Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Şartmıdır..?

  • *
  • İleti: 91
Ynt: Şartmıdır..?
#30: 29 Mayıs 2017, 12:43:36


Bu konuda en güncel bilgileri Can hoca ve onun da yakın dostları olan Aydın Aydınlı ( saç tekne yapımı) ve Atilla Serdar Erdoğan ( Alüminyum tekne yapımı ) verebilirler.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
Ynt: Şartmıdır..?
#31: 29 Mayıs 2017, 13:12:41
Ne demiş atalarımız no woman no cry..... Ne kadar az o kadar rahat hayat. Hatta en güzeli teknenin olmaması o zaman hiçbir derdin olmuyor...

Şaka bi yana , buzdolabımın kartı yanmış (O şekilde almıştım tekneyi) kartı tamir edilmeyen ve değişmeyen modelmiş (Deniz zengini sever) komple motorla beraber değiştirdim. Yan komşum diyor ki yaa manyakmısın al benim gibi bi ofis dolabı 12 V'a çevir çöz olayı. Bakıyorum  zavallı oturma yerinin üzerine heyüla gibi dolap koymus teknenin içine etmiş bi de bana akıl veriyor... Usta yok servisler gelmiyor gitmiyor. Verdiğim parayamı yanayım adam bulamamaya mı. Neyse sanayiden gözü açılmamış kuzgun yavrusu getirdim marina girişte adamdan ayakbastı parası 150 lira alınca gözü açıldı tabi.....
Neyse bak Ersin'de varmı bu dertler yok...Adam bunları söylüyor doğruda söylüyor. Ama kime söylüyor evinde 100 çiftten aşağı ayakkabı olmadığı halde aile efradı her ay en az 5 ayakkabı daha alan , dolabında  tişörtlerin gömleklerin hepsini bir sezonda giyemeyen. TV'sinde 1000'lerce kanal olup bunlarda 10'unu bile seyretmeyen , 300 bin+ jipe binip arazi yüzü görmemiş , Kilitli duran 80 m2'lik salonunun kapısı misafirden misafire açılan bizlere..... O kadar doluyum ki kusmak istiyorum... Ama ne fayda.....

BU ARADA :
Benim gordugum elektrikli tuvalet de oyle sadece 1 düğmeye basmakla olmuyor. Tam hatırlamıyorum ama önce bir düğmeye basıyorsun sonra baska bir düğmeye sonra ilk bastığın düğmeye bir kere daha basıyorsun. Sonra tekne tuvalet kullanma kuralları hakkaten ciddi anlatılması ve anlanması gereken şeyler. Tuvaleti kullanmayı tam anlamamış birinin size rezil olması bir yana sistemi rezil etmesi de ihtimal.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2017, 13:25:49 Gönderen: Bulent Berksan »
I need your clothes your boots and your motocycle

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
Ynt: Şartmıdır..?
#32: 29 Mayıs 2017, 13:31:52
Tekne yapımı konusunda cok dikkatimi ceken merak ettigim besmaran firmasımı diyeyim atolyesi mi ziyaret etmek istiyorum. Bilmeyeniniz yoktur eminim (Ben de hakkındaki bilgileri gg ve bizim forumlardan elde ettim) ama var ise mutlaka google'da araştırıp adam neler yapmış Hayat hikayesinde hayran olduğum Erkan amcayla tanışmak da önemli bir amacım. Varmısınız bir arabaya doluşup gidelim burdur'a?
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Şartmıdır..?
#33: 29 Mayıs 2017, 14:08:35
Ersin,
Atkin & Şürekası Kumpanyası teknenin sac ve ahşap imali durumunda ağırlıklarını da belirlemiş ve study plan'larda belirtmiş olmalı ?
Sac teknenin ille ağır olması gibi bir kural yok. Mesele 4mm altındaki saçlarla çalışmanın ( kaynak işlemleri ) göreceli zorluğunda ; yani özellikle ufak teknelerde hesap kitap sonucu bulunan yeterli kalınlıktaki sacdan daha kalınının kullanılmasında ( abartarak söylüyorum, sac tekneyi gemi kaynakçısıyla değil, ince sac işlemeye alışık birinci sınıf bir  oto kaportacisiyla yap, 4 mm yerine 3 veya 2,5mm sac kullan, çelik teknen ahşap veya fiber kardeşinden hafif olsun !  ;D )

