İyi akşamlar,
Geleneksel yığma ahşap teknelerde hemen her boyda :
Omurga bileşenlerinde (Omurgaya bağlanan baş ve kıç akrepler, bodoslamayı birleştiren parçalar) boy olarak satılan, istenen uzunlukta kesilip kullanılan tij dediğimiz cıvata ve somun kullanılır. Ayrıca eğrilerin döşekleri ve dirsekleri de ya aynı yöntemle ya da sağlam vida ile bağlanır. Güvertede babalar ana gövdede bulunan eğrilere somun cıvata daha da iyisi kamyoncu vidası bağlanır.
Motor yatakları da yine boy olarak kesilip kullanılan tij ve somunla ana gövdeye bağlanır.
Borda kaplamaları genel olarak galvanizli çivi ile çakılır. Üstün kaliteli pahalı teknelerde bronz / daha da mükemmeli silikon bronz vida kullanılır. Hava ile teması kesilen bağlantılarda paslanmaz kullanılmaz.
Güverte üzeri montajlarda hafif yükler için vida, ağır işlerde kullanılacak aksesuar için yine cıvata somun kullanılır.
Genelleme yapacak olursak güverte üzeri aksesuar ve parçaları, direk üzeri montajlar, puntel ayakları kaliteli işlerde oturaklar, dolaplarda vs paslanmaz vida kullanılır. İş tekneleri galvanizli çivi veya sac vida kullanıyor.
Galvanizli çivilere burun bükülse de ömürleri oldukça uzundur. Ancak her 5 yılda bir yoklamakta fayda var. Tabii karinada tutyayı eksik etmeden .
Teknenin ana iskeleti birleşimlerinde tutkal + cıvata ve somun (paslanmaz değil) kullanılması önerilir.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.