Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 1062
Ekteki videoya göre Wharram'ın bazı modellerinde "hobby horse" sorunu var gibi görünüyor.

Dalganın en az düzeyde olduğu zamanlardaysa 45 açıyla rüzgar üstüne gidebilliyor.


  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

e

ersinboke@icrs.com.tr

Buehler 'in ofisinden yanıt geldi sonunda. Projeleri yeniden satmaya başlamışlar. Grizzly bear .. Özellikle armasına hayran kalmıştım. Tek direk ve baston ile resmen uskuna gibi bir arma. Trinket normalde daha küçük oluyor bu tür iş teknelerinde ancak rahmetli bu trinketi büyük yapmış.  Arma detayları üzerinde düşünülmesi ve tartışılması gereken tarzda .
  • IP logged

M
  • *
  • İleti: 23
Ersin reis, beni oyle zehirledin ki sorma ?  :D Bu yazinin tamamini okuduktan sonra, yaklasik bir aydir, katamaranlar ile yatip kalkiyorum. Wharram dizayni olanlarin sanirim tamamini internette inceledim, Youtube videolarini izledim. Hele bir de Youtube da SYLuckyfish serisi var ki sorma.Once Tiki 26 ile baslayan arastirma, uzun bir sure Tiki 30 incelemeleri, derken Tiki 38...
Wharram sitesinde ;

Materials Costs 2012

Classic Designs   GBP (£)

Maui                             3,000
Hinemoa                     6,000
Tanenui (Ply)           11,000
Tangaroa Mk IV       31,000
Raka                           27,000
Narai Mk I/Mk II   43,000
Narai Mk IV           44,000
Ariki                           44,000
Tehini                   50,000

Coastal Trek/Tiki Designs   GBP (£)

Hitia 14   2,000
Hitia 17   3,000
Tiki 21   5,500
Tiki 26   9,000
Tiki 30   13,000
Tiki 31   15,000
Tiki 38   35,000
Tiki 46   52,000

Pahi Designs   GBP (£)

Pahi 26 (Tikiroa)             9,000
Pahi 31 (Areoi)                   16,000
Pahi 42 (Captain Cook)   44,000
Pahi 63 (Spirit of Gaia)   65,000

Ethnic Designs   GBP (£)

Melanesia (16')                  300
Tahiti Wayfarer (21')       2,000
Amatasi (27')               4,000
Tama Moana (38')     15,000

seklinde pound cinsinden maliyetler buldum. Daha sonra youtube da gezinirken izledigim bir Tiki 26 videosunda ( https://www.youtube.com/watch?v=U9t6v7Q64zY )  da 9170 Euro bir maliyet ile karsilastim. Rakamlar birbirine yakin ve dogrular nitelikte idi. Tekneler suda cok hizli, yapimi basit. Ancak her guzelin kusuru oldugu gibi bunlarinda kusuru ic mekan darligi, hatta 38 ft gelene kadar nerede ise ic mekan ayni ebattaki, farkli bir mono/multihull tekneye gore yok denecek kadar az. Surekli olarak evin ( teknenin ) terasinda, pufur pufur bir yasam. Yav bunun yagmuru, firtinasi, sogugu yok mu ? Neyse konuyu dagitmadan devam edeyim. Yavas yavas gozumuz baska secenekeler aramaya koyuldu ama, maliyet kaygisi ile hala bir sansi var wharram dizaynlarinin.

  Evet baska secenekler arar iken kendimi, K-Designs urunlerini incelerken buldum.
  • IP logged

M
  • *
  • İleti: 23
KD 860 modeli bu katamaran istanbul'da yapilmis. Bu tekneyi goren arkadasimiz var mi acaba ? Kullanicin yorumlari ve degerlendirmeleri bizler icin cok degerli olacaktir. Bu ebatlarda ki bir katamaran icin. Ozellikle de maliyet degerleri bu olculerde ki bir tekne icin ?

asagida ki foto ayni modelin farkli bir ornegi..
  • IP logged

M
  • *
  • İleti: 23
Bu linkte de yapilmis orneklerin bir slayt sunumu bulunmaktadir. https://www.youtube.com/watch?v=Bv-ath_xmjY

Arastirmalar neticesinde bu modelin biraz buyutulmus halinin de  http://catnano.com/ Almanyada uretildigini gordum..
  • IP logged

M
  • *
  • İleti: 23
Catnano fotolarina devam....
  • IP logged

M
  • *
  • İleti: 23
Dis gorunum fotolar..
  • IP logged

M
  • *
  • İleti: 23
Sonuncu ekler...
  • IP logged

M
  • *
  • İleti: 23
Ersin reisimizin sorusuna devam edelim. Gercekten zor mu ? Boyle bir tekneyi kendimiz yapamaz miyiz ? Avustralya ve Brezilya gibi ulkelerde, ( ki bu ornekleri cogaltabiliriz. Ilk aklima gelenler. ) bu tur teknelerden kendi baslarina uretiyorlar ve yillarca acik denizlerde geziyorlar..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ersin reisimizin sorusuna devam edelim. Gercekten zor mu ? Boyle bir tekneyi kendimiz yapamaz miyiz ? Avustralya ve Brezilya gibi ulkelerde, ( ki bu ornekleri cogaltabiliriz. Ilk aklima gelenler. ) bu tur teknelerden kendi baslarina uretiyorlar ve yillarca acik denizlerde geziyorlar..

