Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Okyanus Yarişlarındaki Manevralarını Nedenini, Bir Anlamda Yelkenciliği Kavramak

  • *
  • İleti: 1062
Biliyorum, ben yelken yarışçısı değilim. Üstelik yelken eğitimi bile almadım. 5-6 senedir sanal ortamda araştırmalar yapıyorum. Gerçek yaşamda deneyip yanılıyorum.

Bir şehir içi arabamız varken Formula 1'ı izlerdim. Paralı kanala geçince protesto edip izlemiyorum.  Şişme botum var Vendetta Glove,  VOR ve America Cup izliyorum. Hem keyifli oluyor hem de neleri bilmediğimi öğreniyorum.

VOR'ü izlerken teknelerin bazen anlam veremediğim manevralar yaptıklarını görüyorum. Manevralarını olası nedenleri rota üzerinde mercan resimi v.b. olması,  daha kuvvetli rüzgarları yakalama amacı, pupa seyrinde çarmıhın dolayısıyla yelkenin açısı nedeniyle zaman zaman kavança atılmasının gerekmesi. 

Bunları örnek olarak verdikten sonra soruma gelmek istiyorum. Okyanus yarışlarıyla ilgili bana bu anlamda bilgi verebilecek bir kitap, yayın v.b. var mıdır?
  • IP logged
« Son Düzenleme: 18 Ocak 2018, 21:01:20 Gönderen: Enes Save »
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Americas Cup bu yarışlardan daha farklı bir yarış organizasyonudur.

VOR, Vande Globe gibi açık seyir okyanus yarışlarında koy içi veya şamandıra yarışlarındaki mantıkla seyir yapılmaz..

Her ekibin meteorolojisti, navigatörü vardır. Onların belirlediği rotalarda seyir yapılır.

Tekne yelken trimleri, spinnaker veya gennaker vb yelken trimleri hava ve deniz koşullarına göre ekibin performansına, yeteneklerine göre genel kurallar içinde olur.

İnternet araştırmaları yapabilirsiniz, bazı dergilerde yarışın anatomisi gibi yazılar okuyabilirsiniz. Kitap yayını ben bilmiyorum.


  • IP logged

C

Cem Eğrikavuk

İki haftadır VOR'u takip ediyorsanız: yapılan garip manevraların çoğu, önümüzdeki günlerde beklenen rüzgarlara göre optimum rotayı yakalamak. Bu iş için kullandıkları acayip yazılımlar var.

Son 48 saattir attıkları kavançalar güneye inmiş olan kuvvetli rüzgarı yakalamak içindi.

Şu anda lider iki tekne, Scallywag ve Donfeng, için nispeten güneyli bir rota öngürülürken, 90 mil arkalarında kalmış Mapfre için daha kuzeyden bir rota çiziyor.

Şu twitter hesabı açıklayıcı yorumlar yapıyor : https://twitter.com/RaceExperts
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Teşekkürler Cem Eğrikavuk.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

C

Cem Eğrikavuk

O kadar teknolojiye rağmen engellenememiş bir kaza..

http://www.volvooceanrace.com/en/news/10854_Fatality-confirmed-of-fishing-vessel-crew-member.html

Yıllardır uyarıyorlardı. Geliyorum diyordu.  Yarış rotasını, paranın peşinden, yoğun trafik olan bölgelere yöneltince...

  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Ocak 2018, 10:45:38 Gönderen: Cem Eğrikavuk »

  • *
  • İleti: 1062
Olayda bir balıkçı yaşamını yitirmiş.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

 
Yukarı git