Tekne büyüdükçe gerekli saç kalınliğı artacağı için 11-12 m boydan itibaren zaten hesaplarin gösterdiği minimum saç kalınliğı 4mm ve üstü olacağından , teknenin başka malzemelerle inşa edilmişlerden ağır olmasına bir neden yok.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Şartmıdır..?
#34: 29 Mayıs 2017, 14:11:50

Şaka bi yana , buzdolabımın kartı yanmış (O şekilde almıştım tekneyi) kartı tamir edilmeyen ve değişmeyen modelmiş (Deniz zengini sever) komple motorla beraber değiştirdim. istiyorum... Ama ne fayda.....

"kartı tamir edilmeyen ve değişmeyen modelmiş"
Yahu bunu kim demiş? hiç öyle şey olur mu?Dolabın kartı da değişir yada tamir olur.Hatta değişimde size sorarlar bile:Sıfır kart mı olsun yoksa revizyonlu yani tamir edilmiş kart mı olsun?
Arızalanmamış ekovatı neden değiştirecekmişim ?
Sarma sistemli ana yelken yırtılırsa Direkle beraber mi değiştiriliyor?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
Ynt: Şartmıdır..?
#35: 29 Mayıs 2017, 15:18:34
Zorla getirtebildiğim ilk servis aynı şeyi söyleyip  koltuk altındaki ünitenin komple değişmesi gerektiğini (2200-2700 TL arası + işçilik) söyledi. Sanayiden getirttiğim dolapçı ise sistemi komple götürdü, kart yanı teşhisini o da koydu , kartı alırım dedi bana sonra ayrı bulamayınca aradı beni "abi bizim normal dolap kartları 100-150 lira ama bunun kartı ayrı satılmıyormuş?? motoru ile beraber satılıyormuş deyince"  motoru ile beraber aldırttım 175 $'a gazı işçiliği ayakbası parası ile 1000 liram gitti.
dediğiniz gibi yanıltılmış olma ihtimalim de var tabi... Deniz zengini sever. ?0-?
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Şartmıdır..?
#36: 29 Mayıs 2017, 16:07:43
Hay ağzına sağlık Bülent reis,

Güneş enrerjisinden elektrik elde ediyor olmak çok önemli bir teknoloji. Keza gps. Bundan yüzlerce yıl önce insanların konum bulmanın yöntemini bulmak için nasıl çırpındıklarını düşünürsek hele.

Önemli olan geçmişin birikimleri ile yeni kazanımları bir estetik ile , zerafet ile bağdaştırmak.

Geçmişin kazanımlarını yok sayarak ya da sadece geçmiş ile yaşamak ta doğru değil.

Bu estetik ve zerafeti yakalarken kolay kullanım da çok önemli. Fonksiyonellik elbette.

Tüm bunları yaparken, teknoloji gibi pazarlanan vahşi kapitalizim tuzaklarına da düşmemeli.

Kişsel tercihlere bir şey dediğimiz yok. İsterseniz buz yapıcı, derin dondurucu da koyar teknenizi dondurmacı kayığına da çevirirsiniz. Kim karışır. ?

Tüm bu yazacaklarım benim görüşlerim. Bence demekten sıkıldım. Lütfen bu şekilde okuyunuz.

