Ölçülmez tabii.. ölçülmemesi gerekiyor.
Ama benim Sarıyaz'daki manyakça elektrik takıntım sonucu mu bilemiyorum, durum böyle.
Önce teknedeki sistemi anlatayım:
Aküler2022 AGM Odyssey marka.
Şarj Üniteleri:
Karadan şarj için :
Sterling Power servis akülerine, teknenin orijinal Crystec marş ve bow truster akülerine
İlaveten Alternatör to Battery mevcut ve tekne karadan elektrik almadan yatarken, güneş ğanelinden gelen fazla enerjüyi değerlendirmek ve yatan akü sorunu yaşamamak için servisten marş aküsüne battery to battery charger.
Bir de haliyle Victron Battery Monitor.
Son bayram tatilinde günü birlik çıktığımda elektrik alarmı verdi. Ben de cep telefonumdan Victron'a baktım, önce 13-15 V arası dalgalanan voltj gördüm. Alarmı tetikleyen buydu.
Sonrasında, motor çalışırken 13+ V ama -3, -4 bandında oynayan amper gördüm. Motoru stop edince posizitfe dönüyor.
Alternatör voltajını ölçtüm ve 14+ gördüm. Ama elimde ampermetre olmadığı için hangi noktaya kadar normal, hangi noktadan sonra sapıtıyor tespit edemedim.
Elektrikçi bekliyoruz.