Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Yabancılar (Akdeniz dışı) neden aborda sever?

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
İskele teknenin iskeleye bağlanacağı taraf olarak bilinirmiş. Herhalde o zamanlar Akdeniz usulü bağlanma yokmuş ve iskeleler de çok fazlaymış. Yük indirmek için teknelerin ambarlarının da ona göre düzenlendiğini varsayıyorum.  Böyle olunca boş tarafa rahat olduğu için bayrak basılmış ve adı da sancak olmuş.

Bizde kurallar tekne kıçında kendine özgü ahşap gönderinde tekne ortasında taşınır diyor. Mümkün değilse sancakta taşınabilir. Seyirde çapariz veriyorsa mizana direğinin tepesine basılabilir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Teknelerdeki bu sancak,iskele kavramı Vikingler e dayanır.
Sağ kulları güçlü olduğu ve kolay kullanmak için İskandinavlar dümeni (Adını unuttum yani dümen niyetine kullandıkları küreği) teknenin sağ arkasına monte ederlerdi(steer board) zamanla "Starboard" olmuş,limanda iskeleye yanaşırken dümen palasına (küreğine) zarar vermemek için teknenin sol tarafına yanaşırlarmış. Burası da Port yani İskele.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Dediğin gibi sanki kıçtan karada daha fazla ve konforlu şekilde tekne alır gibi duruyor..

Ben öyle düşünmüyorum,

Ortalama tekne boyu 12, eni 4 metre olsun.

Resimde görülen; 4-7 tekne arası üst üste aborda olmuşlar. Ortalama üst üste aborda sayısını 6 adet gibi gördüm.

12 metre +1+1 m boşluk = 14 metre iskeleye 6 adet* 12m*4m tekne bağlamışlar.

Aynı yere, aynı iskele metresine kıçtan kara;

14 metre iskele boyu: 0,5 m + 4 m + 0,5 m + 4 m + 0,5 m + 4 m +0,5 m   (12m boy * 4m en lik maximum 3 tekne bağlayabilirlerdi)


Bence aynı boy iskeleye kıçtan bağlamaya göre 2 kat fazla tekne koymuşlar.
  • IP logged

 
Yukarı git