Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Uçan Hollandalı..

B

Burak Doneray

Ynt: Uçan Hollandalı..
#30: 08 Mart 2017, 21:40:53
Merhaba Eyüp hocam Direk kıran Kanka Teknesiydi. 30 knot rüzgar vardı Sanırım ikinci yarışta bizimde jib yırtılmıştı tamir ettirip pazar günü devam etmiştik.

Bir üst sınıfta yarışma kararı IRC kuralları gereği değil sadece Yarışı düzenleyen klubün aldığı 6-9 metre arası tekneler kendi boylarında 3 tane daha yoksa bir üst gurupta yarıştırılır varsa kendi aralarında yarıştırılırlar diye konan dünyada bir örneği daha olmayan bir  kuraldan dolayı üst grupta yarıştırıldık.İtiraz etmedik sadece klübe bizi bir üst sınıfta yarıştırırak ne değiştiğini açıklamalarını istedik bekliyoruz.
Rating kuruluşlarında IRC adaletli olmayan bir sistem en kısa zamanda ORC sistemine geçilirse bütün tekneler daha adil bir sistemde  yarışacaklar.

Bu arada sizinle yarış öncesinde tanışıp selamlaştık çok memnun olduk .Selam ve sevgiler.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Uçan Hollandalı..
#31: 08 Mart 2017, 21:45:11
Eyüp abi, hoş geldiniz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Uçan Hollandalı..
#32: 08 Mart 2017, 21:58:55
Yelken yarışları bence çok bilinen konulardan değil. Ben gerçekten şanslı bir ekip ile yarıştım. Eyüp abiyi de gördüğüm iyi oldu. Forumdan haberdar oldu böylece. Can hocamın duygularına katılmamak elde değil.

Bu yarışa katılana kadar yelken yarışları ile ilgili düşüncem, çoğumuzun düşündüğünden farklı değildi. Ancak katıldığım yarış , fikrimi değiştirdi.

Katıldığım ekibin tecrübeli olması dışında çok önemli bir özelliği daha vardı. Yelken yarışçılığının felsefesini de görmemi sağladılar.

Yarışmalarının temel nedeni yelken "yelken yapmak"  , Parkurlar, hemen hemen her türlü yelken seyrini kapsayacak şekilde öngörülmüş. Kısa sürede , doğru taktiklerle yaıştığınız parkuru bilmek, teknenizi tanımak ve kendinizi geliştirmek durumundasınız. Hal böyle olunca yelken yarışları gözüme artık o kadar da sevimsiz gelmemeye başladı.

Üstelik hert teknenin bir IRC sınıfı olabiliyormuş. Yani , istersem Tayo Mar için bir IRC sınıfı alabilirim. Ancak bunun yerine destek sınıfında neden yarışlara katılmayayım diye düşünmeye başladım. Tekne hızlarını görünce ,  Tayo Mar , sanılanın aksine bu yarışlarda farklılık yaratabilir gibi geldi.

Özellikle bir kontra flok , bu durumda şart. Ayrıca flok için ahşap bir furling sistemi, çok daha iyi orsaya girmeme neden olacak.

Derece alamasam da hantal zannedilen bu şarap kadehi forumlu, ahşap omurga salmalı teknelerin, üzerindeki randa arma ile pek de küçümsenmemesi gerektiğini göstermiş oluruz. Ve yine en azından yarışlara bir estetik katacağı kesin. Ben gidip, Kalamış Yelken Kulübü ile konuşayım bir. Ne gerekir acaba Tayo Mar 'ı destek sınıfında yarıştırmak için. ?

Bir de ekip kurmak lazım tabi. Asıl takım ve yedek takım. Bir de şu İstanbul yarış takvimini bi bulalım bakalım. Bir yerlerde iş teknelerine de balon basıldığını da görmüştüm hem.

