Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bir katlanır pervane hikayesi

• İleti: 3572
OP: 03 Kasım 2023, 09:20:45
Efendim Sanela 'nın katlanır pervanesi ne yazık ki bir miktar korozyona uğramıştı. Birçok tanıdığımın katlanır pervanelerden iyi performans alamadığını ve söktüğünü duyduğumdan Sanela'nın pervanesinin Gürmarin 'de onarımı ve sonrasında montajı sırasında karşılaştığım zorluklar ile ilgili bir yazı hazırladım. Bol fotoğraf gerektirdiğinden bloğa koydum. Kusura bakılmasın.

Bence teknelerin pitch değerlerine uygun montaj yapılmadığından bu pervaneler ile ilgili sorun yaşanıyor.
detaylar şurada;

• İleti: 5782
    • Son Denk Kayıkçısı
#1: 03 Kasım 2023, 12:12:40
Güzel bilgiler, kolay gelsin.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"

• İleti: 1239
  • Selamlar
#2: 03 Kasım 2023, 14:06:15
En iyi marka max prop. Güle güle kullanın. Adamlar eğer yanılmıyorsam devir sayısına göre hatvesi otomatik ayarlayan pervanede yapmışlardı. Montajı ustalık istiyor ama sitelerinde yardımcı videolar var.
Üretim yeri galiba İtalya

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

• Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4221
#3: 16 Nisan 2024, 17:36:24
0.25 mil daha hızlı gideceğim diye çektiğim ızdıraba son verdim. Katlanır pervaneden kurtuldum.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

• İleti: 52
#4: 11 Mayıs 2024, 18:03:59
Benim de Max Prop'la ilgili bir hikayem var, senesini bilmiyorum, tekneyi sığacıkta karaya aldım, pervanenin piçini de değiştirmeye karar verdim hazır karadayken ve ayarlayıp topladım, denize indik, Motoru çalıştırıp ileri verdim tekne tornistan yapıyor, o an başımdan aşağı kaynar sular döküldü , beni tekrar alın desem 100 euro, 1 saat sürem var, yapamazsam Allah bilir, en iyisi kalsın böyle, ben onu Bademli'de deniz de bile yapabiilrim diye düşündüm . Karaya birlikte çıktığımız kardeş tekne Pitane nin sahibi arkadaşım Haluk ile hemen marinanın dışında teknelere tam yol verdik, maşallah süper gidiyorlar,, Gövde hizi olan 7.2-- 7,3 ü hemen gördük, tabii benimki tornistan pozisyonunda )). Tüp havasını ve Halük'u ayarladım, Kalem adasının beton iskelesie gittik bir gün ve büyük maraton başladı, suyun altında pervaneyi söküp uygun değerlere getirdim yerine oturtması çok zor oldu, defalarca denedim ve tüpün havasının  nerdeyse bittiği anda yerine oturdu, tabii Haluk arkadaşımın da anahtar verme ve malzeme tedariki geyreti takdire şayandir. Sonrasında en heyecanlı an geldi ve denememizi yaptık, olmuştu. Haluk hala" yahu sen suyun altında pervane ayarladın" diye anlatır durur, dostlar kalın sağlıcakla..

• İleti: 5782
    • Son Denk Kayıkçısı
#5: 12 Mayıs 2024, 12:07:22

Tebrikler , çok zor iş bu yaptığınız.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"

• İleti: 1043
#6: 15 Mayıs 2024, 09:50:17

Merak sorusu: abes ise hoş görün.
Gaz kolunun tellerinin yerini değiştirseydiniz olmaz mıydı?
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

• İleti: 290
#7: 21 Mayıs 2024, 12:12:03
Cidden zor birşey yapmışsınız.
Biz bu tip tamirler için tüp kullanmıyoruz, onun yerine 220V ile çalışan yağsız pistonlu hava kompresörü ve hortum ile nargile sistemi kullanıyoruz.
Hava bitme sorunu olmuyor, tüpe göre de daha güvenli...
Gaz kolu göbeğinde telin bağlantı noktasını değiştirmek ile tornistanı ileri hale getirmek mümkün. Ama devamlı olarak şanzımanda tornistanda çalışması dişliler açısından iyi birşey mi o kısmı bilemedim.  Geçici süre sorun olmaz ama uzun vadede nelere yol açar emin olamadım.

• İleti: 52
#8: 22 Mayıs 2024, 20:03:59
Onu bende düşünmüştüm ama tornistanda dişli oranı daha farklıydı benim 29 Hp yanmar motorda, o yüzden denemek istedim, bu arada sonradan hatırladım, arkadaşımın önerisi ile geniş bir naylonu pervanenin altına sermiştik, herhangi bir vida kopilya vs, düşerse kaybolmasın diye)).