Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: LNG ve Elektrikli Gemi

n

nuri_kongur

LNG ve Elektrikli Gemi
OP: 25 Ağustos 2018, 12:52:14
Sevindirici bir gelişme , detaylar aşağıda...

Türk tersanelerinde üretilen elektrikli gemiler dünya denizlerine açılacak
Dünya ticaretinin önemli araçlarından gemilerde hibrit veya elektrikli motorlar kullanılmaya başlandı. Türkiye'de üretilen gemilerde de bu teknoloji yerini almaya başladı.
Kara yollarındaki araçların karbondioksit ve kükürt salınımından daha fazla kirliliğe sebep olan gemilerde son yıllarda farkındalık yaşanıyor.
Dünya ticaretinin önemli araçlarından gemilerde de otomobillerde olduğu gibi hibrit veya elektrikli motorlar kullanılmaya başladı. Son 10 yıldır başta Norveç ve Hollanda gibi gelişmiş ülkelerde elektrikli gemiler daha sık kullanılıyor.
Bir konteyner gemisi açık denizde tam hız yol alırken günlük 450 kilogram karbondioksiti gökyüzüne salarken, aynı değeri kara yollarında 12 binden fazla araç ortaya çıkarıyor. Dolayısıyla dünyada ülkeler elektrikli gemi imal edebilmeyi artık çok stratejik bir dönüşüm olarak görüyor.
Dünyada yaklaşık 100 bin gemi uluslararası sularda ticaret için yol alırken, dünya ticaretinin halen yüzde 80'i ise en ucuz taşımacılık aracı olan gemiler yoluyla yapılıyor.



Elkon Elektrik Sanayi ve Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Buldurgan, yüzde yüz Türk sermayesi olan şirket hisselerinin yüzde 30'una çalışanlarının sahip olduğunu belirterek, kalan yüzde 70 hissenin ise önemli bir Türk girişim sermaye fonuna ait olduğunu söyledi.
Elkon'un denizcilik ve gemi inşa sektöründe güçlü Ar-Ge ve teknoloji geliştirme potansiyeline sahip olduğunu vurgulayan Buldurgan, Norveç’te Elkonor isimli şirketlerinin yanı sıra İspanya, Romanya, Çin’de iş ortaklıkları bulunduğunu aktardı.

Buldurgan, "Yurt içi tersanelerde tamamlanan, teknoloji ve sistem entegratörü olduğumuz pek çok geminin zaten müşterileri yurt dışındaydı. Bu sebeple yurt dışında ciddi bir filomuz ve markamız gelişmekte olduğu için kararlı bir şekilde stratejimizi uygulamaya başladık. Yeni yurt dışı açılımı ile gerek pazarlamada gerekse satış sonrasında konumumuzu güçlendiren yeni bir ataklar yapmaya devam edeceğiz." diye konuştu.
En güçlü yönlerinin Ar-Ge ve tasarım kabiliyeti olduğuna dikkati çeken Buldurgan, Elkon'un Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Ar-Ge Merkezi olarak onaylandığını bildirdi.


Norveç somonuna özel gemi
Mehmet Buldurgan, "Son yıllarda Türk mühendislerimizin bilgi ve know how'ı ile konvansiyonel dizel gemi motorlarına alternatif olarak hibrit ve tam elektrikli güç sistemlerinin sistem entegrasyonunda çok başarılı uygulamalar geliştirdik. Başka bir açıdan izah etmek gerekirse; şu an için kara taşıtlarındaki konvansiyonel motorlarda olan hibrit ve sarj edilebilen elektrikli alternatifler tam olarak denizde de gerçekleşmektedir. Elkon da bu konuda çok ciddi bir teknolojik sıçrama sağlamış durumda. Bu teknolojik gelişmelerin denizcilik mevzuatında da yer almasını ülkemiz açısından çok önemli bulmaktayız. Söz konusu gelişmeler Elkon'un geleceğinde daha fazla yurt dışı ve daha fazla elektrikli gemi projeleri olarak çok önemli yer tutmaktadır." değerlendirmesinde bulundu.