Buldum bile.. Tom Cunliffe sağolsun. İş teknelerine de asimetrik balon basılabiliyormuş. Benim trinket bumbası bu iş için uygun gibi durmakta.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Uçan Hollandalı..
#33: 08 Mart 2017, 22:00:38
ORC de ne ola? Burak anlatsan ya biraz. Farklılıklar ve neden IRC sisteminin adil olmadığı ile ilgili..
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Uçan Hollandalı..
#34: 08 Mart 2017, 22:14:39
IRC sisteminde her teknenin bir IRC puanı var Bizim gibi küçük tekneler kısa parkur hafif havada avantaj sağlarken orta sert ve sert havada kısa veya uzun parkurlarda dezavantaj sahibi diğer tekneler hata yapmazsa bizim hiç bir kazanma şansımız yok.Diğer tekneler içinde durum benzer her teknenin avantajlı ve dezavantajlı olduğu hava ve parkurlar var IRC sistemi bu dezavantajları veya avantajları eşitleyemeyen bir sistem ORC sisteminde her teknenin 6kn 8kn 10kn 20kn rüzgara ve parkura göre farklı rating puanları var bu bütün tekneleri one design kadar olmasada daha adil bir puanlamayla eşitliyor. Örnek olarak bizim teknemizin ratingi kısa az rüzgarlı parkurda arttırıyor uzun ve rüzgarlı parkurlarda azaltıyor. Daha detaylı bilgi ORC.org da.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Uçan Hollandalı..
#35: 08 Mart 2017, 22:22:40
Eyüp hocam bu sistemin Türkiyede temsilcisi yok Tüm dünyada yaygın olarak kullanılıyor getirsenize Türkiyeye.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Uçan Hollandalı..
#36: 10 Mart 2017, 09:14:49
Bu ORC işi ilginçmiş. Sitesine girip okudum biraz. Hafta sonu çalışayım bakalım biraz.

Şimdi efendim bu yarış işi beni çok etkiledi. Dün Tayo MAr 'a gittim. Ana yelkeni serene bağlayan çapraz halatları söktüm. Bu tür bir bağlantı yelkenin açıldıktan sonra buruşmasın neden oluyordu ama ben pek önemsemiyordum. ayrıca bumbanın ucunda bir makara var. Yelkenin torunu ayarlamak için. Onunla da pek ilgilendiğim yoktu.

Ama Uçan Hollandalı'nın yelkenleri görünce ve tor ayarının teknenin süratine etkisini görünce ilk işim bunları düzeltmek oldu. Önce , yelkenin serene bağlandığı halatı çözüp, İngilizler gibi bağladm. Üst yakası çizgi halinde mükemmel bir şekilde gerildi.

Seren güngörmez yakası bağlantısı , aşınmış, iki üç santim öne kaymış, bunu iptal edip, buraya pirinç yüzük geçirince yelken üst yakası gerginliği çok güzel oldu. Barınakta açıp kontrol ettim. Bomba. Flok halatlarını da aynı Hollandalının teknesindeki gibi kıça kadar taşıdım.

Doğru yelkene.. Hava soğuk , dolayısı ile yoğun. Güzel rüzgar var. Bu sefer sadece ana yelken , ve flok açık. Ana yelkeni açtım. Mükemmel. Davul gibi. Hiç bir buruşukluk yok.  Arkadan flok..

Rtinket, bocurum yoklar bu sefer.  Dümeni otopilota aldım. Bir elimde ana yelken ıskotası , diğer elimde de flok halatı. Trinket olmadığından floğu rahatlıkla görüyorum. Ana yelken ve floğu beraber trimliyorum. Vay anasına sayın seyirciler. Sonuç mükemmel.

Moda koyuna doğru bu denemeler ile yelken yaparak en uygun trim şekillerini tespit ediyorum. Tramola atıp geri dönüyorum. rüzgar Küçük yalıya doğru şiddetleniyor. Tayo Mar iki yelkeni eksik, 10-12 knot rüzgarda 4-4,5 knot gidiyor.

Ciddi bir sağnak geliyor. Tayo Mar, malum bordas alçak bir tekne. Havuzlukta firar delikleri büyük. Onları tıkıyorum. Gelen şiddetli sağnak ile birlikte Tyo Mar , 20 derecenin üzerinde yatıyor. Şimdi artık küpeşte suda, Havuzluğa su dolmaya başlıyor. Ciddi miktarda. Normalde iskotayı boşlayıp doğrulurum.

BU sefer dokunmuyorum. Tayo Mar , rüzgarın şiddeti ile rüzgar üstüne dönüp, doğruluyor. 15 dereceye kadar düzelince artık daha fazla rüzgar üstüne dönmesine izin vermeden yoluma devam ediyorum.

Tayo mar , sağnaklar ile birlikte, hacı yatmaz misali, bir yatıp bir doğruluyor. kah yavaşlayıp, kah hızlanıyor.

Barınak önüne geldiğimde rüzgar 15 knotun üzerinde. Tam da yeni kurduğum havuzluktan ana yelken indirme sistemini denemenin zamanı.

Mükemmel çalışıyor. Bir çırpıda toplayıveriyorum ana yelkeni..

Ne gündü ama.. Barınağa bağlanıyorum. Puro zamanı.. az viski koyuyorum kendime.. Gel gelelim keyfimi telefon bozuyor. arayan eşim.. Toplantıya beklediğimiz adam erken gelmiş bekliyormuş.. Pöffff ...


  • IP logged

 
Yukarı git