Şaftlı sistem körüklü teknelerde bulunan çeşitli tipteki sızdırmazlık körüklerinin değişimi için çeşitli gruplarda sorular oluyor. Ben kendi deneyim ve gözlemlerimi aktarayım. Yoğunlaştığım ürün Volvo tipi olan körüktür. Bu konuyla ilgili bir grupta paylaştığım deneyimler şu şekildedir.
- Eğer şaftı geri dayandığınızda dümen palasına falan değmiyor , içeride körüğün geçeceği kadar alan kalıyorsa çok rahatlıkla yapabilirsiniz.
- Önce şaft kablinden ayrılır, eski körük yerinden sökülmeden, yeni körük uygun bir şekilde şafta geçirilir.
- Bu esnada eski körük yerinde olduğu için zaten su gelmeyecektir.
- Sonra şaft yerine monte edilir ve geriye gitme riski ortadan kalkar.
- sonrasında kelepçesi sökülen eski deepseal keskin bir falçatayla kenarından yarılarak çıkarılır ve bu esnada yenisi yerine oturtulur.
- Kelepçesi sıkılır ve tırnaklarının dönmesini engelleyen turuncu yağlama aparatı sökülerek içindeki hava vakumlayarak su gelene kadar boşaltılır.
- Sonrası sabitleme v.s.
Tabi ki bu benim düşüncem . Pratikte ustalar oradan bir miktar su gelmesini göze alarak bu işi yapıyorlar . Yani birini çıkarıp diğerini takıyorlar. Bu da bir çözüm elbette.
- Uzun yolcular için de bir not , bu tarz körüğü olan tekneler , körük değişim esnasında şaftın üstüne boştan bir yedek takabilirler, hatta çok yıpranmamış olan eskisini takmaları daha doğru. Mevcut körüğün başına ciddi bir şey geldiğinde , denizde kesip atıp yerine yedeği oturturlar. Lastik olduğu için balans yapmaz , varsın şaftın üzerinde gezinsin , bence önemi yok. Böylelikle kaplinden şaftı ayırma derdi falanda ortadan kalkar, sorun geçici olarak çözülmüş olur.