Elkon olarak dünyanın en önemli tersanelerinde elektrikli gemi imal edebilme mühendislik gücüne sahip olduklarını dile getiren Buldurgan, şu anda ellerinde 20'ye yakın elektrikli gemi siparişi olduğunu bildirdi.
Buldurgan, uluslararası denizlerde balıkçılık yapan gemiler için inovasyon yaptıklarını belirterek, Norveç’teki balıkçılık şirketlerine avladıkları somon balığını canlı olarak taşımaları için özel bir gemi tasarladıklarını anlattı.
Erdoğan, Norveç Ulaştırma Bakanlığı'nın düzenlediği feribot ihalelerinde yeni getirdiği kurallar kapsamında, feribotların dizel ya da herhangi bir fosil yakıt yakmamasını öngördüğünü aktardı.
Gemilerin LNG gibi bir yakıt yaksa dahi yakıtın bıraktığı izi minimuma indirmeye çalıştıklarını kaydeden Erdoğan, "Bu sebeple elektrik kullanımını teşvik ediyorlar. Kısa hatlarda, örneğin geçen sene teslim ettiğimiz 8 dakikalık feribot hatlarında yüzde 100 elektrik çalıştırabiliyorsunuz. Daha büyük hatlarda mesela bu gemiler 45-50 dakika seyir yapacak. Bu mesafelerde elektrik henüz yüzde 100 kullanamıyoruz ama yine sıfır emisyonu sağlamak için LNG ile kombine edip hibrit bir şekilde çalıştırabiliyoruz. Gelişen teknolojilerle uzak mesafelerde akü kullanımının artacağına inanıyoruz." ifadelerini kullandı.
"Sıfır emisyonu sağlamış oluyorlar"
Tersan Tersanesi İş Geliştirme Müdürü Erdoğan, kısa mesafelerde yüzde 100 akülü feribotlar ihraç ettiklerini belirterek, "Daha uzun mesafelerde hibrit çözümlere yöneliyoruz. Norveç’te bunun daha da altını dolduruyorlar. Çünkü bu feribotları şarj eden elektrik enerjisi de hidroelektrik santrallerinden besleniyor. Fosil atıktan ürettiğiniz bir enerji ile şarj etmediğiniz için gerçek anlamda sıfır emisyonu sağlamış oluyorlar." şeklinde konuştu.
İnşası devam eden akü enerjili üç arabalı feribot gemisine dair bilgi veren Erdoğan, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Bu gemiler 130 araç kapasiteli ayrıca tır ve treyler de yükleyebiliyor 12 ila 20 arasında değişen sayılarda. Yolcu salonlarında 200’e yakın yolcu da taşıyabiliyor. Yolcu için herhangi bir kabini yok. Akşam kalınmıyor. Sadece gündüz yolculuğu için tasarlandı. Gittiği limanlarda otomatik şarj ünitesi ile akülerini şarj edebiliyor. Yaklaşık 5000 kilowatt saatlik akü kapasitesi mevcut gemilerde. Hattının yanaştığı her iki limanında da otomatik şarj üniteleri mevcut. Bu şarj ünitelerinden elektrik kablo bağlantısı yapmadan indüksiyon yöntemi ile şarj edilebiliyor."
Erdoğan, tamir kısımlarının da çok aktif olduklarını belirterek, Tersan Tersanesi olarak yüzde 100 ihracat odaklı çalışan bir tersaneyiz. Daha çok odaklandığımız projeler niş diye tabir ettiğimiz ikinci el piyasada bulamayacağınız, sahibi için özel üretilen projeler. Bunlara açık deniz destek gemileri giriyor. Bunlara özel balıkçı projeleri giriyor. Fabrika tesis gemileri giriyor. Canlı balık taşıma gemileri giriyor." bilgilerini verdi.