Böyle bir tekneyi kendimiz yapabiliriz. Ama mesela ben yapamam, o kadar sabrım yok. Fakat gördüğüm, yapılabilirlik için herşey maksimum sadeleştirilmiş. Kesitler insanı hiç uğraştırmayacak görünüm de.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Bence zor olan teknenin yapımı değil, donatılması. Hem asıl maliyeti donanım ve aksesuar oluşturuyor, hem de ciddi teknik bilgi yada teknik yardım gerektiriyor. Elektrik tesisatı, arma, su tesisatı gibi sistemlerde yapılacak basit hatalar ciddi riskler doğurabiliyor.
  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

M
  • *
  • İleti: 23
       Ali ve Deniz reislerim, dusuncelerinize katiliyorum. Tiki 31 ve Tiki 38 study planlarini incelemek uzere satin aldim. Ancak daha once belirttigim, surekli buyuk bir terasta yasamak, bizim denizlerimiz icin ne kadar uygun olur dusuncesi ile Wharram projelerini simdilik derin dondurucuya koyup beklemeye aldim. Sonrasinda inceledigim KD 860 katamaranin ic salon darligi ve tavan yuksekliginin en alcak yerinin 1.5 civarlarinda olmasi, bir tik daha buyuk bir projeye yonelti beni. Bu sefer yine Bernd Kohler K-design projesi KD 1000 study planini satin aldim. KD860 ile KD1000 arasinda ciddi bir kullanim ve mekan farkliligi var. Geldik Deniz reisimiz dedigi konuya ; kaba bir arastirma ile sadece kabuk yapiminda kullanilacak epoxy, marin kontaplak ve ahsap yaklasik olarak 90 000 TL civarinda cikti. Yani boya, macun, direk, yelken ve yelken ekipmanlari,hatchler  ile iki adet 9.9 outboard motor hesapta yok. Kullanilacak el aletleri ve iscilikte hesapta yok.
  Tekneyi donatmak konusuna zaten hic girmiyorum. Bunlar en basitinden yuzdurme anlaminda yapilmasi gereken asgari calismalar. velhasil biraz karamsarlik kapladi icimizi. ?0-? Hayalleri biraz daha erteleyecegiz sanirim. Butceyi denklestirinceye kadar.
KD 1000 ile ilgili gorseller asagidadir. Teknenin bitmis bir ornegi henuz yok. Facebook uzerinden bir yapimci Kahuna II  olarak imal etmekte. https://b-m.facebook.com/kahunaII/ adresinden ulasabilirsiniz yapim asamalarina. Study plan ile bana gelen gorselleri asagida paylasiyorum. Isteyen reisler ile  elimde bulunan study planlari ozellen paylasabilirim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Geri geldiğimde açtığım bu konunun hala en çok görüntülenmiş konu başlığı olması şaşırttı beni. Anlaşılan her türlü olumsuz yorumlara rağmen ciddi sayıda tekne yapmayı merak edenler var demek ki.

Bu konu başlığına yazdıktan sonra kendi bloğumda bu konu ile ilgili hayli çalıştım. Hatta Wharram 'ın 30 feet tiki modelinin çalışma planlarını satın alıp ciddi ciddi çalıştım. Yetmedi Türkiye 'de Ayvalık barınağında bir tiki 30 buldum. Sahibi İngiltere'de yaşıyor. Pandemi olmasaydı bu yaz beraber seyir yapacaktık ve ben son kararımı verecektim. Kısmet değilmiş.

Teknenin çok ilginç bir hikayesi de ver. Yapan bir Ukraynalı. Sevgilisi ile Kırım'dan yola çıkıp, Karadeniz 'i , boğazları geçip Ayvalık 'a kadar gelmişler. Üstelik motorsuz. Ayvalık'ta her ne oldu ise ciddi kavga etmişler. Kız gitmiş. O moral  ile Ukraynalı da yok paraya katamaranı satmış bu arkadaşa. Uygun fiyata anlaşabilseydik alıp renove etmek en mantıklısıydı ama yeni sahibi maliyetinden yüksek bir fiyat isteyince anlaşamadık.

Küçük bir tekneyi dahi denize indirmenin sorun olduğu günümüzde bu katamaran kumsala çıkabilme özelliği ile çok iyi bir çözüm gibi duruyor.

Tekneyi araştırırken en çok ilgimi çeken seyyar tuvalet olmuştu. Ben çok takip etmiyordum ancak adamlar bu seyyar tuvalet işini aşmışlar açıkçası. Neredeyse evde kullanılabilir konfora ulaşmışlar. Son derece pratik bir şekilde marina da tuvalete boşaltıyorsunuz. Ne pis su tankı , ne macaratör, ne gövdeyi delme, vana problemi hiç biri yok. küçük bir kutu şeklinde her türlü problem çözülmüş durumda.

Bir de Kompost tuvaletler var. Bunlar pahalılar ancak uzun yol yelkencileri için çok iyi çözüm.  Kullananlar çok memnun.

Her durumda en kötü 16 feet olan sportif amaçlı olanı yapacağım gibi duruyor.

Aslında en ideal boyutu 38 feet olanı. Gerçekten iyi. Ancak Kech armaya ihtiyaç duyması maliyetleri artıran en önemli problem.










 


  • IP logged

 
Yukarı git