Efendim, artık uluslararası hizmet vemekteyim. An itibarı ile forum karışmış bulunuyor.
Şöyle ki..
Efendim Thomas Gilmer , ilk blue moon ' u Avrupa da yaptırır. Ancak Blue Moon ' un Amerika da Golden Gate köprüsünün önünde yelken yaparken fotoğrafı vardır.
Bir blue moon kullanıcısı, bu teknenin Amerikaya nasıl gittiğini sorar. Gilmer hayattayken bu soruları hep geçiştirmiş.
Bu muhabbet yapılırken, bir başka ahşap tekne takıntılı olan, Blue moon dan sonra Gimer in yaptığı bir kech tekneyi sorar. Bu tekne de Necati Zincirkıran ın sonrasında Ahmet Çelenoğlu nun Neptün den başkası değil.
ben de teknomarin tarafından Neptün ü yeniden hayata döndüren refit videosunu paylaştım. Arkasından da bir blue moon replikası olan Tayo Mar ın full arma fotoğraflarını paylaştım.
Thomas Gilmer , Amerikalılar için önemli bir tasarımcı. ilk blue moon aynı Kısmet gibi müze de duruyor.
Thomas Gilmer in iki önemli tasarımının Türkiye den çıkması ce üstelik ciddi şekilde kullanılıyor olması yabancı ahşapçıları şaşırttı.
Ben de sizin artık kustuğunuz, gargari halkası, bocurum, randa armanın özellikleri filan yazıverdim.
Orada Matay tarzında bir üye ki Matay olduğundan da şüpheleniyorum, benim tezler ile kafa buldu.
Hani ben teknelere motor konduktan sonra yelken teknolojisi geriledi diye tuttuuyorum ya, Bu Matay kafası üye, başladı kafa bulmaya, Dediğim doğru olsaymış motosiklet olmazmış, hala bisiklete binmeliymişiz ya da tekneleri neden son
Teknoloji ile boyuyormuşuz filan. Eski usül boyasaymışız o zaman,
Tam da eskiye rabet olsa bit pazarına nur yağardı diyor arkadaş. markoni armaya da toz kondurmuyor tabi.
Tabi orada tahtacı çok. Bir başka üye , Ersin demek istiyor ki diye başlayıp,
" former era " diye bir kavram dan bahsetti..
Geliyor efendim.. Bakalım neymiş bu former era..