Teşekkürler bilgiler için Özgür kaptanım, o zaman hem açarken hem kaparken kafayı rüzgara hafif açılı verip ama ıskotayı da boşlamadan ve yapraklatmadan yelken dolu iken mi yapmak gerekiyor bu işleri?
Yük oluşturacak kadar dolu olmasın, sarmayı zorlaştırır, biraz yapraklanmak da sorun değil, ama tamamen boşta da olmasın, büyük yapraklanma bol sarılmaya sebep oluyor.
Benim uygulamam kapatırken mümkün olduğunca rüzgara dönmek (ama 15-20 derece açıya kadar çok sorun değil, ıskotayı biraz boşalayıp bumbanın bu açısını sıfırlamak mümkün) altyaka gergisini komple boşluyorum ama vinçten çıkartmıyorum, gevşek şekilde 2 tur sarılı bırakıyorum, anayelken furling'ini sardıkça elle altyakayı gönderiyorum. Böylece güngörmez yakası ne çok boş kalıp büyük yapraklanma yapıyor, ne de sarılamayacak kadar gergin oluyor.
Sarma ana yelkenin sevdiğim bir özelliği de, bazen rüzgara dönmek istemediğiniz durumlarda, daha kontrolü olarak tabi, küçük küçük pupa giderken bile sarıp kapatabiliyorsunuz. Kolay değil, çok iyi bişey de değil ama mümkün ve bazen ağır denizlerde ihtiyaç oluyor. Klasik yelkende hayali bile mümkün değil bunun.
Ve Hasan abinin dediği gibi, güngörmezdeki gradin halatı çok gergin ise sararken en sonda bir potluk yapıp sıkışma ihtimali var, çok gergin ise kapatırken onu da bi rahatlatmaya fayda var.
JAT-L41 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi