Ekteki video çivi olarak kullanılacak ağacın niteliklerini gayet detaylı anlatıyor ama malesef almanca keşke çeviri yapılabilse çok faydalı olur sanırım.
https://www.youtube.com/watch?v=gX5VXk6GPwY
Video Norveç dilinde ama ingilizce alt yazılı.
Kavelayı alıştırırken bezir yağı, yerine oturturken de doğal kayın katranı kullanıyor.
Ana kavela çamdan, çıktığı tarafdaki siğil kavela meşeden.
Bunlara çivi demek biraz abes çünkü şaft çapları 20mmden aşağı değil.
Ama onlar treenail- ağaç çivi terimini kullanıyor.
Yeni yapılacak bir teknede omurga ve elemanları bağlantısında, küpeçtede, dümen yanaklarında, ahşap koçboynuzu ve kurtağzı montajlarında mükemmel, evladiyelik bir uygulama olur. Ama borda kaplamalarında çivi veya vida yerine ikame edilecek ise öncelikle eğri kalınlıklarının daha kurulum aşamasında bu çivilere göre planlanması gerekir. Tabii bir de orta boy bir teknede kullanılan vida/civi adedinin 1500-2000 + olduğu göz önünde tutulmalıdır.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.