Feribot siparişlerinde son dönemde artış olduğuna dikkati çeken Erdoğan, "Bununda sebebi az önce bahsettiğim Norveç’in ulaştırma bakanlığının ve daha doğrusu İskandinavya’nın feribot filosunu yenileme programı sebebiyle artan bir feribot sayısı var sipariş defterimizde. Bunun yanında bu feribotların daha üstü ropaks diye adlandırdığımız yolcu gemilerinin de yavaş yavaş inşasına başlıyoruz." ifadelerini kullandı.

https://www.trthaber.com/m/?news=turk-tersanelerinde-uretilen-elektrikli-gemiler-dunya-denizlerine-acilacak&news_id=381591&category_id=7



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#1: 25 Ağustos 2018, 13:35:52
Hollanda da baya bir süredir bazı kanallardaki tekneler , fosil yakıt tüketen motorlarını kullanamıyor, bunun yerine  elektrikli motorları vasıtasıyla geçiyorlar diye duymuştum.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#2: 25 Ağustos 2018, 17:00:10
Aküleri balast ağırlığı yerine koyduğunuzda temel olarak işlem tamam. Sürat da tamam ama kullanım süresi sıkıntılı..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

n

nuri_kongur

Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#3: 25 Ağustos 2018, 17:09:46
Aküleri balast ağırlığı yerine koyduğunuzda temel olarak işlem tamam. Sürat da tamam ama kullanım süresi sıkıntılı..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
O gemilerin motorları LNG ile çalışıyor Erman reis. Bataryaları onlarla şarj ediyorlardır. Haberde hem motorun hem de akülerin çok pahalı olduğunu ama Norveç devletinin zorunlu tuttuğu yazıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#4: 25 Ağustos 2018, 19:45:51
Aküleri balast ağırlığı yerine koyduğunuzda temel olarak işlem tamam. Sürat da tamam ama kullanım süresi sıkıntılı..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
O gemilerin motorları LNG ile çalışıyor Erman reis. Bataryaları onlarla şarj ediyorlardır. Haberde hem motorun hem de akülerin çok pahalı olduğunu ama Norveç devletinin zorunlu tuttuğu yazıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Eksik yazınca kendimi ifade edememişim, Nuri Reisim..
LNG de karbon salınımı düşük olsa da nihayetinde hidrokarbon yakıt.. Bir de ondan bağımlılığı sonlandırsa sistem tamam olacak..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

n

nuri_kongur

Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#5: 25 Ağustos 2018, 20:45:14
Aküleri balast ağırlığı yerine koyduğunuzda temel olarak işlem tamam. Sürat da tamam ama kullanım süresi sıkıntılı..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
O gemilerin motorları LNG ile çalışıyor Erman reis. Bataryaları onlarla şarj ediyorlardır. Haberde hem motorun hem de akülerin çok pahalı olduğunu ama Norveç devletinin zorunlu tuttuğu yazıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Eksik yazınca kendimi ifade edememişim, Nuri Reisim..
LNG de karbon salınımı düşük olsa da nihayetinde hidrokarbon yakıt.. Bir de ondan bağımlılığı sonlandırsa sistem tamam olacak..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Dünya bizim bordan yakıt üretmemizi bekliyor Erman reis


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#6: 26 Ağustos 2018, 15:22:52
Aküleri balast ağırlığı yerine koyduğunuzda temel olarak işlem tamam. Sürat da tamam ama kullanım süresi sıkıntılı..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
O gemilerin motorları LNG ile çalışıyor Erman reis. Bataryaları onlarla şarj ediyorlardır. Haberde hem motorun hem de akülerin çok pahalı olduğunu ama Norveç devletinin zorunlu tuttuğu yazıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Eksik yazınca kendimi ifade edememişim, Nuri Reisim..
LNG de karbon salınımı düşük olsa da nihayetinde hidrokarbon yakıt.. Bir de ondan bağımlılığı sonlandırsa sistem tamam olacak..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Dünya bizim bordan yakıt üretmemizi bekliyor Erman reis


