Kocaeli'de ne Honda ne de Suzuki'nin servisleri var. Hadi honda neyse, 12,5 kg, Suzuki 45-50 kg. Sökmesi bir dert arabaya yükleyip Sakarya ya da İstanbul'daki bir servise götürmesi getirmesi ayrı bir dert.
Tekneyi karaya aldığımda, Suzuki'yi tatlı su hortumu bağlayıp içindeki benzin bitesiye kadar çalıştırmıştım. 2 seneden beri çalışmadı. Sakarya'daki Honda servisi aynı zamanda Suzuki servisi de. İlkin servise o firmaya gittim ilk 100 saat bakımını yaptırmak için. O sırada 2 beygirlik Honda'ya da bakım yaptırdım. karbürotöründe problem vardı , sağ olsun onu halletti; ne var ki su çarkını, impeller , pert etmiş. Benim motor ilk üretilen seriden. Motor hava soğutmalı ama kuyruktan soğutma var. Motoru bakıma verirken çalışan su çarkı, servisten sonra çalışmıyordu. Aradım servis sahibini adam şaşırdı, kabalaştı, kibarca uyardım yola geldi. Hava soğutmalı olduğundan aslında onun önemi yok, motora bir şey olursa getir ben yaparım falan dedi. Neyse benim fazla ihtiyacım olmadığından bir şey olursa götürüm diyerek olayın üstünü örttüm. 2 kez karbüratör temizliğini ve yağ değişimini kendim yaptım. Bunu yaparken neyi nasıl söküp takacağımı internet üzerinden edindiğim servis kılavuzundan istifade ettim.
Yukarıdaki sebepten Sakarya seçeneği benim için yok. Suzuki'nin web sayfasından İstanbul'daki servislerin telefonuna ulaştım. Sağ olsun Necip reis daha önceden bana bir telefon numarası vermişti.
Motorun kullanım kitapçığında , her yıl yapılması gereken yağ değişimleri yanı sıra 3. senede su çarkının da değişmesi gerektiği yazıyordu. Tamam makina daha 130 saatte falan ama sene 3. sene. Yağ filtresi de değişmesi lazım. Servisi aradım, bana sabah getirirsem bir şey de çıkmaz ise akşam teslim edebileceğini söyledi. Ücret 400 lira işçilik + kullanılan malzeme .
Malzeme fiyatları şöyle:
yağ filtresi 40 lira
su çarkı 200 lira
aşikar olan bunlar, daha ne çıkar bilmem. Neyse, malzeme satışı da yapıyormuş servisler. Meğerse "bakım kiti" diye bir şey varmış. İçinde benzin filtresi, su çarkı yağ filtresi, su çarkının haznesi ve malzemeleri, bujiler falan filan ne gerekiyorsa hepsi varmış. Bu kitin ücreti ise bir yerde 550 lira dendi.
Böyle bakınca sadece Suzuki'nin bakım ücreti 1000 lirayı az biraz aşacak. Araba ile gidilecek 200 km yol hariç.
Bana mı pahalı geliyor bu iş, yoksa gerçekten pahalı mı? Bir de aynı gün alamaz isem artı 200 km daha olacak.
Kendi bakımını kendi yapan var mı?
Hele şu 400 lira işçilik ücreti, açıkçası benim ders saati ücretimle hesaplarsak 10 saate denk geliyor, saat 5'ten sonraki mesai ücretimle. 5'ten öncesine bakacak olsam 30 saate falan denk geliyor.
Servis kılavuzuna baktım, öyle ahım şahım bir şey görünmüyor. Şimdilik niyetim servis kitini alayım kendim yapayım diyorum. Ama böyle bir tecrübe yaşayan varsa, uyarılarını okumak isterim.
İşin özü, iki motor servis ücreti getir götür 1500 lirayı aşacak. Kendim yaparsam 500-600 lira arasında bitecek. Ne dersiniz ?