriyorsunuz.

Böylece , eğimli yani rahatça tırmanabileceğiniz , son derece gergin bir merdiven elde ediyorsunuz.
  • IP logged

 
Yukarı git