Bir yelkenli teknenin karekteristiğini öncelikler belirler. Yelkenli bir teknede öncelik doğru ve rahat bir şekilde yelken yapabilmektir. Teknenin her yerine her havada ulaşabiliyor olmak, teknede ayakta durmaktan daha önemlidir. Yelken yaparken bimini üzerindeki güneş panelleri yüzünden ana yelkeni göremiyorsanız ve bu sizi rahatsız etmiyor ise doğru tekne kullanmıyorsunuz demektir.

Yelkenli bir teknede, yelken performansını olumsuz etkileyebilecek bir yapı öngörülemez. Siz elbette tercihinizi farklı kullanabilirsiniz. Burada sizin tercihlerinizi yermiyor ya da eleştirmiyoruz. Karıştırılan bu.

Teknenin kıçındaki güneş paneli taşıyıcısı ve üzerindeki güneş panelleri sizce hoş bir görüntü mü. ? Çok basit bir cevap öyle değil mi. ? Çok çirkin bir görüntü. Teknenin kıçında matafora eğer iyi tasarlanmadıysa çok sakil duruyor mesela.

Hareket etmemizin neredeyse yasaklanacağı bir dünyada yaşıyoruz. Bir tuvalete iki pompa basmak bile zor gelmemeli insana.

Ben teknenin zerafetini, karakteristiğini bozacak hiçbirşey yapmam. Buzdolabı koymak için güneş panellerini büyüttüğümü ve krom taşıyıcı paneller koyduğumu, Bimini ve sprayhood koyduğumu Düşünsenize bir.

Sadelik ve basitlik ve mütevazilik zerafeti de beraberinde getiriyor. Bumbanın üzerine atılmış ve vardevela tellerine bağlanmış basit bir tente hem mahremiyet sağlıyor hem de sıcaktan ve yağmurdan korumuyor mu. ? Seyir sırasında söküveriyorsun bitti gitti.

Seyir yaparken dalga geliyormuş. Yahu tabi gelecek. Denizde değilmiyiz sonuçta.

Bu yazdıklarımı kendi tercihleri için eleştiri olarak görenler , aslında kendi tercihlerini empoze etmeye çalışmış olmuyorlarmı?

Şu camida ne gerek var buzdolabına, ahşap iyidir diyen kaç kişi var da bu kadar tahammülsüz olabiliyorsunuz.?

Bu küçük, pilot cutter, ben sahibi olduğum sürece, denizciliğinden ve yelken performansından feragat edecek hiç bir yapıyı üzerinde taşımayacak. Ancak performansını arttıracak, her türlü teknolojiyi kullanamaya devam edecek. Bu açıdan bakıldığında buz dolabı Tayo Mar için bir öncelik asla olmayacak.

Herkese, küçük ama doğru bir tekne ile Ege denizinde vızır vızır üstelik güvenle gezilebileceğini, kimi lükslerden ve gereksiz ekipmanlardan feragat ederek çok uygun bedeller ile tekne sahibi olunabileceğini göstermeye devam edecek.

Ahşabın zannedildiği gibi zor olmadığını, kimi durumlarda çok daha üstün olduğunu, her şeyden önce denizde yüzdüğünü , fiber gibi geri dönüşümsüz bir malzeme olmadığını göstermeye devam edecek.

Markoni arma ve cenovadan başkaca arma ve gövde tipleri olduğunu her seyir yaptığında gösterecek.

Üstelik bunları, denizciliğinden ve zerafetinden feragat etmeden yapacak. Deniz severler O nun her seyre çıktığında fotoğrafını çekmeye devam edecekler.

Kimi dostlara havuzluklarında soğuk içkilerini yudumlarken görüntüsü ile keyif verneye devam edecek.








  • IP logged

  • *
  • İleti: 224
Ynt: Şartmıdır..?
#37: 29 Mayıs 2017, 16:20:26
Şartmıdır değilmidir bilmem ama teknolojinin nimetlerinden teknolojiye esir olmadan sonuna kadar yararlanmak gerektiğine inanıyorum. En basiti resimdeki bir buzdolabı kompresörü ve boyutlarına bakın teknede kullanmak için muhteşem. Hiçbir görüntü kirliliği olmadan istediğiniz gibi projede kullanabilirsiniz.