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Borcam yaptık o da olur...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

n

nuri_kongur

Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#7: 29 Ağustos 2018, 14:18:40
Ya cidden soruyorum? Bir süredir bu geyik dolanıyor. Bor ile ısıya dayanıklı cam yapılıyor. Borcam da ısıya dayanıklı camlar yapan firma. Buradaki ısıya dayanıklı cam farklı bir şey mi? İnternete bakındım, yukarıda bahsettiğim şeyden fazla bir şey görmedim. Neyi kaçırıyorum?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#8: 29 Ağustos 2018, 18:58:42
Ya cidden soruyorum? Bir süredir bu geyik dolanıyor. Bor ile ısıya dayanıklı cam yapılıyor. Borcam da ısıya dayanıklı camlar yapan firma. Buradaki ısıya dayanıklı cam farklı bir şey mi? İnternete bakındım, yukarıda bahsettiğim şeyden fazla bir şey görmedim. Neyi kaçırıyorum?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Geyiğin kaynağı seçim zamanı geçen şu mevzu;
https://tr.sputniknews.com/turkiye/201806111033812274-berat-albayrak-muharrem-ince-bor/

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

n

nuri_kongur

Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#9: 29 Ağustos 2018, 20:13:24
Ya cidden soruyorum? Bir süredir bu geyik dolanıyor. Bor ile ısıya dayanıklı cam yapılıyor. Borcam da ısıya dayanıklı camlar yapan firma. Buradaki ısıya dayanıklı cam farklı bir şey mi? İnternete bakındım, yukarıda bahsettiğim şeyden fazla bir şey görmedim. Neyi kaçırıyorum?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Geyiğin kaynağı seçim zamanı geçen şu mevzu;
https://tr.sputniknews.com/turkiye/201806111033812274-berat-albayrak-muharrem-ince-bor/

öZgür (tapatalk)
Ondan haberim var. Benim anlamadığım sanki bahsi geçen cam borcam değil de bakan anlamamış gibi bir hava var ortamda.  O yüzden borcamın ürettiği camdan farklı bir cam mı var da ben onu kaçırdım. Sayın İnce’nin kast ettiği başka bir cam mı var, yoksa zaten üretildiğinin farkında mı değil. İşin lanse ediliş şekline bakılınca sanki bakan anlamamış tonlamasında konuşuluyor. Bakındım borcamdan farklı bir şey görmedim. Kaçırdığım ne diye merak ettim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#10: 29 Ağustos 2018, 22:11:37
Olay borcam değil bordan cam elyafı gibi bor elyafı üretmek miş.

M.İnce tam olarak şunu demişti;

"Biz madenlerimizi mamul madde olarak satmamız lazım. Yani bordan füze yakıtı yapmamız lazım. Bordan ısıya dayanıklı cam yapmamız lazım. bor olarak satarsan ucuza satarsın ama füze yakıtı olarak satarsan, ısıya dayanıklı cam olarak satarsan pahalıya satarsın."

Ekşisözlükte gördüğüm bir yazı durumu daha iyi açıklıyor;

"borcam, cam ısıya dayanıklı olsun, çizilmesin diye içine borosilikat katılmış bir cam çeşididir. bu oran genelde %2yi geçmez istisnai cam çeşitlerinde %13 civarındadır. çimento,kum,çakıl,demiri bir araya getirip beton oluşturup bununla övünmek gibi birşeydir borcam üretimi ile övünmek. 

muharrem incenin bahsettiği şey ise ham madde ithal ettikten sonra işlenip bize geri satılmasını seyretmektense bor elyaf üretip satmak. bor elyaf şuanda havacılık ve uzay sanayinin temel taşlarından. 30 40 sene önce karbon elyafta olduğu gibi ucuzlama ihtimali de göz önünde bulundurulduğunda bu alana yatırım yapmak son derece stratejik bir hamle olur. stratejik olmasını geçtim bor elyaf pazarının bir kaç yıl içerisinde 20 milyar dolarlık bir ekonomi olabileceği tahminleri yapılıyor. ham madde olarak satılan halinden dahi türkiye şuanda aşağı yukarı yıllık 1 milyar dolarlık ihracat yapıyor. ayrıca bilindiği üzere dünyanın en büyük rezervleri de burada.

