Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: John Vigor ,Things That I wish I'ld Known Before I start sailing..

  • *
  • İleti: 492
Vigor'un "Pratik Teknecilik Ansiklopedisi" kitabı çıkınca hemen almış ve bir solukta okumuştum.Gerek ADF ve gerekse eski adıyla Ataköy Marina Yacht Kulübü, yeni adıyla Marmara Açıkdeniz Yat kulübü gerçekten dilimize pek çok eser kazandırdılar. Şüphesiz son 15 yılda bu yolda Naviga, Denizler kitabevi ve şu an aklıma gelmeyen kimi kurumlarda bu alana değerli katkılarını koydular.
Ancak yetmez, görüyoruz ki hala daha eksikliğini hissettiğimiz pek çok kitap var.Mesela ben "Fırtınalı havada seyir taktikleri" ile ilgili dolu dolu bir eserin eksikliğini hep hissetmişimdir.
Sevgili Ersin in keşfettiği kitapta bu anlamda dilimize çevrilmesi gereken bir eser olduğunu kısacık alıntıdan hemen hissettiriyor.Umarım Ersin Reis daha fazla alıntılar ile bizi zenginleştirirsin.
Konu buradan açılmışken kendimden ufak bir katkı yapayım istedim.
"Ne kadar basit o kadar iyi"
Ancak uygulamaya geldiğimizde bazen kurallar farklılaşabiliyor.İlk teknemi aldığımda eşim mutlu olsun diyerek scorcher a harika bir lavabo almış,hidrofor takmış,havuzluğa duş yaptığım gibi mutfağa olan ilgisi nedeniyle pek te güzel bir ocak almış idim.Aradan geçen yıllar ve son tekneme gelene kadar değiştirdiğim 3 teknemde de bunu devam ettirdim.Hele ki son teknede iyice abarttım.
Oysa şu an geriye dönüp bakıyoruz da (Ben ve eşim) ayak pompası hidrafordan daha kıymetli, sıcak su (Boiler) uzun süredir kullanmadığımız bir araç, 2 yıldır karaya çıkmadığımız için eski günlere döndük derinlik göstergesi olmadan dolaşıyoruz.Geçen yıl 67 gün, bu yıl tam 90 gün henüz 3 yaşını idrak etmemiş otopilotumuzu (Neyse sıkıntısını bu sene dönünce çözdük.Yazılım güncellendi) kullanmaksızın egeyi gezdik.Radarımız ve Ais cihazımız baştan beri zaten yoktu ama geçen yıl Leros ta yaşadığım sis macerasından sonra radar değil ama hiç olmazsa bir Ais olsa iyi olur dediğimi hatırlıyorum.Maceratör ü hiç sormayın, geçen yıl kızdım attım, yerine manuel pompa koydum.Ohh rahatım.Ha bir de deneyimlememiş olanlara bir öneri.Maceratör takacaksanız depo çıkışı ile maceratör arasına mutlaka bir vana koyun,eğer o tank dolu iken maceratör bozulursa ki genelde öyle olur.Alın başınıza belayı  :o
Şimdi Babamın tekneyi hatırlıyorumda wc= Çinko kova, musluk yok yerine musluklu bidon var,lavabo deliksiz krom bir derin tepsi (Tekneye delik açmak istemediği için),aydınlatma gaz yağı veya lüx lambası,ısınma kamp tüpü üstü soba,ocak piknik tüp,buzdolabı yerine buz kutusu,ırgat e bizler ne güne duruyoruz a canım.Chart plotter? = Harita,pusula,paralel cetvel,pergel,kurşun kalem, silgi,kalemtraş.

Kıssadan hisse; elbette vazgeçilemeyecekler var ama
" Basit iyidir."
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

  • *
  • İleti: 3573
Kaan Erdem'in yorumuna dikkat efendim..

Hep işimize gelecek şeyleri yazacak değiliz ya. .. :)

Şöyle yazmış Vigor amca salma yapıları hakkında.. KEEL DESIGN

Hep duymuşsunuzdur derin deniz geçişlerinde geleneksel omurga salmanın daha avantajlı olduğunu. Evet doğrudur , fin salma(torpil salma) sert denizlerde fazla sayıda kuvvetin tekneye etki ettiği durumlarda daha fazla dikkat gerektirir.

Ancak unutmayalım ki 1979 fastnet yarışında , 5 teknenin battığı ve 19 teknenin terk edildiği yarışta , yarışı 32 feet uzunluğunda ASSENT adında bir fin salma tekne kazanmıştı.

Tekneyi kullananların Uzmanlık ve deneyimi, teknenin omurga salma ya da fin salma olmasından çok daha yaşamsaldır.





  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Çok faydalı bir kitap bu . Her bir satırı hem basit bir İngilizce ile ve çok net bilgiler ile dolu.

Şu keel bölümünü okurken gözüm " knots" düğümler bölümüne takıldı.

Malum, düğümler halatın gücünü düşürmekte. Ancak en fazla düşüren % 55 ile camadan bağı imiş.

en az güç kaybı, " anchor bend " de imiş. Bunun hangi bağ olduğunu bilemedim.

Her durumda kullandığımız izbarço ise %40 oranında bir düşüşe neden olmakta imiş..

Bilginize..
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Bildiğin, anele bağı
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Hah.. ben de bişi sandıydım..  :)
  • IP logged

 
Yukarı git