Merhaba,
CP ve manyetikle arasindaki fark cok buyuk...Muhtemelen, otopilotunuzun veri aliyor oldugu pusulasi ( fluxgate etc...) cevresinde, kendisini ciddi etkileyecek kadar bir manyetik alan var, veya vardi... Sac bir tekneye uzun bir sure yakin bagli kalmak bile etkili olabiliyor bu sapmalarda.Once cevresine bir bakinin pusulasinin, farkinda olmadan konulmus metal iceren birseyler olabilir...Kullanma klavuzunda nasil resetlenecegi ve yeniden nasil kalibre edilecegi mutlaka yazar. Otopilotum Furuno ve ayni problemi berbat bir yerde yasamistim.Sarjli matkabi ve birkac elektrikli el aletini pusulanin yanina istiflemisim... Pusulasini DC'den kesip, ardindan iki tusa ayni anda basip start up ettigimde ki proseduru buydu, duzeldi, kendine geldi. Ardindan seyir sirasinda kalibre edilmesi kaliyor.Motorla, sakin bir havada, oto kalibre modunda, herbir tam tur yaklasik 3 dk kadar surecek, 2-3 tam tur atiyorsunuz ve bitiyor. Manyetik pusula veya CP ile arasinda, manevra sirasinda dahi 10 derecenin ustunde fark, uyari gibi okunmali, tabii sahsi kanaatim... Her sezon oncesi bunu tekrarlamaya calisiyorum zira agirlikli tek basima seyrediyorum ve Yusuf ( oto pilotumun ismi ) benim icin cok ama cok degerli, teknedeki en iyi dostum, elimden geldigince iyi bakmaya calisiyorum:)
SY