Çanakkale Boğazı’nı yokuş yukarı geçmeyi artık tecrübe etmiş biri olarak bu başlık altında ben de yazmak istedim 🙂
Tamamen rüzgarsız iki günde geçtik boğazı. Hatta ilk gün hafif lodos vardı. Karşılaştığımız en büyük akıntı Ege’den girişte Kumkale burnunda oldu, 3 kn kadar. Boğaza girdikten sonra ilk başta güney kıyısına nispeten yakın seyrettik ama bir nedenle gemi yoluna yakın düştüğümüzde akıntı hızının azaldığını gözlemledik. Üstelik gemi yolu boğaz boyunca en kestirme güzergah olduğu için bir reisin tabiriyle gemi yolunun bir tık dışından giderek Çanakkale’ye vardık. Şartlar çok uygun olduğu için devam etmeyi düşündüysek de Ayvalık’tan beri seyirde olduğumuz için fazla yorulmuştuk ve durup bir gece dinlenmeye karar verdik.
Tüm boğaz geçişi boyunca karşılaştığımız tek olumsuz olay bu noktada oldu. Tam feribot limanına yaklaşırken, yani boğazın en dar noktasında Kıyı Emniyet’in iki büyük teknesi, görünüşe göre, kendi bağlama yerlerinden daha iyi olanını kapmak için, birbirleriyle yarışarak ve tam gaz, büyük dalgalar yaratarak çoook yakınımızdan önümüze geçtiler. Önce biri (ki yarattığı büyük dalgalardan nispeten daha az etkilenmek için hız kesip başımızı dalgalara çevirmek zorunda kaldık) ve iki dakika sonra diğeri (yeri kaptırdığını görünce biraz hız kesmişti ama onun da dalgaları büyüktü ve yine aynı şekilde karşıladık bunları.) O daracık yerde tonozda duran küçük balıkçı tekneleri fena çalkalandılar. Belki de alışıklardır buna ama adı Kıyı Emniyeti olan bir kurumun sırf keyfine böyle tehlikeli şartlar yaratması oldukça ironik.
İkinci gün de aynı rüzgarsız şartlarda Nara burnunu döndük, tavsiye edildiği gibi kardinalin diğer tarafından. Burada karşılaştığımız akıntı beklediğimden daha azdı. Yeni köprünün altından biz de Avrupa yakasına geçtik ☺️ Daha sonra da Marmara’ya çok bir şey kalmamış oluyor zaten. Bir de uygun rüzgar yakalayınca ana yelkeni de kaldırdık ve daha da hızlı şekilde denize çıktık.
9.9’luk iki motorumuza güveniyorduk, güvenimizi boşa çıkarmadılar ve kesinlikle yeterliydiler. İkisini aynı anda çalıştırmaya, akıntı şiddeti çok fazla olduğunda başvuracaktık ve buna hiç gerek kalmadı. Tüm boğazı tek motor kullanarak geçtik. Gemi trafiği de tatmin ettiğinden daha seyrekti. Zahmetsiz, rahat bir geçiş oldu. Tavsiyeler ve yüreklendirici sözleri için tüm reislere sonsuz teşekkürler..