Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: (Benim gibi ) salaklar için alternatör germe aparatı montajı tüyoları

  • *
  • İleti: 3573
Efendim whatsup gurubunda Kabaali paylaşınca çok ilgimi çekti bu aparat. İstanbul 'dan Sanela 'yı getirirken kayışı 10 defa kasmak zorunda kalmıştım çünkü. Alanya 'da bu kayış diye gevşiyor diye baktığımda orjinal parçanın yalnış yere takılmış olduğunu görüp düzeltmiştim.

Ancak bu aparatı alana kadar hiç bir zaman istediğim standart gerginliği yakalayamamıştım. Sonuçta çoğunlukla yalnız seyir yapıyorum ve bu işi tek başıma yapmam gerekiyor. O yüzden bu aparat benim için çok önemli idi.

Şimdi montaj ile ilgili detaylara geçmeden önce gerekli ekipmanları sıralayayım. En önce keçeli kalem. Bunu Suat kaptandan da duyunca burada da yazmak istedim. Katlanır pervaneyi de düzgün monte etmek yine bu keçeli kalem ile oldu. Basit. İşaretlemeye yarıyor işte. Ama bu olmaz ise işiniz doğru gitmiyor.

İkinci önemli konu ne sökerseniz sökün mutlaka önceden resmini ya da videosunu çekin. Bazen hatırlamak gerçekten mümkün olmuyor.

Şimdi gelelim aparata. Bu aparat Yanmar motorlar için söylüyorum orjinalinden daha derin ve uzun. O yüzden benim gibi Ali Rıza beyi arayıp " yanlış bu parça " diye saçmalamayın.

Montajdan önce mutlaka alternatörü sökün. Çünkü kimi alternatörler daha önce değişmiş olabiliyor ve yerine bol geliyor. O yüzden benimkinden bir dolu pul düştü. Boşluk benim 27 beygir Yanmar 'da pullar ile doldurulduğundan alternatör bir miktar önde idi. aparat bu yüzden ilk başta yerine tam oturmadı. Kayışı "line " almak için işin sonunda belkide öndeki somuna bir ya da bir kaç pul eklenebilir. Yerinde karar vermek gerekiyor.

diğer bir konu ise bu aparat daha uzun. Baş taraftaki vida dışarıda kalacak ve öyle gerilecek sanıyorsanız öyle değil. sıkma somunu hemen aparatın üstünde kalıyor ve iç kısımdaki uzun vida siz sıktıkça alternatörü yukar hareket ettiriyor ve kayış geriliyor. Bu kadar basit.  Yani yerim dar bu buraya sığmıyor diye benim gibi Ali Rıza beyi aramayın demeye çalışıyorum.

Kayışın  "line " de olup olmadığını anlamak için ise Suat kaptandan öğrendiğim bir yöntem var. Motor çalışırken kayışa fener tutup gölgesine bakmak ciddi bir fikir veriyor. Ancak en doğrusu Ali Rıza beyin önerdiği gibi su terazisi ile kontorl etmek.

Durum böyle arkadaşlar. fotoğrafları whatsap gurubuna yükledim. İsteyenler oradan baksınlar ya da Ali Rıza beyi arasınlar.

Bir teşekkürü de bizim Kabaali hakediyor açıkçası. Bu akçeli işleri sevmeyiz doğru ama bu kendisinin de dediği gibi çok farklı bir durum idi ve hayatı kolaylaştıran bu tür ürünleri yapan dostları mutlaka desteklememiz gerekir diye düşünüyorum ben de. Şimdi kafayı şu eksoz dirseğine taktım. Ali Rıza bey ondan da yapmış. Kontrol edip onu da sipariş edeceğim gerekirse.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2023, 23:04:12 Gönderen: Ersin Böke »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1177
Ersin abi eline sağlık buraya aktarmanda güzel olmuş artık arşivlerde  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5808
    • Son Denk Kayıkçısı
Aparatın fotoğrafını da ekleyelim merak edenler için. Hakikaten gerdirmek için çekiç sapı, levye falan kullanmaya son.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 35
  • Mavilerdeyim
Her iki ürünü iki yıldır kullanıyorum.Çok titiz bir mühendislik çalışması ile hatasız yapılmış,dizayn edilmiş,kaynakları da uygun ortam ve nem sıcaklığında 316L elektrot ile yapılmış egzoz dirseği için Ali Rıza kaptanıma teşekkürler.
  • IP logged

 
Yukarı git