Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: 422174129

  • *
  • İleti: 3585
422174129
OP: 14 Nisan 2017, 10:35:49
İşte size , ahşap tekne sevdalısı olmasaydım alabileceğim bir yelkenlinin sahibinden deki ilan nosu.. Girin bakın efendim.

Bu ilan üzerinden ilk etapta bir teknede nelere bakılması gerek onu tartışırız hem.. Mücahit özellikle sen bak valla.

Fransız yapımı 1990 model. Flush deck ama aynı zamanda iki kademeli bir kamara var. Çok rahat ayakta duruluyor. Dolap dümen severler için alın size dolap dümen. Bimini var ancak serpinti körüğü konmamış. İyi de olmuş. sanırım çok gerek olmuyor. İçerisi ahşap.. ahşap işçiliği mükemmel.

Vinçlerin yeri çok doğru ve ana yelken iskotası dümen dibine kadar geliyor. Cenova drive bir yelkenli . (bu tabiri yeni buldum :) cenovası büyük, ama ama yelkeni küçük. Bumba kısa ve havuzluk üzeri ferah. İyi bir uzun yol teknesi gibi duruyor.

Borda yüksek ama , kamara da ilave bir yükseklik yok. Çarmıhlar sokakların geçişini engeller gibi dursa da flush deck özelliği olduğundan sıkıntı değil.

ancak şeytan ayrıntılarda gizlidir. Anayelken iskotasının geçtiği yerlere bir bakın. Bumba bağlantısı makarası hareketli yapıılmış. Çok önemli bir detay. Tor ayarında ve orsa seyrinde çok büyük avantaj sağlar gibi duruyor. Çok denizci bir yelkenli görüntüsü verdi bana.

Fiyat ta iyi. Komisyoncudan ancak sanırım pazarlık payı vardır. Ne dersin Mücahit.. ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: 422174129
#1: 14 Nisan 2017, 11:02:20
Ersin reis, istersen haftaya gidip bakalım beraber :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2560
Ynt: 422174129
#2: 14 Nisan 2017, 11:23:05
Tekne güzel ,fiyatı da çok uygun. , tanklarına ve karaya alıp altına bakmak lazım , orada da sıkıntı yoksa alınır. (Varsa da alınır ancak fiyata yansıtılır. :) )
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: 422174129
#3: 14 Nisan 2017, 14:33:42
Satılık değil ama bence sen bir Zerdali'yi gör.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 2560
Ynt: 422174129
#4: 14 Nisan 2017, 16:43:55
O değil de, Ersin bak sana ne buldum. Hazır kalıpları var ,bir iki ufak tefek değişiklik için adamlarla bir konuş istersen. :)

https://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-antika-bahce-ev-mimari-antik-soba-dekor-soba-kuflemez-soba-nostalji-soba-289011757/detay
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: 422174129
#5: 14 Nisan 2017, 19:36:17
"Custom made" tekne alırken çok iyi sorgulanması gereken bir deyimdir.  Niyetlenince mutlaka denize çıkılmalı, iyi bir rüzgarda her yönde yelken yapılmalı,  "1990" deyince armaya ve tüm yelken teşkilatına iyi bakılmalı, motor dikkatle ncelenmeli, karaya çekilmeli, ozmoz muayenesi yapılmalı, gövde yapısı iyice görülmeli sonra karar verilmelidir. Verilen fiyat  bu yaşta bir tekne için pek de ucuz değil.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1172
Ynt: 422174129
#6: 17 Nisan 2017, 12:07:47
Ersin Reis,

Teşekkürler. Güzel tekne ama özel yapım eski tekneler seri üretimlere göre daha riskli gerçekten.
Bir de yabancı bayraklı olup, broker firmalar da işin içine girince bana çok cazip gelmiyor.
Tekneye gelen alıcılara teknesini anlatırken insan duygulanıyor. Teknesine daha çok bağlanıyor. Teknenin her milimetre karesinde anılarımız oluştu. Takip ettiğim bir iki tekne var. Onlar da olmazsa tekne değişim işini erteleyeceğiz gibi. 
Tekne satmak işin içine duygusallık da girdiği için zor bir şey. Bir yandan da görüşmelerde ilginç alıcı modelleriyle karşılaşmak da ayrı bir deneyim. Yakında "Sen hiç tekneni sattın mı Abidin?" konu başlığı açacağım  :)


  • IP logged

  • *
  • İleti: 2560
Ynt: 422174129
#7: 17 Nisan 2017, 13:15:14
Tekne , istediğinizde gerçekten çok zor satılan bir şey ülkemizde. Sebebi de ,en son alınacak ve ilk satılacak meta olarak görülmesi ki halkımızca. Bana sorarsan da uğraşamıyorsan küçüğünü al ama hemen al bir ihtiyaç.. Kendi durumunuzu kendiniz belirleyeceksiniz tabiiki.

İlandaki tekneye gelince ; Avrupa da çök uygulanan bir usuldür , bilinen bir dizayn tekneyi ufak çaplı fakat kalıp sahibi bir üreticiden (Kendi kalıp yapması çok çok pahalıya gelir) alt kabuk ve üst güverte fiberglass tan dökülmüş olarak hazır alırsınız ,içini ve donanımını planına göre kendiniz bahçenizde vs. Yaparsınız. Yani tekne planlıdır ve denizde acayip davranışlar göstermez.
Bu tip özel yapım tekneler fabrikasyonlardan çok daha sağlamdır bana göre (Elde yapılan arabalara bakın örnek olarak) ancak hani tofaşların çabuk satıldığı gibi çabuk satılmazlar. :)
Bu teknedeki ahşap işçiliğini bir fabrikasyon teknede zor bulursunuz.
Diğer yanda ,ilk örnekleri 1950 li yıllarda yapılan fiberglass teknelerden hala gezenler olduğu ve fiberglass ın yaş ömrü henüz tesbit edilemediğinden bu malzeme veya kaliteli ahşapla yapılan teknelerde yaşlı tekne lafına katılmam imkansız. Ancak bakımsız tekne olur ve bu bakımsızlık tekneyi çok daha kısa sürede de bitirebilir. Örneğin tekneyi 5 sene karaya almazsan vs.
Ufak tefek bakım masrafları tabiiki olacak , kristin valflerinin değişmesi ,motorun temel bakımları vs. gibi ,çünki sıfır tekne parası verip almıyorsun ve fiyatın içinde bu var. Tekne bakımlı ise tümden karlı bir iş demektir bu tekneyi almak.

Dediğim gibi tekneyi karaya alıp osmosis varmı ,salmaya ya da yekeye darbe almışmı ,direk ıskaçası ve direk ne durmda ,salma saplamaları ne durumda ,tanklar yerinden çıkabilirmi ve ne durumda vs. önemli şeylere bakmak lazım.Tabii denizde motoru çalıştırıp bir genel kontrol yapıp hoşunuza gitti ise.

Tabii önceden bunlar tekne sahibi ile konuşulur ve bir sıkıntı çıkmaması durumunda sizin ,çıkması durumunda ise onun karaya alma masraflarını karşılayacağına dair bir anlaşma yaparsınız. Bu anlaşmayı kabul etmiyorsa daha konuşmaya gerek yok, malına güvenmiyor demektir vaz geçin hemen. 

Son söz : Yaşlı tekne yoktur ,bakımsız tekne vardır. :)

  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2017, 13:17:46 Gönderen: Öcal Turan »

 
Yukarı git