Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Olla grande capitan..

e

ersinboke@icrs.com.tr

Olla grande capitan..
OP: 24 Eylül 2018, 09:40:00
Aslında yazılışı böyle değil ama okunuşu böyle..

Efendim bir ticari nedenler ile İspanyol misafirlerimizi ağırlamak gerekti. Yelkenci olduklarını daha önce öğrendiğimden Ahmet 'ten rica ettim. adamları (ve eşlerini) alıp Burgaz ada da Asterix ile yemeğe götürdük.

Her ikisi de tekne sahibi olan , üstelik yarışçı olan bu iki İspanyol'un en çok yelken yapmak istedikleri yerlererin başında Marmara geliyormuş meğerse. Birisinin okyanus yarışlarında derecesi dahi var. Öyle yelkenci adamlar yani. Tam bizim Burağın kalemi adamlar.

Eşleri de en az kendileri kadar yelkenci. Birisi Türk. Özendik valla ne yalan söyleyelim. allahtan bizim de Ecemiz var övündüğümüz. ;)

Ahmet teknenin sahibi olduğundan hepsi O na İspanyolca capitan diyorlar. Bizim yılların karadenizli reisi oldu EL CAPİTAN ! :) 

Giderken hafif rüzgar da çıkınca bizim İspanyollar yelken için izin istediler. Canımıza minnet. Hazır bulmuşuz İspanyol Forsalar. :)

adamlar bir iki dakikada çözdüler Asterix ile nasıl yelken yapılır. Bir iki dakikada tam arma koşuyordu Asterix.

Ben bu yabancıların yelken yapış tarzlarına çok özeniyorum. Jose , Atlantik yarışında dördücü olan , dümeni aynı Leo gibi tutuyor. Yani tekne sancağa yattı diyelim . Yatan tarafta dümen tutuyor önünü görmek için. Yarışçıların hepsi böyle galiba.

Böyle misafir ağırlamak da keyifli oluyor bu arada. Burgaz ada önünde tonoza bağlandık, Antigoni nin botu gelip aldı, önceden masamızı ayırtmıştım zaten. Çok keyifli bir yemek oldu. Özellikle seçtiğim Türk şaraplarını kimi İspanyol şarapları ile karşılaştırdık.

İlk önce Yakut içtik. Yakut Kavaklıdere'nin klasik Öküzgözü Boğazkere şarabıdır. Ancak İspanyol etiketi okurken bir de baktık ki Alicante de atmışlar dolgu üzümü olarak. Canım yakut olmuş size çorba. Ama bu İspanyollar seviyorlarmış meğerse Alicante üzümünü. Bana göre dolgu üzümü olan Alicante yi seven İspanyolları Monosepaj öküzgözü ile mat ettim. Şimdi adını hatırlamadığım İspanya'daki bir bölgenin şarabına benzettiler.

Çok şarap sever İspanyolları Türk şarapları ile mat etmek hoş oldu doğrusu. Türkiye burası.. Her yol var bizde..  !O__ C:-)

Dönüş yolunda Poyraz bindirince manyak bir yelken keyfi yaşadık. Ekip çok iyi kaynaşmıştı. Asterix , her halde Leo ve Burak kullanırken bu derece hızlı gitmiştir her halde. Ahmet Samatya ya yaklaşırken biazdan ay doğacak rüzgar artacak dediyse de bizim ispanyollar dinlemediler reisi.

Bir yandan Güneş batarken, diğer taraftan dolunay doğmaya başlayınca misafirler bizim Marmara ya ispanyolca bir ek yaptılar . Öyle olunca ispanyolca çok güzel deniz anlamına geliyormuş.

Ahmet , Bir iki trim önerisi ile sıkı yelkenci misafirlerin taktirini topladı . Ana yelkeni birinci camadana göz açıp kapayınca kadar vuruverdik ve Asterix iyice hızlandı. 7 civarı gidiyorduk sanırım. Ahmet , EL CAPİTAN lakabını sonuna kadar hak etti yani :)

 Böyle başka ülkelerden yelkenciler ile tanışmak ve seyir yapmak çok keyifli oluyor. Bizim boğazların akıntısı benzeri da Cebelitarık' ta varmış. Onlar da uzun uzun oraları anlattılar. Son derece keyifli bir pazar günü geçirdik.

Teşekkürler El Capitan.

