Ben bildiklerimi yazayım , deneyimi olanlar ilave yaparlarsa güncel bir bilgi ortaya çıkar. Çünkü 10-15 yaş ve üzeri teknelerin ortak sorunu gibi görünüyor. Nereden çıktı diyeceksiniz, İsmail Tümer abi ile sohbet ederken bu konuda bayağı bir bilgi paylaşımımız oldu, kendisi tüm camların değişimini yapmış bana deneyimini anlattı ve bana alternatifleri sordu. Konuşurken bunları niye foruma yazmıyorsun dedi. Bir çok kişinin deneyimi vardır hem şimdiye kadar kullanmadığımız polikarbonu kullanan olmuştur dedi.
Buyrunuz bizim deneyimlerimiz,
- Mika, fleksiglass,pleksiglass, akrilik levha
Aslında hepsi aynı şeylerdir. endüstriyel olarak piyasada 1,35*2,00 m ebadında çeşitli kalınlık ve renklerde satılmaktadır. Kesiminin kolaylığı ve incelerinde şekil verilebilme kolaylığı avantaj sağlamaktadır. Dekopaj, yada avuç içi taşlama ile kolaylıkla kesilip zımpara ile kenar rodajı yapılabilmektedir. Şekil verme işlemi ise ısı tabancası yada sıcak suda bekletmek şeklinde amatörce yapılmaktadır. Fakat bu işi piyasada fırınla kalıplı olarak yapanlarda vardır. Kesim işini ise tabelacılardaki yatar testere ile kestirmek daha kolay. Hatta teknik resime göre kesenler bile var.
Dezavantajı yapıştırıcıdan 3-4 yıl içinde ayrılıp , su almaya imkan tanıması, çabuk çizilmesi ve bu süre içinde çatlamasıdır.
Benim deneyimim Hunter ın yan camlarında oldu, kesimi profesyonelce yaptırmak istedim fakat götürdüğüm yer istediğim işi çıkaramadı. Yapıştırma işinde ise gövde de ki aşırı bombeden dolatı vida atmak zorunda kalmıştım. Oysa orjinali vidalı değilmiş. Benden önce yapanda vida atmışmış. Sonrasında sorunsuz kullandım.
Isıyla şekil verme için Profesyonel bir yere kalıplı şekilde Clavellanın kaporta kapağı için yaptıralım istedik beceremediler, yaptıkları işe berbattı, zaten kanalda da çalışmadı, o kadar kötüydü yani .Kısacası on numara olmuyor.
Lamine Cam Kullanımı
Klasik teknelerde lamine cam kullanılmış, belki o zaman mika yokmuştur. Bizim Babalarda öyle, benim eski Kuzey yıldızında da mikalı cam kullanılmıştı.
Bu camın teknolojisi cam+ pvp+cam şeklinde laminasyon yapılarak elde ediliyor. Halk arasında mikalı cam denilen araçların ön camı teknolojisidir. Genelde 3mm cam+ 07,6 pvp + 3mm cam şeklinde kullanılıyor. Ölçüye göre üretilebildiği gibi ölçüye kesimde yapılabilmektedir. İstenilen renk te kullanılabilmektedir.
Darbe geldiğinde cam çatlamakta ve vakumlanmış laminasyon teknolojisi olduğu için dağılmamaktadır.
dezavantajı ağır olmasıdır.
Temperli cam Kullanımı
Temperli cam halk arasında havalı cam diye bilinen araçların kapı kelebek camı teknolojisinde olduğu gibi darbeye karşı kırılıp tuzla buz olan camdır. Genelde sivri uçlu bir metalin çarpmasıyla pof diye dağılır. Özelliği budur, acil durumda camı kırıp çıkabilelim diye.
üretimi camın yüksek ısıda ısıtılıp bir den havayla ani soğutulması sonucunda elde edilen aşırı sertleşmiş camdır.
Dayanıklılığı çok yüksektir üstünde üç kişi zıplayın bir şey olmaz ama metal hassasiyetinden dolayı bence teknede kullanımı uygun değildir.
Gerçi çok lüks motoryatlarda tavanlarda , kamara camlarında falan çokca kullanıyorlar.
Polikarbon kullanımı
Özelliğini çok bilmem , bilen varsa anlatsın, fakat kurşun geçirmezinden yanmazına kadar her türlüsü var. Bence en favori ürün su jetiyle rodaja gerek duyulmadan ölçüye kesilebiliyor. Yine mika gibi plaka halinde satılıyor. Fiyatı diğer ürünlere göre çok daha pahalı gibi duruyor. Ama gördüğüm kadarıyla çizilme ve çatlama riski daha az.
Bildiğim eş dost ve tanıdıklarımızdan
Ömer Kırcal ve Ali Ünalan yaptıkları serpinti körüklerinde kullandılar.
Cevat Abimiz de serpinti körüğünde lamine cam kullandı.
İsmail Tümer Abimizde lumboz ve hatchlerde mika kullanmış ve dördüncü senesinde çatlamaya, yapıştırıcıyı bırakmaya başlamış.
Evet efendim buyrunuz deneyimleri