Ben yeniliklere her zaman açık biri olarak olmazsa olmaz demem ama olursa ne zararı olabilir derim.. İmkanınız varsa konfor veren herşey kullanılabilir bence.
  • IP logged
Bazıları oturur ve hayatı seyreder; bazıları denize açılır ve hayat onları seyreder!  M/Y HIZ

  • *
  • İleti: 975
Ynt: Şartmıdır..?
#38: 30 Mayıs 2017, 10:57:33
Efendim iki ay önce malumunuz Marmaris e yarışlara gitmiştim. Burak sağolsun beni joya Del Mar ' a götürdü. Çok şirin butik bir otel. Küçük bir iskelesi de var. Önüne tekneni bağlıyorsun, çamların arasında küçük bir kumsalı var. Fiyatlar da makul.

Böyle yerler arıyorum bir iki tane daha. Fikri olan. ?


Herşeyi özetlemiş oluyoruz böylece :)



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Şartmıdır..?
#39: 30 Mayıs 2017, 12:38:32
Efendim iki ay önce malumunuz Marmaris e yarışlara gitmiştim. Burak sağolsun beni joya Del Mar ' a götürdü. Çok şirin butik bir otel. Küçük bir iskelesi de var. Önüne tekneni bağlıyorsun, çamların arasında küçük bir kumsalı var. Fiyatlar da makul.

Böyle yerler arıyorum bir iki tane daha. Fikri olan. ?

Amaç tekneni bağlamak ve hatta yıllık bağlamak mı? Öyleyse özellikle Hisarönü'nde, ORhaniye'de çeşitli iskeleler mevcut. Tayomar'ın derinlik sıkıntısı olmadığı için bir çok iskelenin değerlendiremediği noktaları değerlendirme fırsatı yaratacağı için makul fiyat yakalayabilirsin.

Amaç, eşim-kızım teknede kalamıyor; onlarla gündüz beraber olup, akşam medeniyet istiyoruz diyorsan yine adres Hisarönü Körfezi bilgim dahilinde...
a) Kuzbükü Neighbours: elektrik yok; su kuyudan. Tüm malzeme tekne ile Bozburun'dan. Restoranın üstünde çok şık ve temiz (gerçekten) iki odası var
b) Selimiye: bir çok pansiyonun önüne kıçtan kara ya da alarga kalabilirsin; en kötü 100 m yürürsün, köy iskelesine bağlanırsın.
c) Palamutbükü : çok güzel bir barınağı var; 50 m mesafede de restoran ve opansiyonlar.
d) Hayıtbükü : iskele varmış yıkılmıştı geçen sene. O nedenle bağlanamadık. Ama Tayomar'a bağlanacak yer var. Orada da restoran ve pansiyonlar deniz dibinde

Umarım yardımcı olur. Eğer doğru yoldaysam ve detay istersen yaz, ara... Yap bişiiler. 
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Şartmıdır..?
#40: 30 Haziran 2017, 18:22:23
Ersin,
aylak bakkal eski veresiye defterlerini karıştırırmış misali ( galiba böyle değildi bu özlü atasözü ya neyse ) 40 derece sıcakta ayrılamadığım Istanbulda oturunca eski dergilere sardırdım.
Şu Danimarka usulu yelken seyri yazısı çıkıverdi karşıma.
Kısaca özetleyeyim bari, bir hizmetim olsun camiamıza :

Testi Haziran 2016 sayisinda yayinlamış die Yacht. Bunun için Mallorcada iki 2011 model Oceanis 34.2 kiralamışlar. Bir tekne her seyirde sadece yelkenle seyretmiş. Diğerinde motor ile birlikte çeşitli yelken konfigürasyonlarını denemişler.
Bu arada da motorların yakıt sarfiyatını da takip etmişler ( ki burada konumuzla ilgisiz ama ilginç bir özellik ortaya çıkmış ; salt motor ve motor/yelken birlikte seyirde AYNI motor devrinde motor/yelken giden teknede yakıt sarfiyatı sadece motorla giden tekneye göre % 10 kadar düşüyor. Beklenmedik bir sonuç değil aslında ).

