Ön gurcata ?

Başlatan Enes Save, 17 Temmuz 2020, 10:26:10

« önceki - sonraki »

Enes Save

İyi günler,

Kıırmızı ile belirttiğim gurcata sistemi öne doğru da uzanıp yeşil renkle belirttiğim noktada birleşiyor. Ön ıstralya olduğunu sandığım ve mavi çizgiyle belirttiğim tel ise yukarıdan başlayıp yeşil noktadan geçiyor ve aşağıda direğin dibinde sonlanıyor. Merak ettiğim neden böye bir ön ıstralya-ön gurcata düzeneğine gerek duyulduğu. Benzer sistemi üç gövdeli yüzer nesnelerin bazılarında da gördüm.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Enes Save

Bu da  ben düzenlemeden önce resmin durumu
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Burak Doneray

Diamond rig Katamaranlarda kullanılır amacı direği güçlendirmektir Katamaranların tek gövdelilere göre armaları %33 daha fazla yüke maruz kalırlar.


Enes Save

Alıntı yapılan: Burak Doneray - 17 Temmuz 2020, 11:57:23
Diamond rig Katamaranlarda kullanılır amacı direği güçlendirmektir Katamaranların tek gövdelilere göre armaları %33 daha fazla yüke maruz kalırlar.



Yanıt için teşekkür ederim sevgili Burak. Neden %33 daha fazla yüke maruz kalır diye sormayacağım 😊
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Burak Doneray

Yatmayıp yelkenlerin üzerindeki fazla rüzgarı kaçıramadğı için diyebiliriz.

Burak Doneray

Folk boatlarda direk tepesinde v şeklinde tek bir tane de kullanılıyor o da direğin üst kısmını güçlendirmek için Folk boatlarda needle denen tepeye doğru incelen bir direk var sebebi direği sert havada eğip camadan vurmadan anayelkeni depower etmek . Bu v dediğimiz diamond o bölgeyi güçlendirmeye istendiğinde düz tutmaya yarıyor katamaranlardakide benzer mantık .Katamaranlardakine Diamond shrouds deniyor aslında bu sisteme.

Burak Doneray

Ebabil için Nonsuch teknelerinin armalarına bakmanı öneririm kullanımı çok kolaydır ön yelkene ihtiyac duymazlar .Wishbone rig

Enes Save

Alıntı yapılan: Burak Doneray - 17 Temmuz 2020, 18:11:28
Ebabil için Nonsuch teknelerinin armalarına bakmanı öneririm kullanımı çok kolaydır ön yelkene ihtiyac duymazlar .Wishbone rig

Ebabil'in bana söylediklerinden : "Açık denizde şartlar ne olursa olsun oturduğun yerden hareket etmeden yelkene camadan vur, tam armaya geç, mayna et."

Önerin için teşekkür ederim. Daha ayrıntılı inceleyeceğim.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Mustafa Ertör

#8
iki tane windsurf  direği ve yelkeni?
veya
ama bence tek direğin ve yelkenin olmalı.zaten orjınal sailplan öyleydi galiba
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Burak Doneray

#9
Mustafa abi ben tek ana yelken ve gerekirse ufak flok öneriyorum .

Alttaki resimdeki  örnek gibi flok burda olur olmaz tamamen isteğe ve teknenin uyumuna bağlı.Yelken konusundada da dacron yokken uygulanan bir yöntem  yelken bezinin şeklini vermek ve korumak için sık aralıklarla full balenler kullanmak bu yöntemle başarılı yelkenler yapılabilir .Bu yöntem yarışlarda yasaklandığından kullanımda çok kalmamış sonrada dacron gelince tamamen unutulmuş.Bu balenlerle uzun ömürlü yelken üretmek mümkün.



Enes bu sayfaya bir bak .
https://www.boatdesign.net/threads/wishbone-boom-versus-conventional-boom.17062/




Burak Doneray

#10
Hobie cat arması ve yelkenini uyarlamış çok başarılı gözüküyor.


Mustafa Ertör

Burak'cım verdiğin örnekteki junk sail sıklığındaki balenler çok ilgimi çekti.Konudan bağımsız bu yöntemi KÜÇÜK kayık için düşünmeye başladım.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Cem Gür

Konuyu uzaktan okuyarak takip ediyorum.
Enes'in nihai amacı yelken/lerin hızla, direk dibine gitmeden,fora,mayna ve camadan  işlemlerini güvenle yapabilmek.

Ebabil gibi yüzenlerde uygulanabilecek üç yöntem doğru olur düşüncesindeyim.
1- Yelkeni direğe sarmak
2- yelkeni direğe  bir kanal ile basmak yerine orsa yakasına konulacak matafyonlardan geçerek direğe gırcala ile yaklaştırmak. Bu bildiğimiz klasik yöntemlerden biri zaten. Bol bir düzen ile yelken kolayca inip çıkabilir. Zorlamayı engellemek için de yelken üst yakasına donatılacak yine bir el incesi ile aşağı çekilebilir.
3- Berque ikizlerin Micromegas 3. de kullandıkları  pıraçera arma. Seren kolayca basılıp kolayca mayna edilebilir. Yine kolayca camadan vurulabilir.

Enes'in tek başına  seyir yapacağı gözönüne alınırsa gönlümden geçen Burak'ın önerdiği cat mantığı ile  donatılmış bir wishbone yelkendir. Geliştirilmesi gereken,  yelkenin/yelkenlerin güverteye inmesi ve sert havada kontrollerini kaybetme riski olmadan direk üzerine sarılmalarını düşünmek olmalı.

FB de Yelkensever'de Bahadır Eği nin son teknesinde bu yöntem uygulandı çok da başarılı oldu.




"İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez... İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir" diyordu Oscar Wilde.

Enes Save

#13
Sildim
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER