Jeneratörlerin üzerindeki DC çıkışları zaten çok düşük güçtedir, büyük akü banklarını doldurmak için verimli olmaz, kaldı ki çıkışta dümdüz 12V verirler ama akülerin sağlıklı şarj olması için redresörümüzün verdiği gibi 3 kademeli (bulk, absorb, float) şarj edilmesi gerekir, jeneratör DC çıkışı bunu yapamaz.
Doğrusu jeneratörün 220V çıkışını teknedeki sabit redresöre (battery charger) bağlamak ve onun üzerinden şarj etmektir.
Akü işleri en basit hali ile havuz problemi gibidir. Üstten doldurursunuz (alternatör veya jeneratörler) alttan boşaltırsınız (tekne içinde çalışan ekipmanlarla), gün sonunda akünün kullanılabilir kapasitesinin (akü özelliğine göre %30 ile %80 arası değişir) altına düşmüyorsanız sorun yok, düşüyorsanız başka bir kaynaktan daha destek (güneş paneli, jeneratör vb.) alarak havuzu takviye etmeniz gerekir.
Şu an bu konuda herkesin kendi hesap kitap yapmasını kolaylaştıracak bir mobil uygulama yazıyorum, yakın zamanda bittiğinde teknenizdeki tüketici ve üretici cihazların bilgilerini yazdığınızda var olan akü kapasitenizi ve güneş paneli ihtiyacınızı otomatik olarak analiz edecek ve size tavsiyeler verecek basit bir uygulama oluyor. Az sabır!