sayın bakanımız her zaman ki gibi sıfır katma değerle, ara eleman olmakla, bir işin ırgatlığını yapmakla olayı çarpıtarak övünüyor. biz de acı acı gülüyoruz işte."
@safak_reyiz

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

n

nuri_kongur

LNG ve Elektrikli Gemi
#11: 29 Ağustos 2018, 22:45:56
Hımm , eyvallah şimdi anladım. Burada benim sanayide hep karşılaştığım bir problem yaşanmış. Aynı maddeye farklı isim verme hastalığı. Sanayide bundan dolayı malzeme alacağında isim yerine eşyanın kendisi veya fotosu kullanılır. Sen de bilirsin. Bordan cam deyince bakan doğal olarak Türkiyede kullanılan anlamı düşünmüş. İnce ise fiber glass ifadesindeki “glass” kelimesinin türkçe sözlük anlamını kullanmış. Halbuki biz ona “elyaf” diyoruz. Yani fiber elyaf , elyafın fiber olanını kast ediyoruz. Karbon elyaf dediğimizde elyafın karbon olanını . Cam elyafı dediğimiz şey ise ısı yalıtımında kullandığımız izocam firmasının ürettiği şey. Bir de taş elyafı çıktı yenilerde. Burada muhtemelen İnceye verilen metni yazan kişi bu teknik meselenin farkında değil. Doğrudan İngilizceden cam diye çevirip vermiş. Adam da bordan üretilen cam demiş. Bakanda doğal olarak bordan üretilen cam olarak Borcama yormuş söyleneni. Doğrusu Türkçe bordan elyaf üreteceğiz olmalıymış.
Bu durum siyasi alay konusu olmuş anladığım kadarıyla. Buradan siyasi menfaat sağlandığı için bu tercüme hatası üzerinde duran yok . Elbette bu benim iyi niyetli yorumun. Sayın İnce gerçekten elyaf yerine camı da kast etmiş olabilir o zaman başka bir hikaye olur. Çünkü Türkiyede zaten olan şeyler seçim vaatlerinde de kullanıldığını hatırlıyorum.

Not : bor ve cam kelimeleri ile internetten araştırınca hep borcam firmasının ürettiği türde cam mamüller çıkıyor sonuçlarda.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Ağustos 2018, 22:49:44 Gönderen: Nuri Kongur »

n

nuri_kongur

Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#12: 29 Ağustos 2018, 23:03:56
Bu şekilde baktığımda elyaf diye karşıma çıktı.


Lisanı doğru kullanmak önemli. Özellikle böyle durumlarda...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#13: 30 Ağustos 2018, 09:32:46
Hah! O zaman şimdi "bor elyafından" tekne imalatı konusuna hoş geldik! :D

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

n

nuri_kongur

Ynt: LNG ve Elektrikli Gemi
#14: 30 Ağustos 2018, 11:42:39
Hah! O zaman şimdi "bor elyafından" tekne imalatı konusuna hoş geldik! :D

öZgür (tapatalk)
Valla olası bir muhabbet konusu

Continuous strand textile glass fibers are fibers used for the reinforcement of various materials. Fibers have a diameter of a few microns and are coated with a silane in order to improve compatibility with the matrix material that they reinforce.

Textile fiber glass (TFG) can be defined by several fiber types: A, C, E-CR, D, E, R and S. These glass fibers come in a variety of forms: rovings, yarns, chopped strands, milled fibers and woven and mat textiles. 90 to 95% of TFG products are considered E-glass, which was originally aimed at electrical applications, but is now mostly used to reinforce thermoset and thermoplastic polymer composite structures. These are often known as FRP – fiber reinforced plastic; or GFRP – glass fiber reinforced plastic.

Important applications of these materials are boats, wind turbine blades, pipes, and light-weight composite structural components for cars, trucks, trains and aircraft.

Burada kullanıldığı yerlerin arasında tekneler de belirtilmekte.
Detay için

https://www.borax.com/markets/textile-fiberglass/


https://www.borax.com/wp-content/uploads/2016/07/euf-borates-boratesinborosilicateglass-1.pdf




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

 
Yukarı git