Mehmet reis , Baştan gidelim.
Beni yakından ilgilendiren ilk etapta çekme kurtarma ve asistan hizmetler ile ilgili teminatlar.
Bu teminatlar ile ilgili özellikle sınırsız gözükenlerin çok iyi incelenmesi gerekir diye düşünüyorum. Çünkü çoğunluğunda sigortadan yana ve sigortanın insiyatifinde.
Halihazırda poliçelerde ciddi bir bedel olarak duran asistan hizmetler paketi , daha çok karasal hizmetleri kapsıyor. Otel bulma, transfer hizmetleri gibi.
Gerçekte seyir sırasında ihtiyacınız olan hizmetleri kapsamıyorlar. Bu çok önemli. Bir diğer konu olan çekme kurtarma hizmetleri de bu asistan hizmetler kapsamından bağımsız düşünülmemeli. Bu benim bildiğim kadarı ile ilave bir bedel ile mümkün olabiliyor. Bunu da sadece belli sigorta firmaları veriyor. Kimilerinde zaten yok. Olanlarda ise siz faturalandırıp ödüyor ve belgeleyip ödeme alabiliyorsunuz. Bunun da bir limiti var diye biliyorum.
Yine bir önemli konu da bu detayların bu derece açık konuşulmasını sigorta firmaları çok sevmiyorlar
Zaten bu çekme kurtarma işi hukuken de netameli bir konu.
Yine 3. şahıs mali mesuliyet teminatı bence sigorta poliçesindeki en önemli konu. BUradaki üst limit öyle önemli ki. Sizin de öngördüğünüz üzere size zarar veren teknenin sigortası olmaması durumundaki hallere çok dikkat edilmeli.
Bir çok sigorta poliçesinde kaza ve yaralanma ile ilgili teminatlar çok düşük. O yüzden ben , seyre çıkmadan önce ayrıca bir kaza sigortası da yaptırıyorum.
Burada da , yelken ile seyir yapılacağının mutlaka altını çiziyorum. Kimi sigorta firmaları spor müsabakalarında oluşan kazaları teminatlandırmıyor çünkü. Yelken de spor olarak görülürse , bir kaza ya da vefat durumunda ödeme almak neredeyse imkansız gibi.
Ayrıca sigortada poliçe kadar acente de çok önemli. Sigorta firması gözünde itibarlı ve düzgün çalışan bir acentenin yani güven katsayısı yüksek bir acente ile işler daha kolay ilerliyor.
Bu sigorta konusu daha çok su kaldırır..