Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Şanzıman, line, kaplin, körük derken..

  • *
  • İleti: 3585
Şanzıman, line, kaplin, körük derken..
OP: 24 Nisan 2024, 04:35:15
Sevgili dostlar,

Şöyle bir problemim var. Sanela 'yı aldığımda vitese geçmesi ile ilgili bir problemi vardı. İstanbul'daki Yanmar ustası şanzımanı söktü ve tornacıda ne olduğunu hatırlayamadığım ve kendisinin de şimdi hatırlayamadığı bir işlem yaptı. Sorun çözüldü ancak yolda şanzımandan bir vınlama sesi gelmeye başladı. Deneme seyrindeki videolara benzer vınlamanın daha az olmakla birlikte olduğunu da farkettim. Turgutreis'de Yanmar servisi çağırdım. Sesin rulmanlardan olabileceğinden hareketle şanzıman yine söküldü ve rulmanlar değişti. Ama vınlamada bir azalma olmadı. Alanya'daki motor ustaları umursamadılar ve keyfe keder bir ses olduğu söylendi hep. Gerçekten de performansta hiç bir sorun olmadı. 1400 deniz mili yolu vınlama dışında sorunsuz geldim.

Alanya'ya geldikten sonra korozyon görmüş katlanır pervaneyi yaptırdım. Bu süreçte körük değişti. Braketin iyi durumda olduğu söylendi ve değişim yapılmadı. Hatta şaft dahi değişti. Ancak vınlama aynı vınlama.

İşin ilginci vınlama tornistanda tamamen kesiliyor. İleri  yolda var sadece. Devir arttığında ise bir miktar azalıyor. Daha da bilmece gibi olan yanı ise şöyle; Ali Rıza kaptanın önerisi ile şaft ile şanzımanı ayırdığımda ve yol verdiğimde ses yine kesiliyor. Ali Rıza kaptan line problemi olabileceğini düşünüyor. Ancak üzerinde Vetus esnek kaplin var. Bu da 2 dereceye kadar olan line hatalarını ortadan kaldırıyor diye yazıyor manualinde.

Ali Rıza kaptan MArmaris'te çıkma bir şanzıman aradı ancak bugüne kadar bulamadık. Onu takıp seste bir azalma var mı diye kontrol edecektik. Bir yandan da pervaneden dolayımı acaba diye düşünüyorum ama o zaman tornistan da da ses yapması gerekirdi.

Velhasıl çıkamadım işin içinden. Bilgisi, tecrübesi olan varsa aman derdime bir çare.. İletişim gurubuna videoları paylaşacağım.








  • IP logged

  • *
  • İleti: 52
Şanzıman, line, kaplin, körük derken..
#1: 22 Mayıs 2024, 20:14:40
İletişim grubu?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5829
    • Son Denk Kayıkçısı
Şanzıman, line, kaplin, körük derken..
#2: 23 Mayıs 2024, 22:58:13
İletişim grubu?

Bir whatsapp grubumuz var, ondan bahsetmişler arzu ederseniz sizleri de ekleyebiliriz. Orada ki yazışmaları da buraya taşıyacaktık, fırsat bulamadık.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

T
  • *
  • İleti: 4
Şanzıman, line, kaplin, körük derken..
#3: 09 Ağustos 2024, 13:41:41
1400 mil sorunsuz yol yapmış şanzıman daha çok gider. Ses seyir sırasında mürettebatı rahatsız edecek boyutta değilse hiç kafaya takmayın. Bu sesler adamın ömrünü yer .
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4259
Şanzıman, line, kaplin, körük derken..
#4: 09 Ağustos 2024, 13:57:35
Kesin doğru söylüyorsunuz Tuğrul Reis. Ama bu Böke. Takmış kafaya. İlla bulacak, sonuçtan tatmin olacak. Önünde  sonunda "bi'şey olmaz"a gelir. Merak etmeyin. Bu arada bu kadar usta bulamadıysa, a) sahiden kafaya takma b) en son diyebileceğin bir ustaya başvurmalısın bence Bökecim.   
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4259
Şanzıman, line, kaplin, körük derken..
#5: 09 Ağustos 2024, 14:00:12
Öte yandan iletişim gurubu, çağa uygun. Yani bilgiyi tüketen bir gurup. Olmazsa olmaz işin doğrusu. Ama yine de burası bilginin yitip gitmediği bir yer.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 3585
Şanzıman, line, kaplin, körük derken..
#6: 07 Şubat 2025, 09:16:56
Aynen öyle.. Taktım kafaya bir kere. Sorun sesin gelmesi değil aslında. Sesin neden geldiğini bilememek. Bakınız ondan sonra nasıl da bir usta faciası yaşandı. Sonradan "ah nereden bulaştın o ustaya " diyenler çok oldu ama iş işten geçmişti.

Usta gelip öyle net bir tavırla sesin şanzımandan geldiğini ve değişmesi gerektiğini söyledi ki bana yapacak çok bir şey kalmadı.
Şanzımanı sökünce damper ve motor takozları da ustanın elinden kurtulamadı. Motor takozları, damper, şanzıman değişti. Ses azaldı ama 1000 devirde ince ince gelmeye devam etti. Usta demez mi problem şaftta diye.

Ben bu filmi Turgutreis marinada da yaşamıştım. Oradaki yetkili servis de problem rulmanlarda diye şanzımanı söküp gitmiş, ama ses gitmeyince şaftı suçlamıştı. Alanya 'ya geldiğimde su suzdıran körüğü değiştirmeye kalktığımda şaft sökülememiş ve kesilmek zorunda kalınmıştı. Yani şaft ve körük de değiştiydi yani.

Elbette eski tabirle benim asfalyalar attı tabi. Şİmdi dedim usta. Önce benden şu şekilde özür dileyeceksin. Diyeceksin ki ;

" Abi ben hata ettim. problem şanzımanda değilmiş. şaftta imiş. bilemedim ve seni boşuna masrafa soktum diyeceksin. Böyle diyeceksin ki ben seni yeniden usta sınıfına sokup söylediklerini dinleyeceğim.Bu bir. Sonra ben tekneyi karaya alacağım ve sen bana şaft problemini çözeceksin anlaştıkmı? "

Yanıt ne geldi dersiniz? "Biz şaft problemleri ile ilgilenmiyoruz."  Ustayı kibarca! tekneden inmeye davet ettim ve kendisini uğurladım.

Şİmdi önümüzdeki maçlara bakacağız artık. Değişmedik tek braketin içindeki lastik kaldı. Aslında orada da başka bir ustanın kurbanı oldum. Körüğü değiştirirken ustaya onu da değiştir diye ısrar etmiştim. Tornacı da usta da gerek yok diye ısrar ettiler. Üç otuz para idi. Neyse bakacağız bakalım bir çaresine. 

 
  • IP logged

 
Yukarı git