Ama o yakıt tankları kırmızı renkte oluyor, onu griye boyaman gerekir!
Bu arada, son 1 yıldır etrafta gördüğüm motorkaravan'lar oldukça çoğaldı, bazıları geziyor, çoğu bir yerde komün gibi birlikte takılıyorlar.
Bunların tuvaletleri bir kısmı kompost denilen tür, sıvı atık çıkarmıyor, çıkan şey mis gibi gübreli toprak (=kompost) oluyor. Bunu takıldıkları bölgede sağa sola bahçeye güvenle döküyorlar, çok da faydalı. Ama diğer taraftan "çiş" ayrı kapta birikiyor, onu da sanırım yine toprağa döküp kurtuluyorlar.
Peki bir de normal atık tankı (ve/veya gri tankı) olanlar var, onlar ne yapıyor?
Şöyle bir akşam turu yaparken yol kenarındaki bir yağmur suyu mazgal'ının üstünde duruyor, arabanın altındaki hortumu açıp mazgala veriyor..
Peki yağmur suyu mazgalları nereye gidiyor? Tabi ki doğruca denize!
Gri tank yatlarda her zaman biraz derli bir konu, çünkü wc'ler pompalı olduğunda atıklar su seviyesi üzerindeki tanklarda depolanabiliyor ama lavabo ve duşlar serbest akış olduğu için tank eğer yer varsa deniz seviyesi altında duruyor, boşaltımı için maceratör kullanılıyor ya da tank yukarıda duruyor, arada/aşağıda küçük bir terfi tulumbası oluyor, lavabo/duş suları burada 2-3lt biriktikçe yukarıdaki büyük tanka basılıyor.
Ama atık su sistemlerinde pompa, motor, flatör gibi aktif elemanlar kullanıldığında her zaman tıkanma, takılma, yapışma gibi iğrenç sorunlar iğrenç sonuçlara sebep oluyor..
Muhtemelen yatların gri tanktan uzak durmasının en büyük sebebi bu dertlerdir..
velhasıl Tayomar'da hepimiz için güzel bir karar almışsın tebrik ediyorum, umarım sorunsuz (tankı taşımaya üşenmek veya zamansız dolması gibi) şekilde kullanabilirsin..