Topladıkları diğer veriler elbette teknelerin hızı, bayılma, sallanma/ yuvarlanma ve teknenin boyuna ekseninde rotadan kaçma açıları...

Orsa seyirde çikardıkları sonuçlar ve gözlemler şöyle :

Sadece motorla : Düşük devirde teknenin sallanma yuvarlanma ve rotadan kaçma eğilimi en yüksek. Yol verdikçe bu açisal hareketler azalıp tekne dengeleniyor fakat bu defa da sertçe dövünmeye başlıyor

Tam arma + motor : çok düşük motor devirlerinde dahi ( 1500 - 2000 d/d) teknenin hareketleri yumuşuyor, sakinleşiyor. Hız elbette artiyor. Tekne yelkenle girebileceginden daha fazla orsalayabiliyor.

Gonova + motor : yine gayet düşük devirle dahi daha konforlu ve hızlı seyir. Ancak genova erken boşladığından tam armayla olduğu kadar rüzgar üzerine gidilemiyor

Ana yelken + motor : Ilginç sonuç seyir hızının genova ile olduğundan daha düşük olması. Ama teknenin en konforlu seyri bu kombinasyonda. Tekne bayılmadan seyredebiliyor ama arada dövünebiliyor.

Geniş apaz seyir :

Motorla : huzursuz ve çok dümen basmak gerektiren bir seyir. Çok sallanma yuvarlanma var, hızi arttırmak çare olmuyor

Tam arma + motor : Tatsız seyir özellikleri değişmiyor, ama hız önemli oranda artıyor

Genova + motor : Tekne daha sakin seyrediyor, hızda önemli bir azalma yok. 2500 dd da tam arma + motor seyriyle aynı hızı yapabiliyor

Ana yelken + motor : Konforsuz bir seyir, ancak makina çalışınca hız önemli biçimde artıyor

Ortaya koydukları genel bir saptama ise motor / yelken gidilecekse motora fazla yol vermenin anlamsız olduğu. 2000 - 2500 d aralığında motoru koşturmak konfor ve hız kazanımı ve yakıt sarfiyatı açısından en uygunu.

Yani bendeniz bir Türk oğlu Türk olarak yine canım sıkıldığında Danimarkalı usulü genova + motor düzenime devam. Yanlış yapmıyormuşum.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Şartmıdır..?
#41: 30 Haziran 2017, 21:08:35
Aali çok teşekkürler.

Motor yelken seyir yapmak zorunda olduğumuzda son derece önemli bilgiler,

Anladığım, konfor seven dostlar, cenova motor seyri yerine ana yelken , motor seyri yaparlarsa belki daha yavaş ancak daha tekneyi baymadan seyir yapabilecekler. Üztelik ana yelken ıskotası ellerinin altında olduğundan sağnaklarda ıskotayı boşlayarak , ya da rüzgar yön değiştirdiğinde ana yelkeni daha rahat ayarlayabilirler diye düşünüyorum.

Şimdiye kadar bu konuda birşey okumamamıştım.. Çok faydalı oldu gerçekten.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Şartmıdır..?
#42: 30 Haziran 2017, 21:15:17
Özellikle kafadan geliyorsa rüzgar anayelkeni açarım. Hava sıfırsa yine açarım. Biraz da zahiri rüzgara taşırım. Tekne suya iyice yapışır. Konfor artar. Ignecikten gelen düşük rüzgarda hayrını görmedim.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git