Olla Grande mi ne demek. ?  Onu da siz bulun artık. Çok kolay.  !O__



















  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Olla grande capitan..
#1: 24 Eylül 2018, 10:09:49
Çok imrendim doğrusu. Adamlarda Burak'la Leo'nun uyumu vardı, eşleri de aynı şekilde. Zaten birlikte yarışlara giriyorlarmış. Kendi tekneleri Zaten Atlantik kıyısındaymış. Bu arada bir ara bilgi Eşi Türk olan beyefendi , eşini alıp İspanya'ya götürmek için İspanya'dan Kuşadası'na tekneyle gelmiş ve birlikte dönmüşler. Biz aslında hiç bir şeye karışmadık, Traverse çıktık tekneyi teslim ettik kendilerine. Ayrıca yönlendirmemiz iyi  trim bilmemiz den falan değil de tekneyi tanımak diyelim.Yoksa adamlarda eşleri de çok iyi yelkenciydiler. Asterix'in ana yelken alanı emsallerinden çok daha büyük ve bumba yüksekte olduğu için hava 12-14 gibi 1. camadan istiyor. Hatta hız daha da artıyor ve konfor eksilmiyor.Ben yalnızken 10 u geçince hemencecik vuruyorum 1.camadanı. Onu önerdim sadece.
 Ay ile ilgili olan ise, zaten normalde ilgili insanların bildiği bir şey, hatırlarsan barınağa geldiğimizde Doğan Amca hemencecik benzeri bir şey söylemişti.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Ynt: Olla grande capitan..
#2: 24 Eylül 2018, 19:20:40
Hem şaraptan hem de yelkenden anlayan kişileri görünce Ersin Abi'nin keyfine diyecek yoktur herhalde. :)

Teknenin en yatık olduğu pozisyonda bile Ahmet'in teknenin içinde iş yapabilmesine şaşırdıklarına eminim. Keyifli seyir yapmanıza sevindim. Don Böke ve El Capitan bir araya gelince uluslararası camiada en iyi şekilde temsil ediliyoruz demektir.  :)
Viya böyle
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Olla grande capitan..
#3: 24 Eylül 2018, 21:43:59
 :)

Bu arada markonicilere bir kıyağım olsun. Leo da Göcek Marmaris seyrinde de görmüştüm. İspanyollar da aynısını yaptılar.

Bak bunu kimse söylemez ha ..

Şimdi orsa seyri gidiyorsunuz. Malumunuz tekne yattıkça yavaşlıyor ya .  Şİmdi hani o tüm Türkçe yelken kitaplarında okuduklarınızı unutun. Ne diyordu kitaplar? Tüm yelkenler baş kıç aksına en yakın pozisyonda ve torsuz olacak di mi ?

Yok öyle değil işte. Öyle yapar ve rüzgara iyice dönerseniz yatarsınız. Yatarsanız yavaşlarsınız. Ya ne yapılacak. ?

İkinci bir direk yok ki yelken basasınız.

O zaman cenovanızı iyice kasacak ve ana yelken iskotasını gevşeteceksiniz. Hani şu slot effect konusunda yazılan koridor var ya hah! o koridoru biraz bozacaksınız. koridordan akan rüzgar, ana yelkene çarpıp, formunu bozacak. ana yelkenin ön tarafı çalışmayacak. ancak arka taraf çalışmaya devam edecek. Yelken üzerindeki emme kuvveti düşecek ancak tekne doğrulacak. Doğrulması demek salma üzerindeki yük azalacak demek.

Her durumda yelkenden kuvvet kaybedeceksiniz ancak salmadaki kuvvetin azalmış olması yani buradaki kuvvet her durumda viskositeden dolayı daha büyük olduğundan yelkende güç kaybına rağmen tekneniz hızlanacak.

Karışık  geldi ise matematiğini boş verin. Deneyin hızlanacaksınız. Sonra bir randa armacıdan bunları öğrendiğinize kızmayın ama :) 

Not : Leo bunu yelkenleri gıcır olduğundan formu bozmadan yapabiliyordu. Ahmetin yelkenler biraz hamur olduğundan formu bozuluyor biraz.  Hamur hali ile 10 -12 knot rüzgsrda 6 gidiyor ya.. Pes.

adios !O__
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Olla grande capitan..
#4: 24 Eylül 2018, 21:48:02
randa armanın da sırrı budur. O yüzden bu kadar büyük yelken alanı kullanılabiliyor randa arma ile. Formu bozulan randa armayı orsaya giremiyor zannedenler çoktur. Oysa orsa seyri , arma ile ilgili değil, salma ile ilgilidir.

Bence diyeyim de "ben aynı zamanda yelken eğitmeniyim de " diyenler kızmasın. anlayan anlar.. :)
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Olla grande capitan..
#5: 24 Eylül 2018, 21:49:59
Leo nun bir avantajı da direği yukarıya doğru inceldiğinden bu özelliği sayesinde yelken formunu koruyabiliyordu diye düşünüyorum.
  • IP logged

 
Yukarı git