Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Garcia Exploration 45

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Garcia Exploration 45
OP: 22 Mart 2020, 14:04:24
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 194
  • Kon Tiki
Ynt: Garcia Exploration 45
#1: 23 Mart 2020, 12:14:52
Ahmet,


Paylaştığın için çok teşekkürler. Çok akıllıca şeyler yapmışlar. Teknenin her tarafının rahatlıkla gözlemlenebilir olması muhteşem. Biliyorsun şu an benim kayıkta bir, hatta iki yağmur suyu sorunu var. Salonun iskele tarafındaki iki camın arasındaki sika bozulduğu için harita masasının üzerine yağmur suyu alıyor. Şimdiye dek 2 defa tamir edildi ama hala aynı yerden su alıyor. Tekrar yapılacak. Bir de kıç taraftan sintineye yağmur suyu geliyor. İskele taraftaki kıç kamaranın elbise dolabını, tavan kaplamasını, üst yan duvar mobilyasını söktüm. Halen bulamadım. Tekrar tekneye gidince biraz daha söküm işi yapacağım. Umarım bulurum.


Bu işler sırasında en kızdığım taraf söküm işinin bulmaca gibi olması. Bir şeyi nasıl sökeceğini bilemiyorsun. Daha önce o parçayı söken bir kişi yol göstermez ise %50 olasılıkla sökmeye çalıştığın parçayı kırarsın. Jeanneau 50DS salon tavan kaplamasını sökerken dıştan ortaya doğru ilerlemek gerekiyor. Biraz üzerinde çalışınca ayrı bir başlıkta detaylarını fotoğraflarla anlatacağım.         
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Garcia Exploration 45
#2: 23 Mart 2020, 13:54:02
Benimde bu tarz teknelerde , serpinti körüğü yerine yapılan sabit davlumbazlar dikkatimi çekiyor. Neredeyse bu tarz yeni açık deniz teknelerinin tamamı bu tarz kokpitlere döndüler.  Bir depolama alanı yerleşimi , hepsinde mükemmel. Çok ince detaylar var.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

T
  • *
  • İleti: 2
Ynt: Garcia Exploration 45
#3: 29 Mart 2020, 23:33:08
Bu tarz alüminyum uzak yol teknelerinde uzmanlaşmış bir tersane. Exploration ismi ile çıkarttıkları bu seriyi ben de çok beğeniyorum. 45 bu serinin ilk modeli. Jimmy Cornell, ki efsanevi uzak yol denizcisidir ve bu konuda yazdığı birçok kitap hala dünya denizlerini dolaşan denizcilerin en önemli kaynaklarındandır, ile tersanenin alüminyum uzak yol tekne üretim tecrübeleri ve Berret Racoupeau'nun yat inşa mühendislik tecrübesinin kombinasyonu ile ortaya çıkmış bir başyapıttır denebilir. 45 dünya seyahati yapan bir çift için tasarlanmış. Bir üst model olan 52 bence daha ideal. Bir aileyi veya arkadaşları da alabilecek şekilde tasarlanmış. Fakat temel özelliklerin hepsi aynı. Serinin son modeli ise 60. Daha ilk gövde suya inmedi. Bu ise aynı işlevleri biraz daha lüks katarak sunuyor.
Dünyanın her yerine güvenle ulaşabilmesi için tasarlanmış bir tekne. Bunun için temel bazı özellikler belirlemişler. Bunlardan birincisi yapı malzemesi. Hem yüksek enlemlerde, hem de tropikal bölgelerde güvenle seyredebilmesi için alüminyum kullanılmış. Bir diğer özelliği de hareketli centerboard salma. Bu sayede hem teknenin seyirde rüzgar altına kayması azalıyor, hem de yukarı çıkan salma sayesinde su kesimi 45 modelinde 114 santime kadar düşüyor. Bu da hem demirlerken karaya daha fazla yaklaşabilmeyi ve bu sayede de daha güvenli demirlemeyi sağlarken hem de sığ atollere girebilmeyi sağlıyor. Bir başka önemli özellik ise zincir dolabının ana direk dibine getirilmesi. Bu sayede ağırlık dağılımı çok daha iyi olmuş.
Bunlar gibi daha birçok seyir, güvenlik, konfor ve teknik yenilik ve özellik var. İsteyenler firmanın internet sitesinden ve YouTube üzerindeki tanıtımlardan çok daha detaylı bilgi edinebilirler. Bence dünya turu yapmak isteyen bir denizcinin, tabii eğer fiyatını karşılayabiliyorsa, listesinin en başında olması gereken bir yol arkadaşı.
  • IP logged

 
Yukarı git